2021-03-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Oj, trodde jag hade läst igenom samtliga förhör med HD men just detta har jag missat. Den här inställningen förklarar ju ett och annat - tack.
Att hon blev misstänksam redan 2013 har framkommit och även att hon konfronterade SD, som nekade.
Varje gång HD ska ha tagit upp saken har han menat att han och LW var de bästa vänner, inte mera än så. Fick uppfattningen att HD hade nöjt sig med den förklaringen och litat på hans ord. Så var det visst inte. Hon valde istället tystnad.
Först efter besöket hos LW släppte hon på känslorna och påbörjade bearbetningen. Att hon förnekar sitt dåliga mående efter avslöjandet, är däremot suspekt.
Beaktar man den tysta acceptansen från hennes sida förefaller ju heller inte en önskan om återförening som märklig.

I dykforumet var han rätt öppen med sitt flirtande så även under den tiden borde HD ha känt till att hon blev bedragen.
Inte undra på att HD är hans drömkvinna; förlåter och accepterar hans tillfälliga snedsprång. Kanske hoppades hon på att affären med LW skulle bli kort.

Tror inte att HDs insjuknande i depression enbart berodde på förlossningsdepression. Kanske de allra första åren.

Men: SD och hans beteende i största allmänhet (förutom den långa otroheten) gjorde knappast de åren lättare för HD. Kanske var det ett drömliv för honom med drömkvinnan i en gyllene bur, innesluten i sig själv? Så att han utan problem kunde vara otrogen.

När HD började tillfriskna ställde hon förmodligen krav på honom och släppte lös det felriktade hatet mot Lena, som hon hade ackumulerat under så lång tid. SD borde ha fått det mesta av skitstormen, kan jag tycka.

Hur det gick sen vet vi ju.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-14 kl. 00:52.
Citera
2021-03-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror inte att HDs insjuknande i depression enbart berodde på förlossningsdepression. Kanske de allra första åren.

Men: SD och hans beteende i största allmänhet (förutom den långa otroheten) gjorde knappast de åren lättare för HD. Kanske var det ett drömliv för honom med drömkvinnan i en gyllene bur, innesluten i sig själv? Så att han utan problem kunde vara otrogen.

När HD började tillfriskna ställde hon förmodligen krav på honom och släppte lös det felriktade hatet mot Lena, som hon hade ackumulerat under så lång tid. SD borde ha fått det mesta av skitstormen, kan jag tycka.

Hur det gick sen vet vi ju.

HD var under många år inte alls intresserad av sex, så hon accepterade (rent av föredrog) att SD löste det på annat sätt, med andra kvinnor, bara resten fungerade hemmavid. HD led inte, tvärtom var hon nöjd.
Citera
2021-03-14, 01:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Oj, trodde jag hade läst igenom samtliga förhör med HD men just detta har jag missat. Den här inställningen förklarar ju ett och annat - tack.
Att hon blev misstänksam redan 2013 har framkommit och även att hon konfronterade SD, som nekade.
Varje gång HD ska ha tagit upp saken har han menat att han och LW var de bästa vänner, inte mera än så. Fick uppfattningen att HD hade nöjt sig med den förklaringen och litat på hans ord. Så var det visst inte. Hon valde istället tystnad.
Först efter besöket hos LW släppte hon på känslorna och påbörjade bearbetningen. Att hon förnekar sitt dåliga mående efter avslöjandet, är däremot suspekt.
Beaktar man den tysta acceptansen från hennes sida förefaller ju heller inte en önskan om återförening som märklig.

I dykforumet var han rätt öppen med sitt flirtande så även under den tiden borde HD ha känt till att hon blev bedragen.
Inte undra på att HD är hans drömkvinna; förlåter och accepterar hans tillfälliga snedsprång. Kanske hoppades hon på att affären med LW skulle bli kort.
Fetat: Nickar och samtycker.

Hon säger att hon hade koll på dem. Hon kollar digital media. Därför tror jag hon även hade koll på allt hans flörtande på dykbloggen men såg genom fingrarna och faktiskt led.
Tittar man i andra änden så visste hon nog om att LW och SD träffades fortfarande.
Det är ju hur enkelt som helst att kolla upp och när hon väl la manken till 2017 så avslöjade hon dem snabbt.
Sen gör hon nån psykologisk saltomortal och strutsar samt bygger yttre försvarsmurar för sanningen är inte rolig.

Även om SD är ett uppenbart kontrollfreak så kan jag inte se ett viljelöst, kuvat offer. Hon verkar mer veta hur hon ska navigera och skapar en miljö som är optimal. Hon anpassar växelvis i snabbt tempo (viker ner, dominerar och gullar plötsligt där det inte passar öht. Läs fjäskar).
För övrigt slipad i vissa lägen (vinstvinning, list, strateg). Det kokar ner i nåt sekteriskt över det hela (symbiotiskt, pakt).
Det rimmar även med deras extremt skeva diskussioner om död som lösning bak i tiden, men mer för att det tycks kvarstå något sjukt.
Normalt hade varit att fullt ta avstånd, hon är alldeles för loj i en allvarlig fråga som de facto inkluderar barn. Absolut ingen med koll på depressioner skulle uppfatta det som konstigt dvs hennes kognitiva förvrängning av verkligheten.
Det påvisar snarare hur sjuk hon de facto var och inte kunde rå för de farliga och destruktiva tankarna.

Hom tycker dock inte det är värst problematiskt (då hon är bortom depressioner och ev psykoser) och fortsätter trivalisera i skev altruistisk anda (han tog hand om mig. Han ville eliminera mitt lidande) och där är det ett tecken på att nåt inte är som det ska IMO.

.
Senast redigerad av develi 2021-03-14 kl. 01:12.
Citera
2021-03-14, 01:23
Medlem
Citat:

Men dom hade interna regler, man fick ha andra förhållande, men blev det allvar skulle man säga till. Det gör att HDs frågor och SDs svar måste förstås därefter.
Citera
2021-03-14, 01:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sammens är en stjärna!
Får låna in Buch-Jepsen, han vet hur en besvärlig slipsten ska dras.
Vem var den manliga polisen som nämns här.
Är det med i FUP?

P*rnill* J
"Hon kunde få bilder och filmer av Stefan på henne, när han var arg. Det var inga kommentarer heller till bilderna och Lena tyckte det var jätteotäckt, vilket P tyckte med. Det där accelererade sen, Lena tog en kontakt med Polisen och hade kontakt med en kvinnlig polis som det gick jättebra med, sen hade hon en kontakt med en manlig polis där hon upplevde att hon blev skuldbelagd och det klarade hon inte av och då ville hon återta
anmälan."
Citera
2021-03-14, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Får låna in Buch-Jepsen, han vet hur en besvärlig slipsten ska dras.
Vem var den manliga polisen som nämns här.
Är det med i FUP?

P*rnill* J
"Hon kunde få bilder och filmer av Stefan på henne, när han var arg. Det var inga kommentarer heller till bilderna och Lena tyckte det var jätteotäckt, vilket P tyckte med. Det där accelererade sen, Lena tog en kontakt med Polisen och hade kontakt med en kvinnlig polis som det gick jättebra med, sen hade hon en kontakt med en manlig polis där hon upplevde att hon blev skuldbelagd och det klarade hon inte av och då ville hon återta
anmälan."

Tyvärr. No clue.
Citera
2021-03-14, 03:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Faktum är att med den kvinnosyn SD har så tror jag att den som i nuläget kan få SD ur balans, är just PS.
Han var med från start och hade knäckt Steffe om han inte blivit baktalad och utköpt av polisen.
Tror att han var obekväm iom sitt sätt att inte mygla.
Säga vad man vill, att han hade abonnerat ett rum, som alla polisanställda kunde göra, där han efter arbetstid anordnade pokerkväll, med kollegor, nej, tyvärr så ville han inte delta i all skit som försiggick bakom stängda dörrar, hålla varandra om ryggen, slicka lite r*v.
Han sa ifrån.
Jag tror att SDs polare såg chansen att bli av med den som protesterade mot hur makten fördelades mellan polare inom kåren.
Springare var påväg att knäcka SD.
Att han tog ledigt, var inget han gjorde utan att prata med åklagarna mfl.

Du har helt rätt. Och det har jag sagt hela tiden. PS höll på att knäcka SD. Och hade hade gjort det om det inte var några PK-poliser - som redan stört sig på PS länge - som såg till att plocka bort honom. Det tror jag de flesta i polisen är överens om med.

Att han gick på en planerad semester var inget konstigt. Det gör man även inom polisen. Och lämnar över snyggt innan man går. Det går inte att skjuta på semestern. Det kommer hela tiden nya, grova brott. De kriminella tar inte semester på sommaren. Eller någonsin. Så folk måste gå på sin semester, annars kan deras kollegor inte gå på sin semester nästa period.

PS är känd för att vara den bästa utredaren någonsin på Grova Brott.

Med den typen av människa som SD är, så går det inget vidare med några mesiga och/eller mjuka tjejer.

#TeamÅsaHiding

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2021-03-14, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Du har helt rätt. Och det har jag sagt hela tiden. PS höll på att knäcka SD. Och hade hade gjort det om det inte var några PK-poliser - som redan stört sig på PS länge - som såg till att plocka bort honom. Det tror jag de flesta i polisen är överens om med.

Att han gick på en planerad semester var inget konstigt. Det gör man även inom polisen. Och lämnar över snyggt innan man går. Det går inte att skjuta på semestern. Det kommer hela tiden nya, grova brott. De kriminella tar inte semester på sommaren. Eller någonsin. Så folk måste gå på sin semester, annars kan deras kollegor inte gå på sin semester nästa period.

PS är känd för att vara den bästa utredaren någonsin på Grova Brott.

Med den typen av människa som SD är, så går det inget vidare med några mesiga och/eller mjuka tjejer.

#TeamÅsaHiding

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E
Det du skriver är mycket bra sammanfattat.
Poliser är också människor.
Polisyrket måste fungera på alla plan.
Det säger sig självt.
PS var rätt man på rätt plats, hoppas att de som motarbetade och tvingade bort honom, känner sig nöjda.
Det är chockerande hur mycket skit det finns inom polisyrket, svågerpolitik när den är som bäst.
Citera
2021-03-14, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det var en kortis där men hon har bott i många år på G*ranitvägen 3. Kolla hur nära BA och SOA det är. Hade lite dambutik i huset.
Mamma och pappa Sverigevän bor nåt kvarter ifrån SOA och BA ja men detta är närmare.

När BA byter profilbild tre ggr inom några timmar så lajkar AS alla tre. Osv.

Inte bara mamma AS utan AnSt herself gillar bilder hos BA.
Citera
2021-03-14, 09:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, den ledde till något.

Men inte till att Lena hittades.

Lena var nämligen inte på samma plats som mobilen. Den flyttades i tidigt skede från brottsplatsen, redan vid 23:38. Den kan ha förstörts redan vid 00:47.

"Kollegan, J*oachim G*ustavsson, uppger att det som hände 00:47 som alternativ till ovan skulle kunna vara en händelse där någon tar bort batteriet från telefonen, alternativt hastigt förstör telefonen tex lägger den i vatten."

Inte vet jag om det har någon betydelse, men:

SD jobb(?)mailar 00:23:07, skickar meddelande till LW via Telegram 00:29:36 och därefter verkar han inte aktivt göra något innan morgonen (05:51:04 Telegram till LW)

Kontentan är att han har oredovisad egen ”rt”
då han hinner ta sej till Hjalmar Bergmans väg 54 och slänga telefonen i en brunn eller nåt 00:47

När jag läser i 145 så tycker jag mej märka att SD är enstavig och fåordig till LW.
Typ:
23:00:55 kom precis. Svarar på jobbmail.
23:01:02 Har lite måsten
00:02:58 Fint
00:03:08 Blir för sent
00:03:14 Avslutar strax

Här blir han dock riktigt mångordig:
00:29:36 Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn

Även morgonmeddelandet är väldigt ordrikt:
05:51:04 Morrn. Vad händer? Somnade ifrån igen

En annan ”avvikelse” är att han skriver ”Sov gott”. Det är, vilket noterats i tråden, rätt ovanligt. Det brukar vara ”nattis”.
Citera
2021-03-14, 10:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bra du bumpar ficklampor. Cirkelformade och cylinderformade slagmärken på LW. Inte en ficklampa så långt ögat når förutom att man kan skönja nån på vinden hos HD, det nämns en hon fått av SD med USb-laddare i Messenger-chatt och sen är det det där mejlet på morddagen om jag minns rätt från Alibaba där SD ombeds recensera säljaren av ficklampa med USB-laddare.

Var e den stora lampan då? Ja ointressant för utredningen helt klart. För de menar att han planerat detta. Då minskar intresse för ficklampa. ÄVEN om han hade med sig minst en vid det åklagaren kallar genrepet?
Makes no sense att den inte är i beslag minst en lampa.

Nu har jag inte detta aktuellt, men är det så att inga ficklampor hittats/beslagtagits hos SD?
Ett passande mordvapen, och så ofarligt för en ”nattvandrare” att bära det. Vanskligare med en yxa/hammare...
Citera
2021-03-14, 10:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Inte vet jag om det har någon betydelse, men:

SD jobb(?)mailar 00:23:07, skickar meddelande till LW via Telegram 00:29:36 och därefter verkar han inte aktivt göra något innan morgonen (05:51:04 Telegram till LW)

Kontentan är att han har oredovisad egen ”rt”
då han hinner ta sej till Hjalmar Bergmans väg 54 och slänga telefonen i en brunn eller nåt 00:47

När jag läser i 145 så tycker jag mej märka att SD är enstavig och fåordig till LW.
Typ:
23:00:55 kom precis. Svarar på jobbmail.
23:01:02 Har lite måsten
00:02:58 Fint
00:03:08 Blir för sent
00:03:14 Avslutar strax

Här blir han dock riktigt mångordig:
00:29:36 Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn

Även morgonmeddelandet är väldigt ordrikt:
05:51:04 Morrn. Vad händer? Somnade ifrån igen

En annan ”avvikelse” är att han skriver ”Sov gott”. Det är, vilket noterats i tråden, rätt ovanligt. Det brukar vara ”nattis”.

Ja, du har rätt.
Känner inte heller igen hans lite "sökande" stil, med att plötsligt undrar var hon är.

Men allt känns bara så konstigt, hela dialogen.
Fint t ex. Vadå fint? Vad är det som är så fint?

Om jag fattar det rätt är uppkopplingen till masten Hjalmar Bergmans väldigt osäker. Lenas mobil kopplar upp sig till nätverket någon gång vid 18:07 och kan alltså hänga kvar, även om hon förflyttar sig.

Om man kollar på A 145/162 ,så kopplar hon upp sig mot sin hemmamast vid 18:07 (Varbergamasten).

Det har väl med det här att göra ? Olika master för lika funktioner?
:

Kompletteringen s.5:

"Lena Wesström har använt två varianter av datasessioner:
halebop.telia.se och ims (båda dessa termer benämns som APN namn vilket står för Access
Point Name)
Ims används för Volte: voice over lte dvs vanliga talsamtal över 4G-nätet. (gäller ej samtal
via ex messenger, skype etc)
Samtal via 3G och 2G sorterar inte under IMS eftersom dessa samtal inte använder data.
APN Halebop.telia.se har Lena använt då hon har surfat, dvs alla appar i telefonen som
nyttjar datasessioner för surf såsom Safari, Telegram, Messenger.
"

Kompletteringen, s.5

"J*oachim kan utifrån att ha sett materialet gällande Lenas telefon se att det är samma
datasession från åtminstone 18.07 till 01:41. Detta kan man se att genom att konstatera att det
är samma referensnummer i rådatafilen.
"
//
"En mastuppkoppling för en datasession, till skillnad från en mastuppkoppling för exempelvis
vanliga telefonsamtal, har inte samma exakthet vad gäller tid.
Mastuppkopplingen för Lenas datasessioner på Hjalmar Bergmans väg 54 NV utvisar bara att
Lenas telefon någon gång under tiden 18:07:58 och 21:07:54 har befunnit sig inom den
aktuella mastens räckvidd.
Den mastnoteringen kan hänga kvar även sedan telefonen lämnat område
t"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in