2021-03-14, 11:25
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Strax LGW på fyran. Ska bli spännande o se om han får släppa loss ang G.L

Leif GW skrockade rejält över GL. Skadeglädjen lös som en gloria över GW.

Svårt att hålla snuset inne för GW.
Citera
2021-03-14, 11:26
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Strax LGW på fyran. Ska bli spännande o se om han får släppa loss ang G.L
Han öppnar med ett gott skrockande, som för att fira sin sena födelsedagspresent!
:-D

Lite nya (för mig) detaljer om vad GL och åklagaren argumentetar.
Citera
2021-03-14, 11:27
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Män ber ofta upprörda kvinnor om ursäkt, av ren artighet och i syfte att vara till lags, utan att egentligen känna någon skuld, mest som ett fredsinitiativ.
Men GL kan förstås känna skuld även om kvinnan tiggde om att få hans kuk i sig, då han kanske hade önskat att han var stark nog att stå emot osv för att leva upp till idealet att drivas av intellektet och inte könet.
Han förstod kanske att hon förlorar förståndet till könsdriften ibland men utnyttjade det, dvs gjorde samma misstag som hon. Så då är frågan om rätten har kompetens nog att resonera kring sådana psykologiska draman.
Håller helt med dig om det fetade.
Citera
2021-03-14, 11:29
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Leif GW skrockade rejält över GL. Skadeglädjen lös som en gloria över GW.

Svårt att hålla snuset inne för GW.
GW säger att GL säger att hon var med på det. Att det troligtvis leder till åtal men där upp till juryn att avgöra.
Citera
2021-03-14, 11:31
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Menar du att man som kvinna inte kan besöka en man utan att förutse att det kommer att innebära sex?
Mja... Hon bör ha detta i bakhuvudet i alla fall.
Citera
2021-03-14, 11:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
GW säger att GL säger att hon var med på det. Att det troligtvis leder till åtal men där upp till juryn att avgöra.

Avslöjade verkligen GW att det var GL, direkt eller indirekt?
Citera
2021-03-14, 11:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Menar du att man som kvinna inte kan besöka en man utan att förutse att det kommer att innebära sex?

Ibland är det så, ibland är det vice versa, att man som man nog borde ”passa sig” lite om man besöker en kvinna där relationen inte på förhand är helt solklar i sin uppbyggnad.
Kanske man signalerar något eller bjuder in till något, utan att själv vara medveten om det.
Ofta så det kan bli fel mellan två personer, liksom båda faktiskt har ett ansvar i vad man signalerar.

Att det här var kvinnas vännina som anmälde, är en klar indikation på att kvinnan här är osäker på vad hon signalerat för Göran.
Flörtig gemytlig personlighet tex, kan lätt missuppfattas - skitsammaom det är man eller kvinna.
Bättre att utgå ifrån ett personperspektiv om man ska ha en ärlig chans att begripa hur en sådan här slags våldtäkt kan gå till.
Inget jävla feminazi-trams.
Citera
2021-03-14, 11:45
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja det låter extremt osannolikt då han vet vad det leder till. Mycket mer sannolikt är att hon var med på det men att hon ångrade sig i efterhand och skyller på att hon var så full att hon inte minns.
Det kan finnas flera skäl till att en kvinna plötsligt, några månader efter händelsen, kommer på att hon "blivit våldtagen". Tillhör hon en främmande kultur t ex, där en kvinna skambeläggs bara för att hon frivilligt befunnit sig ensam med en man.
Eller så finns en pojkvän, som inte kan acceptera att hon legat med en annan karl. Påstår hon då att hon våldtagits så framstår hon som oskyldig, alltså inte otrogen.
Detta stackars våldtäktsoffer skulle aldrig ha gjort anmälan. Åker man hem till en man för att festa, dricka alkohol och sedan sova över, asberusad, så får man skylla sig själv.
Citera
2021-03-14, 11:46
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det där dom hade kuckilurat ihop heter INSTALLATION. Inspirerat av Anna Odell, som 2009 dinglade med sina ben, över räcket på liljeholmsbron i Sth.
GL plus "BO" har väl tänkt sig att snurra upp, Uppsala TR, såväl som Svea Hovrätt.
Bara för att en gång för alla sätta ljuset på det svenska orättssystemets nyliberala krumsprång.
Cred till GL!!!

Det där hade varit så jävla kul. Kanske som en protest mot det överspända metoo? Underskatta inte GL och hans brud! Installationskonstens motsvarighet till paret Kepler 😂😂😂😂😂i våra drömmar kanske...
Citera
2021-03-14, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att få tag på taxi på julafton är nog inte helt lätt.
Förr var det nära på omöjligt, men jag har märkt på senare år att det inte längre är några problem att få tag i en bil på storhelger. Min hypotes är att vi är ett blandat land där flera miljoner individer inte firar jul, och många av dessa kör taxi. Det är också ont om kunder på grund av pandemin så det finns gott om lediga bilar.
Citera
2021-03-14, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Hehehe, låter som ni tror jag är en ungdom...

Jodå, jag är runt de 60 och har inga problem med att få fjutt på dingelidongen. Däremot var jag exceptionellt mycket kåtare på gymnasiet. Det var kris när man satt i bänken bakom en tjej och det ringde ut. Man fick gå framåtböjd....

Numera behöver jag inte byta lakan lika ofta, och jag knullar definitivt aldrig när jag är full - vilket jag inte gillar att vara heller. Men ränderna går aldrig ur en gubbsjuk, och jag är övertygad om att GL är lika intresserad av unga fruntimmer på gamla dagar. Men visst blir man mindre viril när man är 70, och speciellt efter alkohol.

Känner igen mig där, inget problem med potensen men motivationen varierar ju. Inget problem med en 30 åring, full motivation men med en nära dubbelt så gammal kärring som det så är det ju snarare dubbel potens som krävs så relativt sett har äldre gubbar snarare högre potens än yngre.
Citera
2021-03-14, 12:18
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det finns många exempel där bonusdottern eller adoptivdottern är den som väljer att ingå en relation med sin "far". Ett exempel är Woody Allen/Soon-Yi Previn. Så du kan inte vara så säker på att GL är den drivande bara för hon säger att så är fallet. Kärringar har ljugit förr.

Vad lätt det är att se den utsatta som skyldig. Om det skulle vara som du säger skulle han ha sett till att det aldrig hänt. Hon var dessutom i beroendeställning till honom. Sen undrar jag vad hon skulle ha för ”glädje”av att göra som du skriver? Förutom att han sagt att han var hennes bonuspapoa var han en av landets högsta jurister eller har varit.
Och menar du att män aldrig ljuger.? I synnerhet om de är gärningsmän. Och han är faktiskt häktad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in