2021-03-14, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Köpebrevet är korrekt inga vittnen behövs, Men när Lagfarten skrivs så ska den vidimeras allt om fastighetsköp går att googla, Man undrar var du får allt ifrån?
Fel köpebrevet inte lagfarten sorry
2021-03-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Mmm , så Gåvobrevet från 2007 som Matz har är en bjälken i ögat för Ebba och hennes Jurister.
Det är troligast därför Esbjörn är ko lugn.. han vet att Ebba inte kan köra över honom.

Det går helt enkelt inte att lura huset och marken av Esbjörn.

Köpet Ebba ägnat sig åt är nu ogiltigt. Och rivs.
Gåvobrevet är juridiskt ogiltigt. Man kan inte avtala bort framtida försäljning.
Det enda det är är ett meningslöst papper som Matz grämer sig över att han inte lät en jurist upprätta.
2021-03-14, 09:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Esbjörn gör som han vill, sen kommer säkert gamarna efter hans död! Gåvobrev är det reggat hos TR?

Nej det är det inte
2021-03-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Därnere lär jag ju träffa på dig o då lär jag kräkas lite, du är ju där redan. CU Esbjörnhatare!
Du har fel. Alla drivs inte av hat bara för att du gör det. En del drivs att rättvisa förstår du.
2021-03-14, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Att Esbjörn Bolin är omgiven av skojare är det väl ingen som tvivlar på. Lite googlande på namnen omkring honom ger snabbt klara besked om hur utsatt han är.

Det verkliga paradexemplet på hur hans omgivning agerat (och agerar) mot honom är den generalfullmakt, som han lurats att skriva på. I fullmakten fullmäktigas en person att ta fullständig kontroll över Esbjörns ekonomi!

https://www.docdroid.net/6wziHsW/vastmanlands-tr-a-7012-20-aktbil-4-generalfullmakt-kopia-pdf

Inte bara detta; fullmakten kan överlåtas till vem som helst, som sedan kan ta kommandot över hans ekonomi!

Med såna vänner behöver han inga fiender!
Det är faktiskt mycket märkligt. När jag inte förstår syftet med denna generalfullmakt, blir jag misstänksam. Kan Esbjörn när han är trött, druckit alkohol, pratats omkull, övertalas till att skriva under vad som helst?

Allt det som Esbjörn behöver hjälp med behövs det ingen generalfullmakt för att fixa. Under några timmar skulle jag hjälpt honom att ordna med autogiro, bankkort för att få ut kontanter, för att sedan gå igenom hur man använder en iPhone. I min bank Nordea, har de officiellt ingen service, men visst har jag fått hjälp, på ett av deras få kontor, när det blir för komplicerat.

Med några telefonsamtal hade jag fått sålt bilar, eller skrotat bilar gratis, ringt städare, målare, snickare, och de folk som behövs, sett till att de använder RUT och ROT för att få ett pris jag själv skulle acceptera. Att joxa med kostnader och utgifter som Ebbas advokat gör är att frångå det underpris som står i avtalet.

Jag ser en våg i Sverige där gränserna för åldringsbrott förfinas, där vanlig traditionell brottslighet blir svår när pengar är digitala. Det som sker nu är våld i folks hem för att få koder, som fallet i Vallentuna. Eller missbruk av avtalsrätten. Det är dags att strama upp lagen, med formkrav och strikt bevisbörda för den som gynnas.

Det är faktiskt chockerande att Esbjörn skrivit under en generalfullmakt och att dessa personer fått den stämplad av en domstol. Som gammal och skör ska man inte vara ett byte som hög och låg letar upp för olika agendor, från hus till pengar, som går ut på att överföra stora ekonomiska värden till sig själva genom underpris på fastighet, eller genom hejdlös arvodering med motivering att det skulle hjälpa Esbjörn att plundras ytterligare. Att de inte skäms.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-03-14 kl. 09:27.
2021-03-14, 09:37
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Alla överenskommelser mellan Esbjörn och Matz får de lösa sinsemellan. Om Matz upplever att Esbjörn har svikit deras överenskommelse så måste han begära reglering med Esbjörn. Om Esbjörn har sålt huset i strid med deras avtal så är det inte Ebba Busch problem.

Det finns alltid en risk att teckna avtal med personer som Esbjörn som inte hedrar ingångna avtal, det har nu drabbat både Matz Bolin och Ebba Busch. Men det avtal som tecknats mellan Matz och Esbjörn hindrar inte att fastighetens säljs om Esbjörn tycker att han inte vill fullfölja sin överenskommelse med Matz. Den tvist som pågår i Tingsrätten handlar inte heller om Esbjörns rätt att sälja fastigheten. Om Matz vill försöka hindra försäljningen får även han stämma Esbjörn och försöka stoppa försäljningen.

Om Esbjörn har lovat någon att via testamente få fastigheten i framtiden så faller självklart även detta löfte vid en försäljning eftersom det som testamenterats vidare inte existerar i ett kommande dödsbo.

Om det står i testamentet att någon ärver fastigheten så blir den personen lottlös om fastigheten omvandlats till pengar i stället. Det kan så klart kännas som en blåsning att fastigheten försvinner till det värde den har idag om någon trott sig få ärva den i framtiden och då kunna renovera den via sitt eget byggbolag. Det kan ha funnits en tanke att göra detta via kursgårdsägarinnan tillika Esbjörns närmaste anhörigas byggbolag. https://www.merinfo.se/foretag/Odalbygge-i-Uppsala-Aktiebolag-5563733277/2k0i42l-d91b/styrelse-koncern

Det är svårt att veta exakt vilka utfästelser Esbjörn gjort om fastigheten under sin tid som ägare, men han har i varje fall lyckats att lova bort den till Matz Bolin och sälja den till Ebba Busch. Vi vet via psykologutredningen att han är rättskapabel och endast lider av lindriga kognitiva svårigheter. Min gissning är att han har någon annan svårighet som gör att han inte klarar av att fullfölja sina åtaganden. Spontant får jag en känsla av att det är humörrelaterat och varierar med dagsformen. Han ger och tar beroende på hur han för stunden känner för den aktuella personen, han är emotionellt instabil som person.

Det är ett ganska bra påstående, vad har han för fler avtal som han ej har fullföljt? kanske ett testamente kanske har han fler avtal med M-gård eller andra personer som han brutit, kanske är det därför det har blivit ett jäkla liv.
Generalullmakt med MPL ?
2021-03-14, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har fel. Alla drivs inte av hat bara för att du gör det. En del drivs att rättvisa förstår du.

Efter vad du framfört är dina drivkrafter inte rättvisa, i ordets rätta betydelse. Du har din subjektiva syn på rättvisa som får mig att se dystert på framtiden i Sverige.

I Sverige har vi fri avtalsrätt som regel, med få undantag, där också muntliga avtal är bindande. Till skillnad från de flesta länder. Nu har vi nya sorters värdenihilistiska personer i Sverige, i alla samhällets skrymslen och vrån som upphöjder sin likgiltighet för moral till en dygd. Det är inte invandringen, det är den svenska skolan med bristande kunskapsförmedling om vår civilisation som nu i två generationer raserat samhället.

Det noterar jag i denna diskussion, som därför blir så spännande om hur det kommer att gå för Esbjörn i tingsrätten.

Det är personer som har en skenbar trovärdighet, men deras ord saknar trovärdighet om man verkligen lyssnar på det de säger, oavsett vilken status de har i samhället.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-03-14 kl. 09:55.
2021-03-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast sannolikheten att Ebba gjort fel är ju ganska stor. Hon har ju iallafall inte gjort något för att bevisa motsatsen.
Nej den är obefintlig - det har ju rätten redan konstaterat....
Den enda som har bevisbörda här är Esbjörn - och där ser det lika mörkt som på kameruns avbytarbänk.
2021-03-14, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Efter vad du framfört är dina drivkrafter inte rättvisa, i ordets rätta betydelse. Du har din subjektiva syn på rättvisa som får mig att se dystert på framtiden i Sverige.

I Sverige har vi fri avtalsrätt som regel, med få undantag, där också muntliga avtal är bindande. Till skillnad från de flesta länder. Nu har vi nya sorters värdenihilistiska personer i Sverige, i alla samhällets skrymslen och vrån som upphöjder sin likgiltighet för moral till en dygd. Det är inte invandringen, det är den svenska skolan med bristande kunskapsförmedling om vår civilisation som nu i två generationer raserat samhället.

Det noterar jag i denna diskussion, som därför blir så spännande om hur det kommer att gå för Esbjörn i tingsrätten.

Det är personer som har en skenbar trovärdighet, men deras ord saknar trovärdighet om man verkligen lyssnar på det de säger, oavsett vilken status de har i samhället.
Visst är det rättvisa. Att vara lika inför lagen. Att man som partiledare har samma juridiska möjlighet att köpa hus som kreti och pleti.
Varför en del personer i tråden vill förvägra just partiledare - och speciellt de på högerkanten - möjligheten att vara just lika inför lagen kan bara förklaras med osunt patologiskt hat.
2021-03-14, 10:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är faktiskt mycket märkligt. När jag inte förstår syftet med denna generalfullmakt, blir jag misstänksam. Kan Esbjörn när han är trött, druckit alkohol, pratats omkull, övertalas till att skriva under vad som helst?

Allt det som Esbjörn behöver hjälp med behövs det ingen generalfullmakt för att fixa. Under några timmar skulle jag hjälpt honom att ordna med autogiro, bankkort för att få ut kontanter, för att sedan gå igenom hur man använder en iPhone. I min bank Nordea, har de officiellt ingen service, men visst har jag fått hjälp, på ett av deras få kontor, när det blir för komplicerat.

Med några telefonsamtal hade jag fått sålt bilar, eller skrotat bilar gratis, ringt städare, målare, snickare, och de folk som behövs, sett till att de använder RUT och ROT för att få ett pris jag själv skulle acceptera. Att joxa med kostnader och utgifter som Ebbas advokat gör är att frångå det underpris som står i avtalet.

Jag ser en våg i Sverige där gränserna för åldringsbrott förfinas, där vanlig traditionell brottslighet blir svår när pengar är digitala. Det som sker nu är våld i folks hem för att få koder, som fallet i Vallentuna. Eller missbruk av avtalsrätten. Det är dags att strama upp lagen, med formkrav och strikt bevisbörda för den som gynnas.

Det är faktiskt chockerande att Esbjörn skrivit under en generalfullmakt och att dessa personer fått den stämplad av en domstol. Som gammal och skör ska man inte vara ett byte som hög och låg letar upp för olika agendor, från hus till pengar, som går ut på att överföra stora ekonomiska värden till sig själva genom underpris på fastighet, eller genom hejdlös arvodering med motivering att det skulle hjälpa Esbjörn att plundras ytterligare. Att de inte skäms.

Jag är tveksam att han vet innebörden med denna fullmakt med MPL då han säger "revisor" och även Binninges del där han säger en firma i Örebro, Detta säger han i målet ang trädfällningen 14 januari och då har Binninge varit hans ombud i mer än tre månader
Hans första kontakt var redan den 3:e oktober
https://imgur.com/a/m3Wntpw
Senast redigerad av braattha 2021-03-14 kl. 10:20.
2021-03-14, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej den är obefintlig - det har ju rätten redan konstaterat....
Den enda som har bevisbörda här är Esbjörn - och där ser det lika mörkt som på kameruns avbytarbänk.

Jävla bullshit, rätten har inte konstaterat något överhuvudtaget, de har haft en muntlig hearing där de försökt hitta en förlikning mellan parterna.
Till hösten kommer Tingsrätten ta beslut om rätt alternativt fel i denna Såpopera.
2021-03-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Jävla bullshit, rätten har inte konstaterat något överhuvudtaget, de har haft en muntlig hearing där de försökt hitta en förlikning mellan parterna.
Till hösten kommer Tingsrätten ta beslut om rätt alternativt fel i denna Såpopera.
Och det tror du man hade hållit om det inte fanns laglig grund att göra det...?
du tror på allvar att rätten tar upp precis alla fall - precis vilket trams som helst?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in