Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Ja, jag håller med, men inlägget tar inte upp om hur en art kan bli en annan art.
Och det är problemet med evolutionsteorin, man beskriver utförligt om verkligheten, men det finns inga bevis för hur en art blir en annan art.
Vilken vedervärdig människa du är. För din egen skull så hoppas jag att din gud inte existerar, för om den är ens i närheten av hur kristna ofta beskriver den så kommer du brinna i helvetet för evigt..
Jo, precis som Smeso skriver så tog det inlägget upp exakt hur det går till när en art blir en annan.
Och jo, vi kan tydligt se hur en art kan bli en annan, det finns ett väldigt populärt djur som just nu är mitt uppe i en artbildning. Hunden.
Hunden är en underart av varg, för att det ska klassas som en helt annan art så ska dom inte kunna få livsdugliga avkommor med varandra (förenklat). Kan hunden få livsdugliga avkommor med vargen? Ja, en varg och en Siberian Husky kan med stor sannolikhet få livsdugliga ungar. Nej, en varg och en Chihuahua kan inte får livsdugliga ungar. Så innebär det då att vargen och Siberian Husky är samma art medans Chihuahuan är en annan? Nej, för en Siberian Husky skulle mycket väl kunna få livsdugliga ungar med en Chihuahua.
Detta är för att hunden är mitt i en artbildning, eller kanske till och med flera artbildningar beroende på hur det kommer se ut framöver, vargen, Huskyn och Chihuahuan kanske alla kommer gå så långt från varandra så att dom blir helt separat arter.
Så jo, vi vet exakt hur det går till när en art blir till en annan och det finns tydliga bevis på hur det går till.
Så sluta med dina lögner du omoraliska människa.