2021-03-14, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Märkligt att du inte förstått att han skrev ut bägge parternas fulla namn, även Ebbas ...
Han har bara skrivit Ebbas registrerade tilltalsnamn och efternamn inga andra namn, Ebba heter nämligen Ebba-Elisabeth egentligen som tilltalsnamn. De är därför det är ett bindestreck emellan för att det är ett dubbelnamn.
2021-03-14, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Sen att inte det kontraktet är giltigt, det får du väl själv fundera ut varför......
Mäklare njjjjaaaaa.......
Jo det är det. Man kan avtala om köpets återgång om båda är överens om det. Men det bästa hade väl varit att två bevittnar det med så man inte hamnar här igen. Men det är inget krav.

Varför kulle det inte vara giltigt?
Senast redigerad av sandraso 2021-03-14 kl. 08:11.
2021-03-14, 08:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
säljarens namn och personnummer och adress kommer automatiskt in i mäklarsystemet när man laddar ner fastighetsutdraget till sitt mäklarsystem, i systemet där man upprättar kontraktet. finns då inget tilltalsnamn registrerat kommer alla namnen och man får ändra det manuellt i systemet och ta bort de andra namnen.
Theo har garanterat INTE gjort vad som krävs, varken träffat, pratat, eller ens legitimerat Esbjörn, som sagt detta blir intressant vid rättegången.
2021-03-14, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Theo har garanterat INTE gjort vad som krävs, varken träffat, pratat, eller ens legitimerat Esbjörn, som sagt detta blir intressant vid rättegången.
det verkar onekligen inte så i vart fall, det är mycket som brister i denna affär. ja det kommer förhoppningsvis komma upp.
2021-03-14, 08:27
Medlem
Citat:
det verkar onekligen inte så i vart fall, det är mycket som brister i denna affär. ja det kommer förhoppningsvis komma upp.

Kan du som har koll som mäklare, göra en lista på vad du hittat som visar Ebba Busch olika utsagor om saken på Facebook, om vad som skett, hennes korrigeringar och raderingar?

Sen så vore det fint att strukturera hur du ser på Esbjörns namnteckning och Theos inblandning, ansvar och kontroller av säljaren. Ja, du vet vad jag är ute efter. Sen kan vi andra, kommentera och komplettera.
2021-03-14, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du sänker dig djupare och djupare i dyn. Men var försiktig, för en vacker dag när du får syn på en reflektion av dig själv i en annan hatare så kan det hända att du fylls av avsky.

Därnere lär jag ju träffa på dig o då lär jag kräkas lite, du är ju där redan. CU Esbjörnhatare!
2021-03-14, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ett gåvo brev som ett testamente åldras inte.. tills det ska användas. Och det står i Matz namn.
Klart att det är giltigt , bara omänskligt annars.
Esbjörn gör som han vill, sen kommer säkert gamarna efter hans död! Gåvobrev är det reggat hos TR?
2021-03-14, 08:44
Medlem
Gittens avatar
Citat:

Att Esbjörn Bolin är omgiven av skojare är det väl ingen som tvivlar på. Lite googlande på namnen omkring honom ger snabbt klara besked om hur utsatt han är.

Det verkliga paradexemplet på hur hans omgivning agerat (och agerar) mot honom är den generalfullmakt, som han lurats att skriva på. I fullmakten fullmäktigas en person att ta fullständig kontroll över Esbjörns ekonomi!

https://www.docdroid.net/6wziHsW/vastmanlands-tr-a-7012-20-aktbil-4-generalfullmakt-kopia-pdf

Inte bara detta; fullmakten kan överlåtas till vem som helst, som sedan kan ta kommandot över hans ekonomi!

Med såna vänner behöver han inga fiender!
2021-03-14, 08:48
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
På namnförtydligandet står samtliga Esbjörns förnamn, då är det inte så konstigt att han skriver på med sitt fullständiga namn. Theo D har fått tillgång till hans fullständiga namn inklusive samtliga förnamn på något sätt. Min gissning är att det är från körkortet som använts för att styrka hans identitet. Det påstås ju vara ett krav från Mäklarsamfundet att man begär legitimation. På mitt körkort står i alla fall mitt fullständiga namn.
Eller så gör man som jag gjorde, slår upp honom på Ratsit. När man skriver ut samtliga förnamn är tilltalsnamnet understruket. Exempelvis i.beg.to.differ.

OffT: En fundering över klåfingriga moderatorer; uppgiften om att Esb inte har tilltalsnamn registrerat har i vart fall inte jag funnit i tråden och kan vara en ledtråd till att han skruv under men samtliga förnamn vilket har varit föremål för debatt.
2021-03-14, 08:49
Medlem
Citat:
Och de går bakom ryggen på Matz med hans gåvobrev från 2007 som innefattar lagfart... ja det hände ju tydligt något med Esbjörn. . Då gäller gåvor brevet. Släkten är inget man hoppar över..
Innefattar lagfart?? Vad dillar du om?
2021-03-14, 08:52
Medlem
Citat:
Ja men det ordnar Esbjörn och Matz nu. Så är det riktigt giltigt. För det skrevs ju tidigare år 2007. Det ordnar de med två advokater närvarande bara . . Det går inte att köra över.
Annars får ju hovrätten gå in med en gång. . För huset har ett gåvobrev till Matz , rättmätig ägare av huset om något skulle hända Esbjörn. .
Sluta det är felaktigheter du påstår
2021-03-14, 08:58
Medlem
Citat:
Ja ni verkar vara ett glatt gäng som driver med Esbjörn här i tråden , + att det fattas underskrifter från 2 av Esbjörn vittnen som ska skriva på ... då är pappret ej korrekt och måste skrivas om ... med dessa 2 vittnen. .

Det kommer aldrig hända.
Köpebrevet är korrekt inga vittnen behövs, Men när Lagfarten skrivs så ska den vidimeras allt om fastighetsköp går att googla, Man undrar var du får allt ifrån?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in