2021-02-25, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad är det för diagnoser HD har?
Gjordes en p7 på henne?
SD, gjordes den en stor rpu på honom?
Vet ej men de är nog livsstilskriminella .. hur kom de över huset ?
HD vet knappt vilken dag det är ida och förmodligen förlossningspsykos, mycket sorgligt egentligen.
Det är väl egentligen ett under att barnen har det bra (gissningsvis).
Någon kanske sett hört eller vet något men vad gör det
Citera
2021-02-25, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Vet ej men de är nog livsstilskriminella .. hur kom de över huset ?
HD vet knappt vilken dag det är ida och förmodligen förlossningspsykos, mycket sorgligt egentligen.
Det är väl egentligen ett under att barnen har det bra (gissningsvis).
Någon kanske sett hört eller vet något men vad gör det
Jag vet inte om barnen har det bra. Dysfunktionell familj, inte några stabila vuxna mor eller farföräldrar heller.
Känns inte som om det finns någon som tagit tag i flickornas situation. Det rullar på, sopas under mattan. Köps häst och resor. Om man blundar hårt så har inget konstigt hänt..
Om pappan till mina barn farit med så mycket uppenbara lögner, inte ens kan rentvås från mord, skulle jag ta mina barn långt bort och kräva skyddad identitet och boende. Fast jag hade nog inte ens stannat ens när SD slår sönder handen i väggen för att barnet inte lyder.. strösselförhöret- wtf! Togs det upp i rätten? Det är barnmisshandel.
Citera
2021-02-25, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag vet inte om barnen har det bra. Dysfunktionell familj, inte några stabila vuxna mor eller farföräldrar heller.
Känns inte som om det finns någon som tagit tag i flickornas situation. Det rullar på, sopas under mattan. Köps häst och resor. Om man blundar hårt så har inget konstigt hänt..
Om pappan till mina barn farit med så mycket uppenbara lögner, inte ens kan rentvås från mord, skulle jag ta mina barn långt bort och kräva skyddad identitet och boende. Fast jag hade nog inte ens stannat ens när SD slår sönder handen i väggen för att barnet inte lyder.. strösselförhöret- wtf! Togs det upp i rätten? Det är barnmisshandel.
Det är viktigt att de pratar om suicid (Suicide Zero) i Länk:Nerikes Allehanda idag.
Med tanke på tankemönstret Stefan Davidsson har (han ville städa bort familjen).
Delvis pga en sjukdom som ena barnet hade så tänkte Stefan Davidsson ett steg till !
Likaså med Hanna Davidsson som både önskar att rivalen vore död (innan LenaW hittades) som är sjuksköterska på avd 92.
De ville bara GeoCacha istället ?
Citera
2021-02-25, 09:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Det är viktigt att de pratar om suicid (Suicide Zero) i Länk:Nerikes Allehanda idag.
Med tanke på tankemönstret Stefan Davidsson har (han ville städa bort familjen).
Delvis pga en sjukdom som ena barnet hade så tänkte Stefan Davidsson ett steg till !
Likaså med Hanna Davidsson som både önskar att rivalen vore död (innan LenaW hittades) som är sjuksköterska på avd 92.
De ville bara GeoCacha istället ?

Jag hoppas att familjen har kontakt med soc ännu.
Det är ju allvarliga saker som SD är misstänkt för, tidigare tankar på att döda familjen, svart på vitt om hot om att döda andra barn och Lena.

Nu är pressen hård inför rättegången, och vi vet vilken typ av lösningar SD kan välja i pressade situationer.

Det har förekommit att hela familjer utplånas när det blir en stressfull situation för den här typen av personer.

En person som har psykopatiska drag med stort kontrollbehov, kan känna behov av att även kontrollera ett kommande hot, såsom en fällande dom. Rädslan av att själv dö kan komma i andra hand, och de andra i familjen behöver följa med. Om han blir fälld kan straffet närapå komma i andra hand. Den förlorade kontrollen kan bli hans största skräck. Förlorad kontroll över sitt eget liv, förlorad kontroll av HD och förlorad kontroll över barnen. Inget får lämnas åt slumpen.
Citera
2021-02-25, 09:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Jag tänker att människor utan social fingertoppskänsla ändå behöver struktur för att kunna fungera.
Det blir regler. Om sen reglerna är rimliga, det kan hen inte bedöma, men reglerna sätts upp.
Därefter är det nämligen plättlätt för den socialt tondöve att avgöra: har regeln följts eller ej? Ja eller nej?
Det är lätt att bedöma, det kräver varken fantasi eller empati, och det skapar den trygghet som behövs.

Det viktiga är alltså inte att det är vettiga regler som minimerar risken för grus i det sociala maskineriet. Det viktiga är att man följer de uppsatta reglerna på ett korrekt sätt. Om inte så sker, säger man att ”du har gjort FEL!” och det oavsett anledning. Reglerna blir ett trygghetsfundament. När någon bryter mot dem så vacklar hela det bräckliga ”sociala bygget”.

Det kan bli katastrofala följder av ett sådant regelbrott.

Så tänker jag.
Citera
2021-02-25, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tror att hon var så van vid att alltid få som hon ville att hon inte ens kunde tänka tanken att något annat var möjligt.

Men hon var ju ändå högskoleutbildad så hon måste ju ha känt till Madonna/H*ra-komplexet. Det var ju helt uppenbart vad SD använde henne till och hon accepterade och ställde upp på det. Hon fick ju t.o.m. betalt ibland, i presenter och pengar. Att sedan klaga på att SD lurat och utnyttjat henne. Givetvis gjorde han det och hon tillät det.

Fult av dig att kalla det betalning. Man kan hjälpa en vän ekonomiskt tillfälligt. Helt ok. Presenter fick HD också, han säger att han älskade båda (tro det eller inte). Han lurade LW genom att ge löften som han tog tillbaka. Syltryggen är en vekling.
Citera
2021-02-25, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
LW skulle ha ”läst av” mycket noggrannare vad som Gällde enligt SD .
Hon fick för sig att ta en ”egen väg” som inte bar någonvart ; såsom hennes önskan om samboende, giftermål osv.med SD .
LW borde ha insett att det inte var realistiskt eftersom allt de gjorde var hemligt .
Hur skulle de då kunna bo ihop i hans hus -om det var hemligt ?
Saker som LW var ute efter ingick ju ej ....
Undrar hur hon tänkte , egentligen ?

Det berättade ju SD i polisförhöret ;
att det var det aldrig tal om i verkliga livet ,
utan det var enbart önskningar ifrån LW -helt utöver, det som SD kunde/ville erbjuda ....

Tror det var där det gick snett !?

När mycket vill ha mer ; så blev det kaos hos alla och envar ...

Irritationen på att hon aldrig var Nöjd tror jag gjorde att allt blev kaos .

Hon skulle varit nöjd .Men nope,icke....

Inte lätt då .....för alla inblandade..

Framförallt tror jag det sket sig i GMs skalle. Den fungerar inte som hos normala personer. Jag vill fortfarande påstå att han borde ha lämnat henne bakom sig efter att ha bett båda kvinnorna om ursäkt för det han ställt till med från första början.
Citera
2021-02-25, 10:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tänker att människor utan social fingertoppskänsla ändå behöver struktur för att kunna fungera.
Det blir regler. Om sen reglerna är rimliga, det kan hen inte bedöma, men reglerna sätts upp.
Därefter är det nämligen plättlätt för den socialt tondöve att avgöra: har regeln följts eller ej? Ja eller nej?
Det är lätt att bedöma, det kräver varken fantasi eller empati, och det skapar den trygghet som behövs.

Det viktiga är alltså inte att det är vettiga regler som minimerar risken för grus i det sociala maskineriet. Det viktiga är att man följer de uppsatta reglerna på ett korrekt sätt. Om inte så sker, säger man att ”du har gjort FEL!” och det oavsett anledning. Reglerna blir ett trygghetsfundament. När någon bryter mot dem så vacklar hela det bräckliga ”sociala bygget”.

Så tänker jag.

Ja, jag börjar ana ett mönster här.
Citera
2021-02-25, 11:04
Medlem
Citat:

Så tänker jag.

Kan jag hålla med om. Människor som du beskriver i termer av socialt tondöva, eller socialt inkompetenta, de blir trygga av att verka inom förutsägbara regler, rutiner och strukturer. Därför är allt inrutat i en förutbestämd mall. Svart eller vitt, inne i rutan, eller utanför rutan. Rätt eller fel. Lätt att tolka och dra en slutsats av, utan att behöva ta hänsyn till ålder, mognad, miljö, förutsättningar, dagsform, eller andra kontextuella parametrar. Bristande empati, fantasi och föreställningsförmåga är ett socialt handikapp och SD har alla tänkbara tecken på autism.

Av den anledningen behandlar SD Lena och de egna barnen på samma militäriska vis fastän det är orimligt sett till kontext. När Lena skriftligen konstaterar att SD inte har något grepp om henne, och att det vore odramatiskt om det tog slut nu, då går hon utanför hans ruta. Det klivet leder till hennes finala avslut. När SD har ett problem löser han det genom att helt sonika radera problemet. Ingen fantasi eller kreativ lösning behövs, man drar helt enkelt ett streck över den som går utanför rutan utan hans godkännande.

Lena var inte alla gånger "lydig" angående regelverket hur hon fick agera inom Davidssons sfär. Hon skrattade ju med sina vänner åt Davidssons prekära situation på geo- event, när hon spelade ovetande om att HD förbjöd SD att vara social med Lena.

En självständig och stark Lena kunde ju rasera hela Davidssons fasadbygge externt, och återförening med HD internt. SD visste heller inte att Lena redan läckt om otroheten till olika vänner inom geo och utanför.
Citera
2021-02-25, 11:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag hoppas att familjen har kontakt med soc ännu.
Det är ju allvarliga saker som SD är misstänkt för, tidigare tankar på att döda familjen, svart på vitt om hot om att döda andra barn och Lena.

Nu är pressen hård inför rättegången, och vi vet vilken typ av lösningar SD kan välja i pressade situationer.

Det har förekommit att hela familjer utplånas när det blir en stressfull situation för den här typen av personer.

En person som har psykopatiska drag med stort kontrollbehov, kan känna behov av att även kontrollera ett kommande hot, såsom en fällande dom. Rädslan av att själv dö kan komma i andra hand, och de andra i familjen behöver följa med. Om han blir fälld kan straffet närapå komma i andra hand. Den förlorade kontrollen kan bli hans största skräck. Förlorad kontroll över sitt eget liv, förlorad kontroll av HD och förlorad kontroll över barnen. Inget får lämnas åt slumpen.
Och Hanna?
Hur går tankar vid ny depression eftersom hon är så överseende med planer om familicide.
Citera
2021-02-25, 11:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Så tänker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Kan jag hålla med om. Människor som du beskriver i termer av socialt tondöva, eller socialt inkompetenta, de blir trygga av att verka inom förutsägbara regler, rutiner och strukturer. Därför är allt inrutat i en förutbestämd mall. Svart eller vitt, inne i rutan, eller utanför rutan. Rätt eller fel. Lätt att tolka och dra en slutsats av, utan att behöva ta hänsyn till ålder, mognad, miljö, förutsättningar, dagsform, eller andra kontextuella parametrar. Bristande empati, fantasi och föreställningsförmåga är ett socialt handikapp och SD har alla tänkbara tecken på autism.

Av den anledningen behandlar SD Lena och de egna barnen på samma militäriska vis fastän det är orimligt sett till kontext. När Lena skriftligen konstaterar att SD inte har något grepp om henne, och att det vore odramatiskt om det tog slut nu, då går hon utanför hans ruta. Det klivet leder till hennes finala avslut. När SD har ett problem löser han det genom att helt sonika radera problemet. Ingen fantasi eller kreativ lösning behövs, man drar helt enkelt ett streck över den som går utanför rutan utan hans godkännande.

Lena var inte alla gånger "lydig" angående regelverket hur hon fick agera inom Davidssons sfär. Hon skrattade ju med sina vänner åt Davidssons prekära situation på geo- event, när hon spelade ovetande om att HD förbjöd SD att vara social med Lena.

En självständig och stark Lena kunde ju rasera hela Davidssons fasadbygge externt, och återförening med HD internt. SD visste heller inte att Lena redan läckt om otroheten till olika vänner inom geo och utanför.

Det här är något som jag känner stämmer bra in, och att allt det här ledde fram till mordet. Jag börjar kunna sätta mig in i det stela, fyrkantiga och svart-vita tänkandet som SD verkar ha.

Regler, de är till för att "lydas, blint och omedelbart".
Citera
2021-02-25, 12:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Och Hanna?
Hur går tankar vid ny depression eftersom hon är så överseende med planer om familicide.

Ja, det oroar mig.
Det är mycket otäckt att höra HD svara mycket undvikande på förhörsledarnas konfrontationer 2019 om googling på plötslig spädbarnsdöd, och undvikande och överslätande svar om utplåning om familjen, särskilt barnen.

Det finns inget sunt i det, och att hon är ute och cachar med SD och JG, är väldigt läskigt. Det visar SDs grepp om dom.

Jag är säker på att HD skulle ha mycket att berätta om hon någon gång blev "avprogrammerad", vilket jag nästan skulle tycka att det borde vara tvång på, om SD blev fälld.

Om hon återförenas med SD är det förskräckligt, med tanke på SDs tankesätt om hur problem kan lösas.

Om det "händer" något med familjen, och soc inte har ett finger med i den familjen, då vet jag inte hur arg man ska bli.

Varningssignalerna har ringt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in