2021-03-16, 17:19
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Lambertz kan mycket väl vara skyldig till våldtäkt.
Han räknade säkert med att hon inte skulle bli trodd vid anmälan.

låter som ett lite väl omständigt förfarande för att få tömma påsen.

mer troligt: lambertz är den han verkar, en lätt autistisk, lite godtrogen äldre herre med lutning åt vänster. han tror gott om zigenare, metoo-feminister och invandrare. även om motsatsen bevisats, och det objektivt sett finns skäl för ett mer skeptiskt förhållningssätt, tror han gott om folk. barndomshjälten atticus finch skimrar i bakhuvudet och ofta är det vita män som är orättfärdiga.

någon gång per år lånar han ut sin juridiska expertis till unga studenter. den här julen kände han sig lite ensam, hans vänsterpolare chanukka-claes hade kolat vippen under året, så han kontaktade en av sina adepter och bjöd hem henne. hon är just en av de här metoo-feministerna som enligt honom hamnat i kläm för att lagen inte räcker till. dom krökar, hon flirtar, det ena leder till det andra och de har samlag.

dagarna efteråt får den här metoo-feministen, som också är spritt språngande galen, lite ångest och när hon får frågan av sin feministväninna vad hon gjorde under julen så berättar hon: jo, jag åkte hem till vår förre justitiekansler och denne ranglige, dammtorre sjuttioåring getade på mig i rövahålet faktiskt. - men det kan du väl inte ha velat? egentligen? svaret är väl objektivt nej, för alla med syn-, hörsel- och luktsinne i behåll. så blev det anmälan. lite gillrande sms/mail kan de tu damerna nog ha kokat ihop i efterhand.
Citera
2021-03-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Intressant, kan du ge mer info om henne så vi kan bedöma hur väl hon passar in på beskrivningen?
Tjejen har varit inblandad i tre våldtäktsmål de senaste fyra åren, kan säga en del till hennes nackdel.
Citera
2021-03-16, 17:23
Moderator
farbror_barbros avatar
Intrigen tätnar. Det har uppgivits att BO brukar åka utomlands över jul, men enligt länken nedan har vår huvudkandidat ett barn (tillsammans med den hon anmälde för våldtäkt 2018...). Var befann sig den krabaten på julafton? Och varför var inte mamman med sin två/tre-åring?
https://www.våldtäkt.com/man-friades-i-hovratten-kvinna-ansags-opalitlig
Låter inte som att den tidigare partnern har delad vårdnad.

Något går inte ihop med vårt BOs föreslagna identitet.
Citera
2021-03-16, 17:24
Medlem
Soterns avatar
Om det nu är den utpekade kvinnan så är hon feminist. Hur fan kan man knulla en feminist. Det är ju större sannolikhet för att komma helskinnad ur om man kör kuken in i ett getingbo.
Citera
2021-03-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Tjejen har varit inblandad i tre våldtäktsmål de senaste fyra åren, kan säga en del till hennes nackdel.

Absolut, hennes trovärdighet är noll. Det enda som kan fälla är väl ursäkter han kan ha glort digitalt i efterhand.
Citera
2021-03-16, 17:27
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Intrigen tätnar. Det har uppgivits att BO brukar åka utomlands över jul, men enligt länken nedan har vår huvudkandidat ett barn (tillsammans med den hon anmälde för våldtäkt 2018...). Var befann sig den krabaten på julafton? Och varför var inte mamman med sin två/tre-åring?
https://www.våldtäkt.com/man-friades-i-hovratten-kvinna-ansags-opalitlig
Låter inte som att den tidigare partnern har delad vårdnad.

Något går inte ihop med vårt BOs föreslagna identitet.

Vem är föreslagen person?
Citera
2021-03-16, 17:30
Medlem
Lawlines avatar
Det är personer som hon och även Linnéa Claeson som gör att tilltron på anklagelser faller in under falskanmälningar. Uppenbarligen så är något fel på hon. Om dom bara visste hur mycket dom förstör för riktiga offer som verkligen har blivit utsatt för brott. Jag har hela tiden tvivlat på att Göran Lambertz skulle vara skyldig. Kan inte feministerna städa upp i dom egna leden? Får vi höra dom ta avstånd från falska anklagelser snart? Visst måste det ringa varningsklockor när hon ar inblandad i 3 våldtäktsmål under 4 år? Har vi namnet på den som beslutade att häkta Göran för den personen måste ha begått tjänstefel.
Citera
2021-03-16, 17:31
Medlem
Samtidigt innebär det väl heller inte att en person blir rättslös efter att ha blivit åtalad för förtal och inblandad i ett par fall på liknande tema tidigare. Har hon tillförlitliga uppgifter borde i princip hennes historia inte spela nån roll även om det självklart gör det...
Citera
2021-03-16, 17:31
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
l

mer troligt: lambertz är den han verkar, en lätt autistisk,
,

Lätt autistisk. Du kan inte veta vad autism är! En autistisk person kan inte slingra sej som han gjort under åren. Hos en autistisk person är språket konkret, rena motsatsen hur han uttrycker sej.
Jag vet vad autism är har arbetat med personer som har autism.
Citera
2021-03-16, 17:32
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Vem är föreslagen person?
Jag syftar på den som bl.a. Ken Dryden talade om i detta inlägg:
(FB) Göran Lambertz anhållen, misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11)
Fallet har också referats till som ”Tensta-fallet”.

BO i fråga skall ha mongoliskt ursprung, och det har antagits att det är hon som åt jul-lunch hos GL. Nu är jag orolig att detta var ett blindspår och att vi fortfarande inte har rätt BO.
Citera
2021-03-16, 17:33
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag syftar på den som bl.a. Ken Dryden talade om i detta inlägg:
(FB) Göran Lambertz anhållen, misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11)
Fallet har också referats till som ”Tensta-fallet”.

BO i fråga skall ha mongoliskt ursprung, och det har antagits att det är hon som åt jul-lunch hos GL. Nu är jag orolig att detta var ett blindspår och att vi fortfarande inte har rätt BO.

Ändå intressant.

Ska söka lite i domar och framtida åtal och se vad jag hittar
Citera
2021-03-16, 17:34
Medlem
nickomyras avatar
Vart finns fup eller deras sms-historik ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in