2021-03-13, 13:52
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jo, han gör vad han vill. Nu har han ångrat sig. Det vet vi. Allt annat är spekulationer.
Det är sant att mycket annat är spekulationer. Men vi vet oxå att Ebba har sagt att hon ska dra tillbaka affären om Esbjörn verkligen ångrat sig.
2021-03-13, 13:53
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Jo, han gör vad han vill. Nu har han ångrat sig. Det vet vi. Allt annat är spekulationer.

Att han ångrat sig är också en spekulation ! - lägg ner von oben tjafset.
Han "ångrar" sig bara framför kameror, medier och har sen en "talesperson" i rätten typ Badgad-bob.
Det syns kristallklart att gubben är pressad, den stora frågan är, ångrade han sig personligen eller ångrade han sig inför ett eller flera hot av andra, detta är den springande punkten

Du kan inte friskriva dig från faktum att allt var bra efter undertecknadet den 20/8 och 10 dagar framåt, han stod t.om och garvade när gubbarna sågade ner träd och snackade om ebba på kontoret.
2021-03-13, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Partiledare får köpa hus lika mycket som andra. Men om de köpet ett hus där affären lämnar ett pärlband av frågetecken bakom sig, får de precis som alla andra räkna medvetet bli ifrågasatta.
Det är väl inte så mycket frågetecken egentligen? Frågan är väl bara om det finns ångerrätt när man säljer sitt hus.
2021-03-13, 14:02
Medlem
Citat:
Jag tror oxå att han var rädd för att bli lurad igen. Jag tror att han kände att han inte kunde värja sig och stå emot en charmig, debattvan och rapp Ebba.

Fast du har inte fyllt 80- år än va? Du har kanske inte heller diagnosen kognitiv funktionsnedsättning? Kanske ingen skulle beskriva dig som glasklar med lite egen vid en stor affärsuppgörelse?
Esbjörn visade sig ju inte heller inte vara kapabel på husaffärer på det sättet du skulle vara. Du hade troligtvis inte nöjt dig med att säljaren påstår sig fått sms om värdet på fastigheten.

Jag är ganska mogen till min ålder.
Skulle kanske också beskrivas som egen pga mina hobbies (av de som inte gör samma saker)
Anticimex gjorde väl en två dagar lång inspektion?
Samt att Esb vet vad pensionatstanten erbjudit honom och han tackat nej till.
Jag hade varit skiträdd/nervös om jag var i Esbs kläder.
Hans ombud skulle ha införskaffats av brorsonen och varit en neutral person och inte pensionatstantens kompisar.
2021-03-13, 14:06
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ser att du gjort ett tillägg. Hade man någon moral i DDR?
Vad är det för fel på generositet, ödmjukhet och kristen etik?

Om du bytt plats med Ebba skulle du vara den sista att snacka om generositet, ödmjukhet och kristen etik, eller skulle du valsa detta mantra och säga hejdå till handpenningen på 390k.
Vad Binninge lovar och sen faktiskt gör är 2 helt olika saker, Binninge har inte ens gjort rätt för sig gällande skadeståndet så för att Ebba skulle bli fullt ersatt medför försäljning av båda brf-lägenheterna just nu för att täcka in kostnaderna om vi räknar av gamla skulder. skatt etc

Sen kan du ju svara på detta: Hur generös, ödmjuk och kristen var Esbjörn Bolin själv som ALDRIG kontaktade den flicka som han körde på som sen tvingats till lång konvalicent med men för livet.
Binninge själv kunde inte heller vara generös och ställa upp i det målet, utan han tog in en polare eftersom han annars skulle såga av grenen han satt på när han kör med seniltricket i sitt mål...

Du kommer inte att hitta några generösa, ödmjuka eller kristna här, det här är ett gäng myglare som pissar in sina territorier på olika sätt.
2021-03-13, 14:09
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag är ganska mogen till min ålder.
Skulle kanske också beskrivas som egen pga mina hobbies (av de som inte gör samma saker)
Anticimex gjorde väl en två dagar lång inspektion?
Samt att Esb vet vad pensionatstanten erbjudit honom och han tackat nej till.
Jag hade varit skiträdd/nervös om jag var i Esbs kläder.
Hans ombud skulle ha införskaffats av brorsonen och varit en neutral person och inte pensionatstantens kompisar.
Men han hade ju inget ombud. Ebba fixade ju allt.
2021-03-13, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Finns det något på denna jord som är mer irrelevant än vad du antar? Tveksamt.

Oj då. Junior har vaknat. Och nu ska han kväsa debatten. Jag tycker LawNumberSix hade ett sansat och informativt inlägg om mäklare, marknadens spelregler som Ebba Busch ville undvika. Men tyvärr blev det inte i lönndom för henne, då hon är en sopa som tror hon kan själv.

Det roliga i det dråpliga, är att om Ebba Busch inte varit så kaxig, och om hon hade haft en realistisk syn på vad hon kan och anlitat en droppe hjälp. Typ en mäklare eller läs och skrivkunnig person, och fått till avtalet med formkrav, hade hon fått lagfart och då hade det antagligen varit lönlöst för Esbjörn att vinna framgång i någon som helst talan. I äganderätten är besittning nio tiondelar. Nu är det Ebba som får stämma Esbjörn. Motsatsen hade inte gått om Ebba tagit besittning av huset.
2021-03-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Oj då. Junior har vaknat. Och nu ska han kväsa debatten. Jag tycker LawNumberSix hade ett sansat och informativt inlägg om mäklare, marknadens spelregler som Ebba Busch ville undvika. Men tyvärr blev det inte i lönndom för henne, då hon är en sopa som tror hon kan själv.

Det roliga i det dråpliga, är att om Ebba Busch inte varit så kaxig, och om hon hade haft en realistisk syn på vad hon kan och anlitat en droppe hjälp. Typ en mäklare eller läs och skrivkunnig person, och fått till avtalet med formkrav, hade hon fått lagfart och då hade det antagligen varit lönlöst för Esbjörn att vinna framgång i någon som helst talan. I äganderätten är besittning nio tiondelar. Nu är det Ebba som får stämma Esbjörn. Motsatsen hade inte gått om Ebba tagit besittning av huset.
I äganderätt har besittning ingen betydelse, det är en term som används vid hyresrätt.
2021-03-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ser att du gjort ett tillägg. Hade man någon moral i DDR?
Vad är det för fel på generositet, ödmjukhet och kristen etik?
Tja fråga Esbjörn. Det ör ju han som fattas detta.
Varför ska jordabalken inte gälla politker?
varför ska de istället vara "generösa" och häva alla köp de någonsin gjort så fort någon ångrar sig?
Jordabalken BYGGER delvis på den kristna etiken (hela vår kultur och våra lagar gör det) - men den ska man då inte följa?
vad är det då för kristen etik du far efter?
2021-03-13, 14:22
Medlem
Citat:
Men han hade ju inget ombud. Ebba fixade ju allt.
Han ville ju inte ha någon mäklare,de kostar!
2021-03-13, 14:22
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Om du bytt plats med Ebba skulle du vara den sista att snacka om generositet, ödmjukhet och kristen etik, eller skulle du valsa detta mantra och säga hejdå till handpenningen på 390k.
Vad Binninge lovar och sen faktiskt gör är 2 helt olika saker, Binninge har inte ens gjort rätt för sig gällande skadeståndet så för att Ebba skulle bli fullt ersatt medför försäljning av båda brf-lägenheterna just nu för att täcka in kostnaderna om vi räknar av gamla skulder. skatt etc

Sen kan du ju svara på detta: Hur generös, ödmjuk och kristen var Esbjörn Bolin själv som ALDRIG kontaktade den flicka som han körde på som sen tvingats till lång konvalicent med men för livet.
Binninge själv kunde inte heller vara generös och ställa upp i det målet, utan han tog in en polare eftersom han annars skulle såga av grenen han satt på när han kör med seniltricket i sitt mål...

Du kommer inte att hitta några generösa, ödmjuka eller kristna här, det här är ett gäng myglare som pissar in sina territorier på olika sätt.
Vem har påstått att Esbjörn är kristen?
På vilket sätt ursäktas Ebbas agerande med att inte Esbjörn kontaktat flickan han på grund av sin kognitiva funktionsnedsättning körde på?
och vem har påstått att Ebba inte ska få tillbaka sin handpenning om köpet går tillbaka?
2021-03-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Hur många hade tänkt tanken att en galen pedofil och rättshaverist som Johann Binninge och hans gäng skulle galoppera in på banan? Binninge som varken har hus eller lägenhet eller ens får köpa då han har kronkalle efter sig.Sjukt!

Om vi gör en tankevurpa så kanske det är det som ska till för att segra mot Ebba Busch? En likasinnad som avslöjar genom sin närvaro vad som är drivkraften hos Ebba Busch?

Vi ser ju rättshaveristen Lamb*rtz som jag kallade för psykopat i hans tråd, redan år 2013. Han har fått gå lös och sprida dynga om oskyldigt dömda, om att de kanske vore skyldiga ändå, från en plattform på Riddarholmen, i ett tjänsterum på Högsta Domstolen, och det enda som avslöjar den psykopaten är en våldtäkt.

I övrigt har jag kommit till slutsatsen att ombudet är dömd på mycket svag bevisning, efter en skilsmässa, där vi ser ännu ett prov på hämndlystna kvinnor, där ombudet vet hur han ska hantera förtal och falska rykten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in