2021-03-13, 17:15
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Att han ångrat sig är också en spekulation ! - lägg ner von oben tjafset.
Han "ångrar" sig bara framför kameror, medier och har sen en "talesperson" i rätten typ Badgad-bob.
Det syns kristallklart att gubben är pressad, den stora frågan är, ångrade han sig personligen eller ångrade han sig inför ett eller flera hot av andra, detta är den springande punkten

Du kan inte friskriva dig från faktum att allt var bra efter undertecknadet den 20/8 och 10 dagar framåt, han stod t.om och garvade när gubbarna sågade ner träd och snackade om ebba på kontoret.
Vad jag vet behöver jag inte friskriva mig från någonting. Såvitt jag förstår har Ebba lagligt köpt de aktuella fastigheterna av Esbjörn. Därtill har jag förstått att Esbjörn av någon anledning ångrat sig.

Men av skäl som jag angivit är jag tveksam till hur affären gått till; inte ur strikt juridisk synvinkel utan ur en mer mänsklig eller etisk synvinkel. Att du inte delar dessa mina dubier har framgått, men varför denna ilska mot mig? På vilket sätt har jag ägnat mig åt von oben tjafs?

- Har jag varit otrevlig mot dig eller någon annan så har det varit helt oavsiktligt. Berätta gärna för mig i så fall så att jag kan bättra mig.
2021-03-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Då hamnar badstugan på infarten bredvid brevlådan, det är så nära som strandskyddet tillåter.
Annars är brygga med liten badhytt tillåtet om det finns gammal hävd om egen brygga, sen är ju liten badhytt tidstypisk och ska inte omfattas av strandskyddet då den är ute på vattnet.

Det finns ju redan en gammal risig liten stuga vid strandkanten. Den där går ju att renovera
Senast redigerad av Tavelramskrok 2021-03-13 kl. 17:24.
2021-03-13, 17:17
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Tja fråga Esbjörn. Det ör ju han som fattas detta.
Varför ska jordabalken inte gälla politker?
varför ska de istället vara "generösa" och häva alla köp de någonsin gjort så fort någon ångrar sig?
Jordabalken BYGGER delvis på den kristna etiken (hela vår kultur och våra lagar gör det) - men den ska man då inte följa?
vad är det då för kristen etik du far efter?

Har du tänkt på att vi ofta bör överväga det rimliga och vettiga i det vi gör eller vill göra? Att det finns många val inom det lagliga området och att en hel del av de valen är mindre lämpliga?

En del talar om "inre kompass", andra om moral eller etik. En del har uttryck som "den som är stark måste vara snäll". Ytterligare andra talar om en västerländsk etik, andra om en kristen moral.

- Detta handlar ofta om att välja inom det tillåtna området. Ett annat sätt detta uttryckts på är i de gamla domarreglerna där det står "lagen gillar inte allt hon inte förbjuder".

Som jag ser det bör Ebba backa ur affären.

Allt inte så schysst till som Ebba ville, se mitt inlägg (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81.

Ebba bör som den starkare i situationen acceptera att gubben ångrat sig. För hans skull men också för sin egen inre frids skull.

Gubben har uppenbarligen ångrat sig, hon är den starka i den relationen och hon borde ha en kristen inre kompass. Den borde göra henne generös.

Du behöver inte alls dela min uppfattning.
2021-03-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det är dock väldigt intressant att konstatera vilka som här i tråden som har ett icke rumsrent beteende, vilka som hela tiden förolämpar, förminskar, trycker ner andra skribenter bara för att åsikter går isär.
Jag har inte sett många sådana kommentarer av "Esbjörnanhängare", men bland Ebbaanhängare är det mycket vanligt förekommande.

Det såg vi prov på i tingsrätten när Ebba Busch smög in bakvägen till tingsrätten.

Folk som är slängda i käften, blir alltid spaka när de ska in i en tingsrätt. Där tolereras inget dåligt uppförande och kränkningar av motparten. De tre domare som ska döma kommer ha läst i media att Ebba Busch förtalat Binninge. De säger inget, men de vet det.

När de gör en trovärdighetsbedömning i domstol är det helt subjektiva tankar om vem de tror på. Hur de uppfattar sanningshalten i det som sägs. Folk som Ebba Busch tillmäts allt för stor trovärdighet i den svenska rättssystemet.

Nu har Ebba Busch verkat för rättssäkerheten genom att tala om för hela Sverige att hon sysslar med smutskastning och förtal. Att hon nu skulle vara mer trovärdig än Esbjörn, blir svårt att skriva i domskäl om media också lyssnat och har synpunkter. Ebba kan själv, har sett till att det blir en objektiv prövning av allt pladder som kommer framföras i rättegången. Just saying.
2021-03-13, 17:18
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Om du bytt plats med Ebba skulle du vara den sista att snacka om generositet, ödmjukhet och kristen etik, eller skulle du valsa detta mantra och säga hejdå till handpenningen på 390k.
Vad Binninge lovar och sen faktiskt gör är 2 helt olika saker, Binninge har inte ens gjort rätt för sig gällande skadeståndet så för att Ebba skulle bli fullt ersatt medför försäljning av båda brf-lägenheterna just nu för att täcka in kostnaderna om vi räknar av gamla skulder. skatt etc

Sen kan du ju svara på detta: Hur generös, ödmjuk och kristen var Esbjörn Bolin själv som ALDRIG kontaktade den flicka som han körde på som sen tvingats till lång konvalicent med men för livet.
Binninge själv kunde inte heller vara generös och ställa upp i det målet, utan han tog in en polare eftersom han annars skulle såga av grenen han satt på när han kör med seniltricket i sitt mål...

Du kommer inte att hitta några generösa, ödmjuka eller kristna här, det här är ett gäng myglare som pissar in sina territorier på olika sätt.

Jag har svårt att se att andras tillkortakommanden ska styra min moral.
2021-03-13, 17:28
Medlem
Citat:
Du tycks glömma att Majkgårds bästa polare Pernroth nyligen beklagat sig att hon inte får placera EsB på ett vårdboende i kommunens regi. Samma Pernroth och Majkgård har intervjuats tidigare av Tv4 angående flyktingar, där bl.a Majkgård dessutom hade en en som anställd runt 2015. EsB har funkar som händiga herrn både på Morhagen och Odalgården, annars hade han aldrig öppnat Swedbankkontot i Skinnskatteberg som Ebba la in handpenningen på....

När vi ser till 2 brf, ett ruckel i Marielund, och förmodligen boendes ihop eller delar hus med Majkgård 50 m från rucklet, förstår vem som helst att en påtvingad flytt av EsB får gubben att börja göra saker. Exakt vad som sen hänt kvarstår att snoka upp, men EsB:s handikapp var först olyckan med cyklisten, sen följt av "försäljningen av rucklet", följt av avflyttningen från V-ås där han varit i 45 år.

Av det som bl.a läckte ut via TV4:as "intervju", som aldrig var avsedd att sändas där Marcus gjorde en kupp och sen tvingades stänga hela facebook- sidan på denna grej, frangår det att det är "andra personer" som utsätter EsB för stark press, gubben VILLE sälja, men ANDRA VILLE ANNORLUNDA.
Gubben är 100% ägare och gör vad fan han vill med sina saker, att nu "andra" gett sig in i gubbens ägande för att sen skyffla skiten mot Ebba som avledande manöver är en klassiker, med tillägget att det nu är en känd polititiker - och vips kommer nätets alla troll in i tråden i allt från juridik till värderingar.

Slutsatsen är att även du inte klarar av att återge affären korrekt, utan kommer med en ganska vidrig moral som hör hemma i gamla DDR.

Ponera att du har rätt i allt du skriver om troll mot Ebba.

Är Ebba helt omedveten om sin omvärld där alla dessa troll finns som bara väntar på att hon ska göra ett misstag så att de har något att trolla om?

Både Ebba o hennes omgivning, både inom politik och privat, borde vara medvetna om att allt Ebba gör kommer att granskas, av media, av politiska konkurrenter o av alla troll.

Det är mkt svårt att förstå varför hon spelar alla dessa i händerna i upplägget runt köpet av Esbjörns fastighet.
2021-03-13, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Men han hade ju inget ombud. Ebba fixade ju allt.

Då när de skulle mötas andra gången och det sagts att han ville avbryta, då hade han med sig någon som inte ville säga sitt namn och Esb "did do a runner"
2021-03-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Har du tänkt på att vi ofta bör överväga det rimliga och vettiga i det vi gör eller vill göra? Att det finns många val inom det lagliga området och att en hel del av de valen är mindre lämpliga?

En del talar om "inre kompass", andra om moral eller etik. En del har uttryck som "den som är stark måste vara snäll". Ytterligare andra talar om en västerländsk etik, andra om en kristen moral.

- Detta handlar ofta om att välja inom det tillåtna området. Ett annat sätt detta uttryckts på är i de gamla domarreglerna där det står "lagen gillar inte allt hon inte förbjuder".

Som jag ser det bör Ebba backa ur affären.

Allt inte så schysst till som Ebba ville, se mitt inlägg (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81.

Ebba bör som den starkare i situationen acceptera att gubben ångrat sig. För hans skull men också för sin egen inre frids skull.

Gubben har uppenbarligen ångrat sig, hon är den starka i den relationen och hon borde ha en kristen inre kompass. Den borde göra henne generös.

Du behöver inte alls dela min uppfattning.
Men vad är det för fel ebba gjort? Hon har köpt ett hus - varför får hon inte det?
Du har ju fortfarande inte svart på det.
Du verkar inte vara vuxen att fatta hur en bostadsmarknad skulles ut om alla kunde ångra sig lite när de ville. Vad är det som gäller en månad, ett år eller 15 års ångertid på hus? Är det olika tid på hus, sommarhus och bostadsrätt? i Hur många steg kan man ångra sig - kan personen som måste flytta i sin tur ångra sin försäljning och återgå till sin tidigare bostad, och vad händer med den som bor där?
2021-03-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Kanske för att Esbjörn har en kognitiv funktionsnedsättning och dessutom tycker ingen om att ha gått på en blåsning. Jag skulle tro att han förnekar för att behålla lite heder.
Trodde vi släppt den där påhittade demensen sedan länge.
2021-03-13, 17:38
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag har svårt att se att andras tillkortakommanden ska styra min moral.
Ja, men varför framför du då DIN moral i detta ärende och smetar sen detta på Ebba och andra i tråden.
Den här tråden avhandlar en fastighetstvist, inte vilken gud Ebba, Esbjörn och andra ev ber till eller kan ha som ledstjärna, då får man ta det i skvallertråden istället.
2021-03-13, 17:53
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ponera att du har rätt i allt du skriver om troll mot Ebba.

Är Ebba helt omedveten om sin omvärld där alla dessa troll finns som bara väntar på att hon ska göra ett misstag så att de har något att trolla om?

Både Ebba o hennes omgivning, både inom politik och privat, borde vara medvetna om att allt Ebba gör kommer att granskas, av media, av politiska konkurrenter o av alla troll.

Det är mkt svårt att förstå varför hon spelar alla dessa i händerna i upplägget runt köpet av Esbjörns fastighet.

En politiker behöver inte göra bort sig för att utsättas för drev och trollningar.
Det räcker att ta ett tal av något slag och sen dra det till ytterligheter.

Det här ärendet är på pricken lik hur en kommentator på TV som satsade pengar i ett investeringsföretag som bestod av en bedragare, blev blåst, där kommentatorn sen tog bedragaren till rätten. Den bedragaren drog igång ett drev både i press och här på flashback och skapade sen ett gäng nick och hade 2 söner som gick all in att solka ner kommentatorn. Politiskt används samma trick, kallas internationellt för astro-turfing, här kan även tråden om den falska gräsrotsrörelsen mot Assange ge en vägledning, och exakt samma strategi används nu av R.O i denna hustvist. Brott lönar sig - Binninge har bara pröjsat 10 k av 120k i böter, flera konkurser etc och kör med falsk mantalsskrivning.

Det hade inte ens blivit en artikel om det varit en ordinär privatperson som köpare, nu var det Ebba, planen hur hon skulle svärtas ned finns bevarad från Facebook-tråden, TV4:s censurerade intevju där sen Marcus Oscarsson visade de bortklippta delarna påvisar samma trollningar inom stora mediehus, Esbjörn blev bara ett verktyg.

Och du har fortfarande inte ens fattat att Ebba fastnade i en juridisk fälla, hade hon backat ur affären för att tillmötesgå Esbjörn hade hon också begått kontraktsbrott och sumpat 390k. Esbjörn har fått otaliga chanser, men då Binninge själv är svävande på vad Esbjörn säger och vad sen Esbjörn själv sa i Tv4 pekar klart på att det är andra intressenter i affären som inte ens Tingsrätten behandlar.

Om det ska finnas någon moral i detta ärende gäller följande:
1:Esb sparkar Binninge, eller TR häver Binniges roll som ombud.
2 En advokat med fastighetsrätt blir Esb:s nya ombud.
3: Ny MUF mellan parterna genomförs i lugn och ro utan extern inblandning i någon form.

Skulle Esb fortfarande vara hårt utsatt för press av externa landar då ärendet hos TR, såvida inte advokaten då tar i med hårdhandskarna och då får vi fler personer som blir personligt indragna i detta.
Senast redigerad av vittne-x 2021-03-13 kl. 18:01.
2021-03-13, 17:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godisglad
Det som stör mig allra mest är hur köpekontrakt inte tycks gälla längre bland journalister.

Det finns ingen ångervecka när man skrivit på ett kontrakt. Har man skrivit på så gäller avtalet.

TV4 har ju varit mest pådrivande i den här historien. Och man märker hur jävla dum i huvudet dom är när dom inte känner till lagstiftningen. Eller ens gemena mans åsikter om avtal personer emellan.
Många gånger säger de, lagstiftningen är visserligen klar, Ebba laglig rätt.
Jag tänker, "Ja men då så! Vad tjafsar ni om?".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in