2021-03-13, 14:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ok, hon och maken, BA och SOA var alltså i stuga 3*24 i Idre i somras.

Vem lajkar inlägget? Jo BS, AnSt:s pappa. Vars fru också lajkar den stugan om man kikar i avsnittet Om>Gillar på Facebook om jag ska vara lite tjatig.

Tjata på du, för det här blir bara närmre och närmre.
Inte bra.

Tillägg:
Hon borde förhöras om dels om paret D och HDs föräldrar, vilken typ av kontakt/relation det handlar om, och dels om hon har läckt.

Även föräldraparen borde höras om de fått veta när kroppen hittades och om de har fört information vidare.

Stugan och dess hyresgäster som lajkar varandra i kors och tvärs, borde vara rimlig orsak till att förstå varför personer som rimligen inte borde veta något, vet.
Senast redigerad av notknapparen 2021-03-13 kl. 14:35.
Citera
2021-03-13, 14:34
Avslutad
På köksbordet hos Lena beslagstogs ett papper om Hindersprövning.
Var det ifyllt? Finns dokumentet att se?
Citera
2021-03-13, 14:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Du skulle ha löst min myst så hade du haft all infon😂

A*nette S*trandli. Operativ analytiker. Med i medhörningsrum 3 ggr när HD förhörs osv.
Bu!

Nä sånt trams orkar jag inte med. Inte ens digitalt, ju mer jag läser om allt skräp de drar ut i naturen, ju mer aversion. Sen oroas jag för att djur ska fastna i skiten och ältar allt möjligt. 😂

Men tack. Då vet jag.
Citera
2021-03-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD är inte normal på en fläck i sitt beteende.
Oavsett om hon är oskulden personifierad.

Enligt JS i förhör 17 december sitter hon fortfarande och ältar LW; att hon förstör det hon och SD försökt reparera.
Ingen skugga ska falla på SD tydligen.

"J har påtalat att de var två om otroheten. J tyckte att hon dömde Lena väldigt hårt i jämförelse med hur hon dömde Stefan. Hon förklarade då att de försökt skapa nya förutsättningar och försökte göra något åt det och försökte rädda sitt äktenskap. Hanna sa att Lena försökte förstöra det som de försökte reparera."

Sen kan man ju undra vad vitsen är flera månader efter att LW är fullständigt oskadliggjord iom att hon brutalt mördats.
Det är väl bara att ta SD tillbaka och sluta älta som om hon vore helt besatt av LW.
Han suktar ju att återgå till drömkvinnan och hon har ju haft det som mission hela tiden?

"Det är något som Hanna och J pratat om vid flera tillfällen. Det har kommit nu och då,
första gången var redan i vintras och senast var för någon månad sedan."

Samtidigt fortsätter hon ligga med JS.
Förhör 17 december:

"De har dock fortsatt att umgås mycket och Jonas kommer exempelvis åka till henne
efter dagens förhör. De är inte bara vänner och de har emellanåt en intim relation."

Samtidigt som hon reser utomlands med SD flera ggr med start augusti eller om det nu var september.

Vissa känslor för SD är ett understatement...

"Hanna har hela tiden haft vissa känslor kvar för Stefan. Att Stefan ställt upp för henne under hennes dåliga mående, har gjort att hon känt en tacksamhet som bidragit till att hon förlåtit Stefans otrohet."

HD i förhör:

Hon uppmuntrar relationen hela tiden på viber så att JS hoppades på mer förvånar mig inte.
Vad skulle han tro?
Eller" pojkvänsapirant" som han kallar sig i förhör.

Hon är exakt lika "kvävande" och "på", i samtalen som honom - med allt från att fresta med sex till att gulla och gosa, åka på GC äventyr och ligga på hotell.
Nästan varenda dag säger hon att hon saknar honom, vill krypa ner med honom.

HD vill också ha två, SD för de praktiska och JS för att bli uppvaktad, sex och lust.
JS verkar vara en vettig person och han har en sund uppfattning kring SD/LW/HD samt vidhåller den. Kanske är just det som HD upplever kvävande? Att han inte stödjer hennes synsätt.
Citera
2021-03-13, 15:09
Medlem
SD var i Idre i början av april 2013 med familjen. Framgår av loggar i GC.

Bodde de i stuga 3*24 då månntro?
Ska kika igenom loggarna efter ledtrådar.

Finns säkert fler besök i Idre enligt loggar men jag gjorde några stickprov bara och hittade ovan.

Edit: rättade ang LW och Yankee då jag klickat på fel cache-logg först.

Edit2: 2014-03-29 gör han en tumme upp i skidbacken också därifrån Idre.
Senast redigerad av Avel 2021-03-13 kl. 15:24.
Citera
2021-03-13, 15:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är ju flera missförstånd i domen som åklagarna vill visa.
T ex det här nedan.

Man vill tydliggöra att 00:07 inte var vad som TR antog, vilket i princip gjorde att TR gjorde bedömningen att SD inte skulle hinna utföra mordet:

Från Domen:

"Lena Wesströms mobiltelefon kopplade upp mot masten Hjalmar Bergmans Väg 54
NV kl. 0.07 den 15 maj 2018, dvs. kort tid efter kl. 23.38.43 den 14 maj 2018 då
Lena Wesströms mobiltelefon började transporteras bort från brottsplatsen. Därutöver kopplade mobiltelefonen upp mot samma mast kl. 0.47 och 1.41 natten den 15
maj 2018. Enligt A*nette S*trandli kan slutsatsen dras att Lena Wesströms mobiltelefon varit uppkopplad mot masten Hjalmar Bergmans Väg 54 NV från kl. 0.07 till kl.
1.41. Vidare att mobiltelefonen befann sig inom mastens täckningsområde kl. 0.07.
Av detta konstaterar tingsrätten att Lena Wesströms mobiltelefon befann sig inom
området för masten Hjalmar Bergmans Väg 54 NV vid de tidpunkter då mobiltelefonen kopplade upp mot masten. På grund av hur datasessionerna registreras hos
Telia går det däremot inte att ange när mobiltelefonen anlände till området som den
aktuella masten täcker.
Av Stefan Davidssons tidslinje framgår att han öppnade ett PDF-dokument i sin dator kl. 0.00 (s. 128, aktbilaga 145). Enligt tingsrättens mening talar det med styrka
för att Stefan Davidsson befann sig hemma kl. 0.00 eftersom han rimligen inte hade
med sig datorn ut. Förhållandet att Lena Wesströms mobiltelefon befann sig inom
området för masten Hjalmar Bergmans Väg 54 NV kl. 0.07 samtidigt som Stefan
Davidsson befann sig i sin bostad på Betesvägen skapar en betydande osäkerhet
kring om Stefan Davidsson haft tidsmässigt utrymme att döda Lena Wesström.
I sådant fall ska han ha dödat Lena Wesström, transporterat hennes mobiltelefon till
området som täcks av masten Hjalmar Bergmans Väg 54 NV, tagit sig hem till Betesvägen och slutligen öppnat en PDF-fil kl. 0.00. Omständigheten att det av utredningen inte går att bestämma exakt när mobiltelefonen transporterades in i området,
utan endast att den befann sig där kl. 0.07, är inte något som ska belasta Stefan Davidsson. Tvärtom är det åklagarna som har hela bevisbördan och ska undanröja sådana oklarheter
."

Från Kompletteringen:

"Kräver noteringarna kl. 00:07 mänsklig aktivitet?
Nej, noteringen vid tidpunkten 00:07 är en automatgenerarad delutmatning
"

Nu är jag kanske helt ute och cyklar (sic!), men kan inte SD vara hemma och öppna pdf (kl. 00:00:00 no less), haspla ur sej något till LW i 3 meddelanden på Telegram mellan 00:02:58—00:03:14 (3 meddelanden på 16 sekunder) och sen ge järnet till Hjalmar Bergmans väg 54, eller noga räknat till område som ligger inom den mastens räckvidd, och placera LWs mobil där till klockan 00:07:54?
Han har 4 minuter och 40 sekunder på sej och enligt Google avstånd tar det 5 minuter att cykla. Då hinner, enligt min bedömning, SD gott och väl dit - även om han eventuellt behöver ta en liten detour och hämta mobilen från ett buskage eller nåt på vägen.

Är det ett omöjligt scenario?

Nästa digitala aktivitet från SD är 00:23:07, och till dess hinner han gott och väl hem, till exempel greja med blå t-shirt, ta en ostmacka, ligga en stund på köksgolvet innan han skickar ett jobbmail.
Säga vad man vill om SD, men han är tidseffektiv!

Sammanfattningsvis: bara för att SD kanske/troligen/definitivt (var god välj) befinner sej i hemmet 00:00:00 betyder det väl inte att han inte kan vara vid Hjalmar Bergmans väg 54-masten 00:07:57?

Tidsangivelserna från AB 145/128.

För allt jag vet skulle även en Medhjälpare ha kunna vara den som flyttar mobilen.

Jag kan så klart också helt ha missuppfattat vad notknapparens inlägg handlar om...
Citera
2021-03-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu är jag kanske helt ute och cyklar (sic!), men kan inte SD vara hemma och öppna pdf (kl. 00:00:00 no less), haspla ur sej något till LW i 3 meddelanden på Telegram mellan 00:02:58—00:03:14 (3 meddelanden på 16 sekunder) och sen ge järnet till Hjalmar Bergmans väg 54, eller noga räknat till område som ligger inom den mastens räckvidd, och placera LWs mobil där till klockan 00:07:54?
Han har 4 minuter och 40 sekunder på sej och enligt Google avstånd tar det 5 minuter att cykla. Då hinner, enligt min bedömning, SD gott och väl dit - även om han eventuellt behöver ta en liten detour och hämta mobilen från ett buskage eller nåt på vägen.

Är det ett omöjligt scenario?

Nästa digitala aktivitet från SD är 00:23:07, och till dess hinner han gott och väl hem, till exempel greja med blå t-shirt, ta en ostmacka, ligga en stund på köksgolvet innan han skickar ett jobbmail.
Säga vad man vill om SD, men han är tidseffektiv!

Sammanfattningsvis: bara för att SD kanske/troligen/definitivt (var god välj) befinner sej i hemmet 00:00:00 betyder det väl inte att han inte kan vara vid Hjalmar Bergmans väg 54-masten 00:07:57?

Tidsangivelserna från AB 145/128.

För allt jag vet skulle även en Medhjälpare ha kunna vara den som flyttar mobilen.

Jag kan så klart också helt ha missuppfattat vad notknapparens inlägg handlar om...

Du är på rätt spår. Åklagaren har kallat Teliakillen just för att visa allt detta med vilka olika möjligheter SD hade.
Citera
2021-03-13, 15:38
Medlem
notknapparens avatar
Började läsa lite i kompletteringen, S*llens vittnesmål.

SD drar sig inte varken för att ljuga eller för att anklaga åklagaren för detsamma.

Från kompletteringen:

"Det är ytterligare en sak som J*onas reagerade på från de förhör han lyssnat på. Det var en sak
som Stefan sa under sina förhör. Stefan säger att han skjutsat H*anna till Enköping för att hon
ska kunna träffa Jonas, det stämmer inte. Stefan har skjutsat H*anna till Vingåker en gång.
J*onas får uppfattningen av att Stefan vill framhäva sig som stöttande, mer än han faktiskt var.
Stefan har dock inte bromsat deras relation men det stämmer inte att han skjutsad H*anna till
Enköping, det är lögn.
"

Från SDs skrivelse, där han rent ut anklagar åklagaren för lögn. Måste var ganska allvarligt att påstå något liknade:

"- SD väntar på Jerry Gray 22:05- 22:14, 14/5: Åkl menar att SD kan ha mailat LW om att ses. Inget mailande och ingen väntan har förekommit. Inget mailande och ingen väntan har förekommit. Att ingen väntan har förekommit vet även åklagaren."

Jag har tidigare tagit upp just denna punkt, att SD bara slänger ur sig "att ingen väntan har förkommit" och "inget mailande har förekommit", helt utan förklaringar/bevis/indicier.

https://www.flashback.org/sp73740803

Vad tror han att han kan åstadkomma med det?
Så kan man ju säga om varje punkt, bara neka. Men har man inget att komma med själv faller ju allt bara platt. Till och med på flashback.

Det är ju så SD fungerar. Drar lögner i rättssalen, som ingen kan säga emot honom. Allt för att putsa på sin image. Åklagaren kan inte veta om det stämmer eller inte, ingen domare. Finns inget vittne som räcker upp handen i rättssalen, ingen som kan reagera på lögnerna. Den som skulle kunna veta förutom S*llen är ju HD, men där kan man inte hoppas på något.

Säkert finns många fler lögner och försök till manipulation igenom hela rättegången. Hur svårt som helst att kunna parera den bild han vill ge sig själv.
Citera
2021-03-13, 15:42
Medlem
När är rättegången?
Citera
2021-03-13, 16:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Började läsa lite i kompletteringen, S*llens vittnesmål.

SD drar sig inte varken för att ljuga eller för att anklaga åklagaren för detsamma.

Från kompletteringen:

"Det är ytterligare en sak som J*onas reagerade på från de förhör han lyssnat på. Det var en sak
som Stefan sa under sina förhör. Stefan säger att han skjutsat H*anna till Enköping för att hon
ska kunna träffa Jonas, det stämmer inte. Stefan har skjutsat H*anna till Vingåker en gång.
J*onas får uppfattningen av att Stefan vill framhäva sig som stöttande, mer än han faktiskt var.
Stefan har dock inte bromsat deras relation men det stämmer inte att han skjutsad H*anna till
Enköping, det är lögn.
"

Från SDs skrivelse, där han rent ut anklagar åklagaren för lögn. Måste var ganska allvarligt att påstå något liknade:

"- SD väntar på Jerry Gray 22:05- 22:14, 14/5: Åkl menar att SD kan ha mailat LW om att ses. Inget mailande och ingen väntan har förekommit. Inget mailande och ingen väntan har förekommit. Att ingen väntan har förekommit vet även åklagaren."

Jag har tidigare tagit upp just denna punkt, att SD bara slänger ur sig "att ingen väntan har förkommit" och "inget mailande har förekommit", helt utan förklaringar/bevis/indicier.

https://www.flashback.org/sp73740803

Vad tror han att han kan åstadkomma med det?
Så kan man ju säga om varje punkt, bara neka. Men har man inget att komma med själv faller ju allt bara platt. Till och med på flashback.

Det är ju så SD fungerar. Drar lögner i rättssalen, som ingen kan säga emot honom. Allt för att putsa på sin image. Åklagaren kan inte veta om det stämmer eller inte, ingen domare. Finns inget vittne som räcker upp handen i rättssalen, ingen som kan reagera på lögnerna. Den som skulle kunna veta förutom S*llen är ju HD, men där kan man inte hoppas på något.

Säkert finns många fler lögner och försök till manipulation igenom hela rättegången. Hur svårt som helst att kunna parera den bild han vill ge sig själv.

Det är enligt mitt sätt att se SDs genomgående teknik: han förvirrar folk genom att flytta fokus gång på gång.
Han är dessutom spydig och överlägsen när han gör det. Han har en väl utvecklad teknik, det får man ge honom.

Ett exempel, fritt ur minnet, det handlar om Mållgankvällen:

SD har glömt mobilen hemma, antingen vid jackorna eller handfatet.
Var låg den då, frågar åkl. Var den vid jackorna eller handfatet?
Ja, svarar SD spydigt, det är bara 30 cm emellan. Och vore det vid jackorna hade den ramlat ner!

Nu ska man förstå att åkl är dum i huvet som inte fattar det, samt att vad spelar 30 cm för roll!?

Ett annat exempel:
Åkl frågar om SD och LW inte skulle träffas inför de förestående resorna för att ta farväl.

SD svarar att de redan gjort det.
När då? frågar Åkl. När tog ni farväl?
SD replikerar att han och LW aldrig behövde ta farväl, de hade inte ett sånt förhållande.

Och tyvärr nappar inte åkl på detta, och spinner vidare: jamen du SA ju nyss att ni HADE sagt farväl! Hon står där med ganska lång näsa, och SD har än en gång vunnit en ordstrid, tycker han. Nej, de hade inte ett sånt förhållande, det borde tom åkl ha fattat vid det här laget.

Även när det frågas om huruvida SD hade tillgång till LWs lösenord ”får han till det”.
Åkl frågar om det inte förekommit att SD fått låna LWs dator nån gång för att uträtta nåt.
Varför? undrar SD.
Ja, om du till exempel glömt din mobil hemma.
Skulle inte tro att det händer, svarar SD, överlägset.

(Nähä - Mållgankvällen då, skulle man ha kunnat kontra.)

Ovanstående exempel är inte citat utan så som jag reagerat på och minns det från rättegången.

Det kryllar av förstulen kritik, mästrande, spydigheter, förminskande och inte minst: fokusskifte. Det verkar helt enkelt vara så SD fungerar.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-13 kl. 16:05.
Citera
2021-03-13, 16:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du är på rätt spår. Åklagaren har kallat Teliakillen just för att visa allt detta med vilka olika möjligheter SD hade.

Som jag fattade det handlar 00:07 om en tid då en datasession löper ut, datasessioner som är på 180 minuter?

s 5 Kompletteringen:

"Joachim kan utifrån att ha sett materialet gällande Lenas telefon se att det är samma
datasession från åtminstone 18.07 till 01:41.
"

s.9 Överklagandet:

" I Lena Wesströms telefon har det löpt två datasessioner från kl. 21.07. En data session är max 180 minuter. När en session löper ut startas automatiskt en ny. Det är inget som användaren gör utan helt automatiska funktioner i telefonen. Den som förflyttat telefonen har alltså inte behövt befinna sig inom området som täcks av masten kl. 00:07. Det finns alltså ingen osäkerhet kring frågan om Stefan Davidsson haft tidsmässigt utrymme att begå mordet och flytta telefonen."

Men jag håller med Studbaker om att SD absolut skulle hinna dit om han ville på sin stålhäst.
Citera
2021-03-13, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpliticas
När är rättegången?
Om jag inte är fel ute så har jag för mig att den börjar tisdag efter påsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in