Citat:
Ursprungligen postat av
develi
HD visste om otroheten (Hon fick KH att ringa hotellet i Sthlm btw) i flera år men tyckte det var bekvämt att han låg med LW, hon var rätt nöjd.
Så hon påstår hon inte reagerade så mycket när otroheten uppdagades. Det hade hon bearbetat lång tid.
2015 har hon iaf övervak på honom via Endomondo och avkräver rapport var han är.
2016 vill hon att Taggis ska försvinna ur deras liv.
2017 är det då inte nån tacksamhet mot LW som visas.
Vad är det här för svammel? Lever hon i ett parallellt universum i vissa förhör?
När otroheten uppdagas mår hon inte dåligt:
HD: Alltså just då mådde jag inte så himla dåligt. Eeh, därför att det här var ingen nyhet för mig. Jag hade ju vetat om det här under lång tid. För mig var inte det nån nyhet.
FL:Mhm.
HD: Det var mer att det var officiellt öppet ute. Men jag hade ju vetat om det. Jag hade
bearbetat det här under en lång tid.
FL: Mmh.
HD:Mmh.
FL: Hur länge hade du vetat om det?
HD: Ja, jag vet inte. Länge. Mer än månader i alla fall.
FL: Mmh. Mer än månader?
HD: Aah.
FL: Kanske år?
HD: Aah.
FL: Aah. Har Stefan bekräftat det? innan så att säga den här avslöjandet?
MT:Nej.
FL: Nej. Men du har vetat om.
HD: Mmh.
FL: På vilket sätt har du vetat det?
HD: Det är ganska uppenbart. Nej alltså, det går att se. Dom var online samtidigt och sen
försvann dom, sen var dom off-line länge och sen blev dom online samtidigt när dom träffades. Alltså, ja, så.
FL: Mmh.
BFL: Pratade du med Stefan om dina misstankar?
HD: (Suckar) jag vet egentligen inte hur mycket vi har pratat om det. Eeh, aah det är lätt att
säga i efterhand, att man kanske inte var .. jag kanske inte var .. jag var nog inte så rak sådär.
Just då var jag, tyckte att det var rätt bekvämt och aah, var nöjd med det som det var. Just där och då.
BFL: Hur menar du då? Nöjd?
HD: Eeh jag hade mått dåligt under en ganska lång tid, jag hade inte återhämtat mig, kommit
tillbaka till vardagslivet. Eeh, jag ... vi hade roligt tillsammans, eeh vi hade inte så mycket till, kärleksliv så ... Nej jag vet inte vad det här har med saken att göra men det känns som att jag sitter och berättar om mitt privatliv.
Som egentligen inte berör nån annan. Eeh men, nej vi hade inte så mycket till, till kärleksliv.
Jag var inte så intresserad över huvud taget, och ibland tänkte jag ja men det bra han hade det nån annan stans. Vi hade kul ändå tillsammans. Han var snäll mot mig och ödmjuk och vi hade det jättebra tillsammans. Så ..
FL: Var det okej för dig då att han träffade Lena?
MT: Aah men det var ju det. Lite tyst så, fast jag inte sa nånting. Så jag accepterade ju det.
Oj, trodde jag hade läst igenom samtliga förhör med HD men just detta har jag missat. Den här inställningen förklarar ju ett och annat - tack.
Att hon blev misstänksam redan 2013 har framkommit och även att hon konfronterade SD, som nekade.
Varje gång HD ska ha tagit upp saken har han menat att han och LW var de bästa vänner, inte mera än så. Fick uppfattningen att HD hade nöjt sig med den förklaringen och litat på hans ord. Så var det visst inte. Hon valde istället tystnad.
Först efter besöket hos LW släppte hon på känslorna och påbörjade bearbetningen. Att hon förnekar sitt dåliga mående efter avslöjandet, är däremot suspekt.
Beaktar man den tysta acceptansen från hennes sida förefaller ju heller inte en önskan om återförening som märklig.
I dykforumet var han rätt öppen med sitt flirtande så även under den tiden borde HD ha känt till att hon blev bedragen.
Inte undra på att HD är hans drömkvinna; förlåter och accepterar hans tillfälliga snedsprång. Kanske hoppades hon på att affären med LW skulle bli kort.