Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Oj, trodde jag hade läst igenom samtliga förhör med HD men just detta har jag missat. Den här inställningen förklarar ju ett och annat - tack.
Att hon blev misstänksam redan 2013 har framkommit och även att hon konfronterade SD, som nekade.
Varje gång HD ska ha tagit upp saken har han menat att han och LW var de bästa vänner, inte mera än så. Fick uppfattningen att HD hade nöjt sig med den förklaringen och litat på hans ord. Så var det visst inte. Hon valde istället tystnad.
Först efter besöket hos LW släppte hon på känslorna och påbörjade bearbetningen. Att hon förnekar sitt dåliga mående efter avslöjandet, är däremot suspekt.
Beaktar man den tysta acceptansen från hennes sida förefaller ju heller inte en önskan om återförening som märklig.
I dykforumet var han rätt öppen med sitt flirtande så även under den tiden borde HD ha känt till att hon blev bedragen.
Inte undra på att HD är hans drömkvinna; förlåter och accepterar hans tillfälliga snedsprång. Kanske hoppades hon på att affären med LW skulle bli kort.
Fetat: Nickar och samtycker.
Hon säger att hon hade koll på dem. Hon kollar digital media. Därför tror jag hon även hade koll på allt hans flörtande på dykbloggen men såg genom fingrarna och faktiskt led.
Tittar man i andra änden så visste hon nog om att LW och SD träffades fortfarande.
Det är ju hur enkelt som helst att kolla upp och när hon väl la manken till 2017 så avslöjade hon dem snabbt.
Sen gör hon nån psykologisk saltomortal och strutsar samt bygger yttre försvarsmurar för sanningen är inte rolig.
Även om SD är ett uppenbart kontrollfreak så kan jag inte se ett viljelöst, kuvat offer. Hon verkar mer veta hur hon ska navigera och skapar en miljö som är optimal. Hon anpassar växelvis i snabbt tempo (viker ner, dominerar och gullar plötsligt där det inte passar öht. Läs fjäskar).
För övrigt slipad i vissa lägen (vinstvinning, list, strateg). Det kokar ner i nåt sekteriskt över det hela (symbiotiskt, pakt).
Det rimmar även med deras extremt skeva diskussioner om död som lösning bak i tiden, men mer för att det tycks
kvarstå något sjukt.
Normalt hade varit att fullt ta avstånd, hon är alldeles för loj i en allvarlig fråga som de facto inkluderar barn. Absolut ingen med koll på depressioner skulle uppfatta det som konstigt dvs hennes kognitiva förvrängning av verkligheten.
Det påvisar snarare hur sjuk hon de facto var och inte kunde rå för de farliga och destruktiva tankarna.
Hom tycker dock inte det är värst problematiskt (då hon är bortom depressioner och ev psykoser) och fortsätter trivalisera i skev altruistisk anda (han tog hand om mig. Han ville eliminera mitt lidande) och där är det ett tecken på att nåt inte är som det ska IMO.
.