2021-04-11, 11:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
SD är å andra sidan av födsel (?) och ohejdad vana fena på att säga en sak och mena på något annat. Det kan han ju alltid ”komma undan” med i efterhand.

Säger han ”döda” så betyder det nämligen inte döda.
Säger han att han ”har tillgång till visningslägenhet” så betyder det inte alls att han har tillgång till visningslägenhet.
Säger han att han ”smugit i LW:s trädgård” så betyder det verkligen inte att han smugit LW.
Etc.
Så han kan nog säga vad som helst till svärmor och ändå mena på att det var inte alls det han sa. Beroende på åhörare och sammanhang.
Egoist Hanna som hon kallar sig gör samma sak så de passar ihop.
Hon gör tillägg och tonar ner när hon önskar LW ska försvinna. När hon blir kommenterad. Dock inte när hon hoppas att hon är död.

Vaknade för tidigt och slötittade på Dr Phil som vanligtvis inte fångar mitt intresse. Men det var en sjövild tonåring med, som inte tog ordination för bipolär sjd. Hon log exakt överallt på fel ställen såsom HD beskrivs av chefen och som även ses i förhör.
Citera
2021-04-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kanske en del av deras interna jargong. Vänskapligt gnabbande.

SD lite lagom till klädsamt PK manar Biggan till eftertanke för han om någon vet ju att det finns godhjärtade vildar bland de primitiva. Det har han sett med egna ögon under sina modiga expeditioner på enbart cykel till mer farliga delar av Örebro.

BA till An.St. dä. över en kopp kaffe i stugan;
"Han är ju så godhjärtad pojken, vill se gott i alla! Han skulle aldrig kröka ett hår..."

HD har satt ramverket för hur hennes familj ska agera kring skilsmässa, otrohet och mordmisstankar. Mamma och pappa och vännerna ställer upp. SD har inga problem med det.

Kommer bli århundradets reality check om han döms.
Citera
2021-04-11, 11:31
Medlem
Citat:
Kanske en del av deras interna jargong. Vänskapligt gnabbande.

SD lite lagom till klädsamt PK manar Biggan till eftertanke för han om någon vet ju att det finns godhjärtade vildar bland de primitiva. Det har han sett med egna ögon under sina modiga expeditioner på enbart cykel till mer farliga delar av Örebro.

BA till An.St. dä. över en kopp kaffe i stugan;
"Han är ju så godhjärtad pojken, vill se gott i alla! Han skulle aldrig kröka ett hår..."

Eftertanke är nog inte ett av SD:s ledord.
Citera
2021-04-11, 11:41
Medlem
Citat:
Just nu har jag inte det riktigt i översta skrivbordslådan, så att säga, men jag vill minnas att JG ville vara med i ”flocken” och också ha Telegram.
Och sen får han till det att där i kommunikationen finns ”pinsamheter”, för honom alltså, inte för SD.
Ska ta och lyssna på förhöret igen.
Man får ta det som en prövning...

Ja. På frågan om varför han sprang och raderade konversationen så nämnde JG att den innehöll "locker room talk" som efter me too inte skulle se bra ut för honom och han ville därför inte att den konversationen skulle bli offentlig.
Han uppgav också att den raderade konversationen ändå fanns sparad på en iPad i bostaden vilken han sedan lämnade in till polisen.
Citera
2021-04-11, 11:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Egoist Hanna som hon kallar sig gör samma sak så de passar ihop.
Hon gör tillägg och tonar ner när hon önskar LW ska försvinna. När hon blir kommenterad. Dock inte när hon hoppas att hon är död.

Vaknade för tidigt och slötittade på Dr Phil som vanligtvis inte fångar mitt intresse. Men det var en sjövild tonåring med, som inte tog ordination för bipolär sjd. Hon log exakt överallt på fel ställen såsom HD beskrivs av chefen och som även ses i förhör.

När jag återigen lyssnade på förhöret från TR med HD tyckte jag mej märka att hon höll på att säga en sak om JS. Hon hejdade sej i sista millisekunden och bytte ord. Då var hon på alerten!
(Nu både lusläser och luslyssnar man (jag) för all del, men jag tror att hon höll på att säga ”älska” och bytte till ”få känslor för”. Typ.)

Det märks hur hon pustar ut och kan rabbla det inövade när det gäller vissa teman, typ blodsex.

Hon blir vag, tveksam, glömsk och osäker när det kommer till frågor som hon och SD uppenbarligen inte har pratat ihop sej om. ”När och hur fick du reda på att SD och LW hade fortsatt kontakt?” är ett exempel på en sån fråga.

När åkl frågar något paradoxalt (”ja det kunde du ju inte veta vid den tidpunkten för då hade det ännu inte hänt”, eller liknande) så nästan skrik-skrattar HD till. Det känns så jäkla off!

Proffsigt av målsägarbiträdet att inte låta HD förklara bort att hon skulle ha åkt på semester även om tex SD varit oförklarligt försvunnen.

Tack, inga fler frågor!
Citera
2021-04-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Eventuellt så pratade man nog en del om den där pelletspannan. Kanske funderade man på om han eldat nåt där? Det gick ju ett brandlarm från SD's hus nån dag efter att LW försvunnit. Det rörde sig nog om ett tekniskt fel. Minns jag inte helt galet så var det runt den 16:e. Ett par grannar vittnar om det.
Vid storstädningen så sotades ju pannan och SOA körde askan till tippen.

Var själv inne på det spåret för inte så länge sen.
Citera
2021-04-11, 12:31
Medlem
develis avatar
Citat:
När jag återigen lyssnade på förhöret från TR med HD tyckte jag mej märka att hon höll på att säga en sak om JS. Hon hejdade sej i sista millisekunden och bytte ord. Då var hon på alerten!
(Nu både lusläser och luslyssnar man (jag) för all del, men jag tror att hon höll på att säga ”älska” och bytte till ”få känslor för”. Typ.)

Det märks hur hon pustar ut och kan rabbla det inövade när det gäller vissa teman, typ blodsex.

Hon blir vag, tveksam, glömsk och osäker när det kommer till frågor som hon och SD uppenbarligen inte har pratat ihop sej om. ”När och hur fick du reda på att SD och LW hade fortsatt kontakt?” är ett exempel på en sån fråga.

När åkl frågar något paradoxalt (”ja det kunde du ju inte veta vid den tidpunkten för då hade det ännu inte hänt”, eller liknande) så nästan skrik-skrattar HD till. Det känns så jäkla off!

Proffsigt av målsägarbiträdet att inte låta HD förklara bort att hon skulle ha åkt på semester även om tex SD varit oförklarligt försvunnen.

Tack, inga fler frågor!
Jo det är intressant att luslyssna, på hur det sägs och inte bara vad som sägs.
Hon rabblar på rätt bra när hennes suicidala perioder ska återges, där trodde jag tvärtom att hon skulle backa och vara mer obekväm, hon ville ju ha lyckta dörrar.

Ja, beskrivningen att hon skulle strunta i att leta efter SD om han försvann lät ju hur dumt som helst. Hon skulle allt åka till USA iaf.
44-åringen som klev ut genom fönstret och försvann. 😂
Citera
2021-04-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det bidrog nog till hennes trygghet ja. Och ha mamma eller pappa med och logga. Som förkläde om inte annat.
BA kanske delade ut flygblad från Sverigedemokraterna när de ändå var på sin ”lilla burkrunda”.

Då har vi alltså enligt den Facebook-lajken ännu en gemensam nämnare med operative analytikern An St:s föräldrar. Alla tre är Sverigevänner.

På årsdagen av att LW
anmäld försvunnen försöker Stefan plocka poäng på Facebook genom ett mycket märkligt inlägg angående nån ”halvvuxen, skäggig och oborstad människa i det segregerade Varberga” var svenska var mycket ”primitiv”.

Ser spontant iscensatt ut.

Hur ser diskussionerna ut där hemma med BA kring politiken? Är han lika hård mot henne?

Han avslutar inlägget bla med att lista varför inte rösta på det partiet med ett argument som: ”om du vill ha mer hat i samhället”.

Vad är oddsen för att även SOA är Sverigevän?

Nu får alla ha vilken politisk åsikt de vill men kunskapen om att BA lajkar Sverigedemokraterna på Facebook precis som An St:s föräldrar är värt att nämna.

Likaså att An St själv lajkar tidningen ”Nyheter Idag” som beskrivs som högerpopulistiska och högerextrema alternativmedia samt muslimkritisk enligt källor i Wikipedia.
Nu menar jag inte att det är KKK som är farten där i Lundby men som sagt värt att nämna i sammanhanget.

HD var ju ute mycket och promenerade under hennes depression också på tal om GC där under förhandlingsdagen.

Koreafödda Lena var kanske inte människa nog i deras ögon, om de hade såna åsikter? Att hon blev mördad var inte någon större förlust i deras ögon? Det finns så många koreaner ändå...
Citera
2021-04-11, 13:05
Medlem
Citat:
Jag lyssnade på det förhöret igår och tolkade det som att det hänt tidigare.

Det var en följdfråga från ÅH på hur SD reagerade generellt om man bröt regler som han satt upp.

JG släppte den antagligen medvetet, den smet inte.
Åtminstone sa JG att han kollade noga innan så inga kaniner var lösa på gården.

Hunden hade sprungit över till grannarna och skällt mycket.

Sen ältar JG fram och tillbaka i förhöret hur fel han gjort som bröt SDs regel om hunden och hur rätt det var av SD att reagera.

Nästan plågsamt att se en vuxen man kräla i stoftet inför en annan dito. Han verkar inte märka det själv. Hur andra kan uppfatta detta.
Citera
2021-04-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Koreafödda Lena var kanske inte människa nog i deras ögon, om de hade såna åsikter? Att hon blev mördad var inte någon större förlust i deras ögon? Det finns så många koreaner ändå...

Går ju bara att spekulera i vilken människosyn de har men ännu något gemensamt med familjen S*trandli tycker jag är mest intressant i sammanhanget.
Citera
2021-04-11, 13:17
Medlem
Vad är det senaste ? Sitter SD häktad ? Jag gick just förbi hans hus och tyckte mig då se han gå in i sitt garage med en vinkel slip och började slipa något !! Kan ju iofs varit någon annan gick ju inte direkt fram och fråga
Citera
2021-04-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Med tanke på hans teknikintresse så kan det också vara ett eget hemlarm, typ smart hem. Om ingen känd person (ansikte, mobil, dörrkod) var hemma så kan ett okänt ansikte eller rörelse utlösa ett larm. Om han dessutom skulle resa bort så kan det ha varit pålarmat.

Inget hemmalarm vad vi sett i fupen men nån form av ”brandlarm” lär han ju ha med tanke på sin urkesutövning, pelletspanna osv.

Minimum är väl en sån där dosa.

Annars är det ju övervakningskamera som han haft sen minst början av år 2020.

Han är inne på att en sitter utomhus om man ska tolka förhör angående domkraften.

Nu är det inte en utomhusmodell han har. Snarare tvärtom så har han valt en modell med rätt begränsade funktioner. Den trivs bättre i bokhyllan än monterad utomhus.

Inte kompatibel med andra system och inte ens med andra system av samma märke. Men den gör väl jobbet men för någon femhundring till hade han fått en vassare modell.

Sitter den ute så skulle jag plocka in den om jag var han. Anledningen kan han få lista ut själv.

Det vore intressant som sagt om någon kunde ta en runda med appen Wigle på Betesvägen för att kolla aktuella WIFI och blåtandsenheter. Så vi har lite allmän koll på den biten. Fullt lagligt är det.

Tre kameraenheter från D-link kan finnas att hålla utkik efter. Med appen kan ”vi” identifiera de enskilda enheterna med deras unika s k ”MAC-adresser”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in