2021-03-13, 23:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har vi tur sitter PS bland nämndemännen i HR ...

I Jönköping?
Citera
2021-03-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vore värre med åklagaren som hörde Daniel Nyqvist, dubbelmördaren i Linköping

Njaä. Håller inte med. Att ta Nyqvist var hon bra på med sin moderliga stil. Lite bullbakarmamma över henne. Annars hade Nyqvist förmodligen inte ens öppnat truten. Känner inte till något mål i övrigt där hon har varit åklagare. Gör du?

En åklagare jag gillar men där några inte alls håller med, är Sammens i Tova/Billy-målet.

En sån som han skulle kanske klarat SD. Han viftade snyggt undan skitsnack. Glasklar attityd :-)
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-13 kl. 23:29.
Citera
2021-03-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja PS läste av SD direkt, gav honom det han ville ha och tryckte till på rätt ställen.

Inom parentes: du sätter ord på det jag med reagerar på.

Målsägarbiträdet imponerade, vaken, vass och rapp.
Citera
2021-03-13, 23:29
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om sanningen ska fram, vill du ligga med mig då?
HD/SD-logik kring moral.
Familjen Förtroendebristsson.
Finns de på riktigt? 😂

Om ingen av dem vet så blir ingen av dem ledsen.

HD ligger i smyg med JS helgen innan LW mördas.
De är bara vänner. För om SD får veta kan han bli ledsen.

Han kan inte berätta att han och LW var ute och skulle kolla hennes myst i Vivallaskogen.

För då kan HD bli ledsen.

Fast han ligger i smyg med LW på jobbet?

SD: Men jag antar att jag inte berätta att jag skulle ut och träffa Lena men.
FL I: Mm .. varför vill du inte berätta det?
SD: Vi hade ju inte officiellt sett nån kontakt.
FLI: Nej men du hade ju .. alltså ni var ju separerade vid den här tiden .. eller hur?
SD: Mm .. mm ..
FLI: Vad kunde du inte berätta det för då? Hon var ju iväg med Sillen?
SD: Ah .. det var hon .. men det gör väl inte att jag behöver ta upp ..
FL I: Men hon träffa ju Sillen då vid det här läget, jag menar vad är det som gör .. ni hade ju separerat ni flyt.. hon har skaffat ny bostad ..
SD: Ah ... men det gör ju inte att jag behöver informera henne om att det finns saker som inte hon tycker om?
FLI: Vad skulle det göra? Försök förklara för mig.
SD: Nej gör henne ledsen ..
FL I: Ah .. men hon hade ju valt och separera . .jag förså .. jag förstår .. förstår inte riktigt?
SD: Att jag tycker det är onödigt och göra henne ledsen.
FLl: Mm.
SD: Ah .. det .. det är inte svårare .. för mig är det en ganska enkel sak .. att avstå från att göra nån ledsen men .. ah ..
FLI: Mm .. då väljer du att göra saker men du berättar det inte för henne?
SD: Mm ... ah jag vet att det .. dåligt men .. ah ."
SD: Ah .. det .. det är inte svårare .. för mig är det en ganska enkel sak .. att avstå från att göra nån ledsen men .. ah ..

Hahaha det är ju bara för dumt.. Hur jävla förljugen kan man bli? Otroligt verkligen
Citera
2021-03-13, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Njaä. Håller inte med. Att ta Nyqvist var hon bra på med sin moderliga stil. Lite bullbakarmamma över henne. Annars hade Nyqvist förmodligen inte ens öppnat truten. Känner inte till något mål i övrigt där hon har varit åklagare. Gör du?

En åklagare jag gillar men där några inte alls håller med, är Sammens i Tova/Billy-målet.

En sån som han skulle kanske klarat SD. Han viftade snyggt undan skitsnack. Glasklar attityd :-)
Bullbakarmamma passar bra, nej inte hört talas om henne alls.
Har inte lyssnat på Tova/Billy, får göra det senare, om det finns att lyssna på. Just nu är det mycket med Lena som tar min tid
Citera
2021-03-13, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan

Hahaha det är ju bara för dumt.. Hur jävla förljugen kan man bli? Otroligt verkligen

Vem gifter sig och dessutom hittar på en massa regler inom äktenskapet. Skiljer sig MEN reglerna gäller fortfarande. Även retroaktivt tydligen. Vitsen kanske är nästa stycket

Det skedde en bodelning där HD drog längsta strået och har en ekonomisk fordran på SD.
Vid skadeståndsanspråk drabbar det endast SD.
Senast redigerad av Remark 2021-03-14 kl. 00:01.
Citera
2021-03-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Bullbakarmamma passar bra, nej inte hört talas om henne alls.
Har inte lyssnat på Tova/Billy, får göra det senare, om det finns att lyssna på. Just nu är det mycket med Lena som tar min tid

Sammens är en stjärna!
Citera
2021-03-14, 00:11
Medlem
Citat:
Sammens är en stjärna!

Det är uppfriskande med åklagare som äger ett stort sunt förnuft i sitt yrke. Förutom sin juridiska utbildning, då.

Sammens skulle också ha passat som åklagare i Hjärstafallet. Han skulle skickligt ha navigerat genom SDs uppenbara lögner.
Citera
2021-03-14, 00:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD visste om otroheten (Hon fick KH att ringa hotellet i Sthlm btw) i flera år men tyckte det var bekvämt att han låg med LW, hon var rätt nöjd.

Så hon påstår hon inte reagerade så mycket när otroheten uppdagades. Det hade hon bearbetat lång tid.

2015 har hon iaf övervak på honom via Endomondo och avkräver rapport var han är.
2016 vill hon att Taggis ska försvinna ur deras liv.
2017 är det då inte nån tacksamhet mot LW som visas.

Vad är det här för svammel? Lever hon i ett parallellt universum i vissa förhör?

När otroheten uppdagas mår hon inte dåligt:

HD: Alltså just då mådde jag inte så himla dåligt. Eeh, därför att det här var ingen nyhet för mig. Jag hade ju vetat om det här under lång tid. För mig var inte det nån nyhet.
FL:Mhm.
HD: Det var mer att det var officiellt öppet ute. Men jag hade ju vetat om det. Jag hade
bearbetat det här under en lång tid.
FL: Mmh.
HD:Mmh.
FL: Hur länge hade du vetat om det?
HD: Ja, jag vet inte. Länge. Mer än månader i alla fall.
FL: Mmh. Mer än månader?
HD: Aah.
FL: Kanske år?
HD: Aah.

FL: Aah. Har Stefan bekräftat det? innan så att säga den här avslöjandet?
MT:Nej.
FL: Nej. Men du har vetat om.
HD: Mmh.
FL: På vilket sätt har du vetat det?
HD: Det är ganska uppenbart. Nej alltså, det går att se. Dom var online samtidigt och sen
försvann dom, sen var dom off-line länge och sen blev dom online samtidigt när dom träffades. Alltså, ja, så.
FL: Mmh.
BFL: Pratade du med Stefan om dina misstankar?

HD: (Suckar) jag vet egentligen inte hur mycket vi har pratat om det. Eeh, aah det är lätt att
säga i efterhand, att man kanske inte var .. jag kanske inte var .. jag var nog inte så rak sådär.
Just då var jag, tyckte att det var rätt bekvämt och aah, var nöjd med det som det var. Just där och då.
BFL: Hur menar du då? Nöjd?
HD: Eeh jag hade mått dåligt under en ganska lång tid, jag hade inte återhämtat mig, kommit
tillbaka till vardagslivet. Eeh, jag ... vi hade roligt tillsammans, eeh vi hade inte så mycket till, kärleksliv så ... Nej jag vet inte vad det här har med saken att göra men det känns som att jag sitter och berättar om mitt privatliv.
Som egentligen inte berör nån annan. Eeh men, nej vi hade inte så mycket till, till kärleksliv.

Jag var inte så intresserad över huvud taget, och ibland tänkte jag ja men det bra han hade det nån annan stans. Vi hade kul ändå tillsammans. Han var snäll mot mig och ödmjuk och vi hade det jättebra tillsammans. Så ..
FL: Var det okej för dig då att han träffade Lena?
MT: Aah men det var ju det. Lite tyst så, fast jag inte sa nånting. Så jag accepterade ju det.
Oj, trodde jag hade läst igenom samtliga förhör med HD men just detta har jag missat. Den här inställningen förklarar ju ett och annat - tack.
Att hon blev misstänksam redan 2013 har framkommit och även att hon konfronterade SD, som nekade.
Varje gång HD ska ha tagit upp saken har han menat att han och LW var de bästa vänner, inte mera än så. Fick uppfattningen att HD hade nöjt sig med den förklaringen och litat på hans ord. Så var det visst inte. Hon valde istället tystnad.
Först efter besöket hos LW släppte hon på känslorna och påbörjade bearbetningen. Att hon förnekar sitt dåliga mående efter avslöjandet, är däremot suspekt.
Beaktar man den tysta acceptansen från hennes sida förefaller ju heller inte en önskan om återförening som märklig.

I dykforumet var han rätt öppen med sitt flirtande så även under den tiden borde HD ha känt till att hon blev bedragen.
Inte undra på att HD är hans drömkvinna; förlåter och accepterar hans tillfälliga snedsprång. Kanske hoppades hon på att affären med LW skulle bli kort.
Citera
2021-03-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är uppfriskande med åklagare som äger ett stort sunt förnuft i sitt yrke. Förutom sin juridiska utbildning, då.

Sammens skulle också ha passat som åklagare i Hjärstafallet. Han skulle skickligt ha navigerat genom SDs uppenbara lögner.

Ja, Sammens ha mött dom förr och gått segrande ur striden. Sedan är jag smått förtjust i hans norrländska
Citera
2021-03-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ja, Sammens ha mött dom förr och gått segrande ur striden. Sedan är jag smått förtjust i hans norrländska

Jag också. Plus hans minst sagt lediga stil och lite vilda uppenbarelse.

Varför har de inte såna i Örebro Tingsrätt ?
Citera
2021-03-14, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Oj, trodde jag hade läst igenom samtliga förhör med HD men just detta har jag missat. Den här inställningen förklarar ju ett och annat - tack.
Att hon blev misstänksam redan 2013 har framkommit och även att hon konfronterade SD, som nekade.
Varje gång HD ska ha tagit upp saken har han menat att han och LW var de bästa vänner, inte mera än så. Fick uppfattningen att HD hade nöjt sig med den förklaringen och litat på hans ord. Så var det visst inte. Hon valde istället tystnad.
Först efter besöket hos LW släppte hon på känslorna och påbörjade bearbetningen. Att hon förnekar sitt dåliga mående efter avslöjandet, är däremot suspekt.
Beaktar man den tysta acceptansen från hennes sida förefaller ju heller inte en önskan om återförening som märklig.

I dykforumet var han rätt öppen med sitt flirtande så även under den tiden borde HD ha känt till att hon blev bedragen.
Inte undra på att HD är hans drömkvinna; förlåter och accepterar hans tillfälliga snedsprång. Kanske hoppades hon på att affären med LW skulle bli kort.

HD var bekvämt nöjd med att just sexet sköttes av andra. Problemet blev. HD: Det var mer att det var officiellt öppet ute.

Annars var HD bekvämt tillfreds och Nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in