2021-03-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Stor-krattandet i området gjordes också låååångt senare.
Man undersökte även dagvattenbrunnar (?) i environgerna. Ett antal. Inte alla. Bara de som låg i krokarna.

Ett stort område kring FP borde ha gåtts igenom med luskam direkt efter att LW hittats, enligt mitt förmenande.

Vet att det skrivits en del i tråden om nån slags klätter-yxa. Ficklampa verkar annars vara ett i sammanhanget ”naturligt” mordvapen. Om det nu inte är armeringsjärnet. (Tänker på de här upphöjningarna med nån millimeters mellanrum som man kunde se på stammen på busken på FP.)

Edit: ovanstående fritt ur minnet.

Klätteryxa var den där galna journalisten inne på. Den passar inte riktigt in i sammanhanget.

Armeringsjärn inte helt otroligt om planerat. Jag doktorerade i armeringsjärn i nåt inlägg vad jag minns. Men det behöver vara av lite kraftigare slag än t.ex det som användes vid markprover hos Tyréns.
Citera
2021-03-14, 12:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Så oseriöst dumt så det finns inte.
Exakt vad letar de efter med sina krattor, så långt efteråt?
Metalldetektor, krypa över området? Gaah! Det kryper i kroppen av hur lite som lades på eftersök

Och som tidigare nämnts ett flertal gånger:
Hur ända in i glödheta kunde man INTE koppla ihop larmsamtalet om skrikande kvinna med anmälan om försvunnen kvinna morgonen därpå!? Det är där det börjar - eller egentligen fortsätter. Varför skickades inte en patrull på första larmet om skriken? När anmälarna till och med blivit så oroade att de gått ut och satt sej i bilen för att köra runt i området och kolla!

Helt ofattbart.
Citera
2021-03-14, 12:05
Medlem
Citat:
Så oseriöst dumt så det finns inte.
Exakt vad letar de efter med sina krattor, så långt efteråt?
Metalldetektor, krypa över området? Gaah! Det kryper i kroppen av hur lite som lades på eftersök

Ju fler detaljer och riktigt supertaffliga åtgärder och ickeåtgärder som framkommer om fallet - desto mer fundersam blir jag. Det är som sagt inte första gången örebropolisen är ute och cyklar.

Krattor i all sin ära, men metalldetektor borde vara en självklarhet när man hittar en död människa med ansikte och huvud krossat.
Citera
2021-03-14, 12:11
Medlem
Citat:
Hur ända in i glödheta kunde man INTE koppla ihop larmsamtalet om skrikande kvinna med anmälan om försvunnen kvinna morgonen därpå!? Det är där det börjar - eller egentligen fortsätter. Varför skickades inte en patrull på första larmet om skriken? När anmälarna till och med blivit så oroade att de gått ut och satt sej i bilen för att köra runt i området och kolla!

Helt ofattbart.
Vid larmsamtalet uppmanades paret som gav sig ut i bilen att höra av sig om de såg eller hörde något mer.. var det mycket som hände den natten? Som gjorde att de inte åkte direkt? Kan Steffes tidigare mållgananmälan dagarna innan, om "tre snorungar" som nästan fick honom i bakhåll, gjort att de viftade bort det som larv? Då lyckades SD med att få polisen att inte åka direkt, vilket kanske var tanken med "bakhållet?"
Citera
2021-03-14, 12:14
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:

Helt ofattbart.
Jag kan bara hålla med dig.
Citera
2021-03-14, 12:15
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
vad har hänt den senaste månaden?Jag har missat en del antar jag?
Citera
2021-03-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Klätteryxa var den där galna journalisten inne på. Den passar inte riktigt in i sammanhanget.

Armeringsjärn inte helt otroligt om planerat. Jag doktorerade i armeringsjärn i nåt inlägg vad jag minns. Men det behöver vara av lite kraftigare slag än t.ex det som användes vid markprover hos Tyréns.
Eftersom det i fup framkommer att SOA, JG och SD lånar verktyg hit och dit, så vore det väl naturligt att samla in och testa samtliga som formmässigt överrensstämmer med sårkrosskadorna samt islagen i trädet. Saknar även ordentlig genomgång av Lenas verktyg, cachebyggen mm.
Som Avel nämner, inte ens hammaren som ligger på bordet i SDs uterum finns testad..
Citera
2021-03-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"den lite mer högteknologiska metoden trädgårdskratta"

Känns lite laid back rent generellt.

P*rnill* J
" P visste om en relation som var våldsam och han tyckte P skulle ringa. Det var i bilen på väg till Motala och sen på torsdag morgon så ringde P till Polisen och presenterade sig och sa att P har en messengerkonversation och att Lena hade en relation med en man, Stefan, och att den var våldsam och P vill tala om det och tala om vad P vet och att P har den här konversationen så att Polisen vet ifall att. Dom tog emot det men det var ingen som hörde av sig och sen hittades Lena"

" Efter kanske 1,5-2 veckor så ringer P upp igen och berättade att hon har ringt tidigare och ville bara veta, vill ni ha den här konversationen eller inte. P vill bara att någon ska titta på den och bedöma den.
Då var det lite mer intresse och dom tog ordentligt namn och nummer och dom ska lämna det till spaningsledningen och dom ska ringa upp henne inom en dag eller två. För en dryg vecka sen ringde den här J*eanette upp och sa, du har ringt oss och Polisen vill veta vad du vet.
P pratade lite med henne och dem bokade en
ny tid."

Det är nog lite rörigt där i början med tips som bombar in och lite halaabaloo i organisationen. Våldet hade polisen som tur är redan koll på i o m anmälan.

Detta var torsdagen efter hon försvann?
Citera
2021-03-14, 12:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Vid larmsamtalet uppmanades paret som gav sig ut i bilen att höra av sig om de såg eller hörde något mer.. var det mycket som hände den natten? Som gjorde att de inte åkte direkt? Kan Steffes tidigare mållgananmälan dagarna innan, om "tre snorungar" som nästan fick honom i bakhåll, gjort att de viftade bort det som larv? Då lyckades SD med att få polisen att inte åka direkt, vilket kanske var tanken med "bakhållet?"

Det verkar som om polis var skapligt i närheten då SD larmade om ”bakhållet” och det var kanske anledningen till att de kunde pallra sej dit.

Ja, nåt lurt är det med det larmet. Antingen att SD ville kolla om och isåfall hur snabbt polis kommer om man ringer och anmäler nåt fuffens.
Plus plantera skummisar.
Ev också trötta ut polisen...
Citera
2021-03-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nope, inte den. Som jag minns hade SOA med sig Bs lur o en laptop till S den 15e.

Från den som SD skickar selfie med HD från flygplatsen till JG med kommentaren ”Prioriterar”.

Bara för den aktiviteten skulle han få en tid i kurran enligt mig.

Hela Örebro är på fötter för LW:s skull. Han å andra sidan mörkar anhållan för HD och sitter och myser på drömresan. Med lånad mobil och dator från bästaste förlåtande svärföräldrarna.

En annan tanke. Vad var paret D:s officiella anledning till skilsmässan?
Meddelade man alla runt om där i feb/mars att SD haft lite utomäktenskapligt för sig?
Senast redigerad av Avel 2021-03-14 kl. 12:51.
Citera
2021-03-14, 12:30
Medlem
honung66s avatar
Har inte läst FUP:en, däremot domen. Där vittnar 5 män som haft sex med Lena om att det aldrig förekommit något blod (förutom i ett fall då det förekommit lite färgat sekret)

Det måste väl ändå väga tyngre än SD:s uppenbara och extremt dåliga bortförklaring till blodfläckarna???

Har bara följt tråden den senaste månaden, så halshugg mig inte om detta redan diskuterats
Citera
2021-03-14, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är den lur SOA och HD hämtar efter hennes förhör (LW hittas kort innan förhöret avslutad) som de sedan köper ett kontantkort till på Elgiganten innan de styr tillbaka till stugan där SD ivrigt väntar du syftar på?

Jag hittade i röran av alla protokoll.

Sökte alltså info om luren S fick låna av svärmor. Den borde haft med antal mastningar och nätverk i extraheringsrapporten, men det saknas!!! Viktigt tycker jag eftersom S säger sig ha steppat runt ett 10-tal ggr på MP efter L hittades.

Aktbil 163 B
www.docdroid.net/WBKRyQI/b2705-18-aktbilaga-163-it-protokoll-sd-del-b-s-515-893-pdf#page=169
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in