2021-03-13, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har stått någonstans att tjejen tidigare hade kommit med meeto-anklagelser & att det vår så dom fick kontakt, när Lambertz ville stötta henne.

Hahaha alltså wtf? Så nu ska GL ha våldtagit henne efter att hon har blivit våldtagen av någon annan och sedan gått ut med det offentligt och då fått stöttning av GL? Mycket troligt. Det låter för långsökt och ihåligt för att kunna vara sant. Vad är oddsen liksom.

Och nästan för genialiskt. Vem skulle tro på någon före detta #Metoo'are? om en andra våldtäktsanklagelse? Som man dessutom offentliggör en andra gång
Citera
2021-03-13, 14:35
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Jag vet vem MÄ är och jag vet hennes bakgrund. Jag tror inte att hon somnat och att GL skulle hoppat på och satt på henne när hon sover. Jag tror att de båda var onyktra. De har inlett sexuella handlingar med varandra. Hon kan möjligen ha minnesbilder etc. Men än så länge bedömer jag det som att det var frivilligt och att hon i efterhand ångrat sig, fått det till våldtäkt av påhejade väninnor. Det är ju inte heller första gången...
Det här är Flashback! Vet du vem MÄ är så kläm fram det, det är högst intressant för diskussionen att veta vilka de inblandade är.
Nu har ju du din ståndpunkt klar låt oss andra också bilda oss en uppfattning.
Vill du inte outa så berätta åtminstone lite mer så vi får kött på benen.
Senast redigerad av goofer 2021-03-13 kl. 14:37.
Citera
2021-03-13, 14:35
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det där med att öppet kalla henne för bonusdotter och hon kallat Lambertz för bonuspappa kan mycket väl vara en rökridå utåt för att maska att dom hade någon slags sexuell relation.

Eller tänk tanken att det inte är som du skriver. Eller vågar du inte det!!!!!
Det finns fler än jag som påpekat att det är så som jag skrev
Citera
2021-03-13, 14:37
Medlem
Citat:
Jag vet vem MÄ är och jag vet hennes bakgrund. Jag tror inte att hon somnat och att GL skulle hoppat på och satt på henne när hon sover. Jag tror att de båda var onyktra. De har inlett sexuella handlingar med varandra. Hon kan möjligen ha minnesbilder etc. Men än så länge bedömer jag det som att det var frivilligt och att hon i efterhand ångrat sig, fått det till våldtäkt av påhejade väninnor. Det är ju inte heller första gången...

Det där är dock lite motstridigt i min bok. Du känner MÄ? Du hade även en historia om en kille som vart oskyldigt anklagad för våldtäkt som sedan tog sitt liv. Det sistnämnda har jag en större benägenhet att tro på, det första känns långsökt?
Varför skulle du känna MÄ? Och varför har du "anknytningar" till två våldtäktsfall? Varav ena involverar en känd profil?

Vem fan är du liksom
Citera
2021-03-13, 14:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har stått någonstans att tjejen tidigare hade kommit med meeto-anklagelser & att det vår så dom fick kontakt, när Lambertz ville stötta henne.

Men då bör det väl vara något mer känt namn på BO??
Citera
2021-03-13, 14:48
Medlem
goofers avatar
Från Ekuriren 2020

Lambertz ställer gärna sin kompetens till förfogande, fast numera bara i samband med det som för tillfället väcker hans intresse. För närvarande hjälper han en kvinna som har åtalats för förtal i samband med metoo. Hon kontaktade honom efter att han skrivit på sin blogg om en annan förtalsåtalad kvinna, Cissi Wallin, och uttryckt kritik mot resonemanget i domen mot henne

Är det kvinnan han hjälpt som nu är BO/MÄ?
Citera
2021-03-13, 14:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men då bör det väl vara något mer känt namn på BO??
Det enda namn som regelbundet dyker upp är en zigenare där åldern stämmer. Men denna jobbar redan som advokat & räknas knappast som "studerande". Om nu inte media skojar till det.
Citera
2021-03-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det fiffiga är att kvinnan inte har begått ett brott genom att göra en falsk anmälan eftersom det inte var hon som anmälde. Smart, precis som i Assange-fallet.

Nej, men den andra personen kan ju göra sig skyldig till brott. Men visst, det försvårar ju bevisningen för att kunna dömas för falsk tillvitelse.
Citera
2021-03-13, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Att man i sådana fall i princip inte kan göra sig skyldig till falsk tillvitelse eftersom man fått uppgifterna sig tillhands. I fallet Assange upplevde sig polisen sig tvungen att göra anmälan.

Det är väldigt svårt att fälla någon för falsk tillvitelse i största allmänhet. Åklagaren måste ju bevisa att det inte har inträffat. Då krävs någon form av bevisning det räcker inte med en trovärdig utsaga.
Citera
2021-03-13, 14:57
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Jag har vänner som gått hem med killar på fyllan. Dagen efter har de ångrat sig. Andra väninnor har hejat på och försökt få personen att se det som våldtäkt ist för att inse att man gjorde det frivilligt under fyllan.

Mest av allt är det en erfarenhet som berör mig och gör att jag går igång på sånt här. För ca 5 år sedan var jag bekant med en kille. Han var ute på en pub med vänner. Han blev uppraggad av en brud som han var ointresserad av. Hon gav sig inte. De blev allt mer berusade. Till slut efter tjejens tjat gick dem ut och knullade vid lastbryggan bakom krogen. En vän till tjejen kommer dit, ser allt och frågar vad de gör. Tjejen svarar "gå. Jag kommer. Vi ska bara knulla klart". När de är klara kommer fler vänner till kvinnan. Min vän går. Tjejens vänner frågar vad hon håller på med och att hennes kille letar efter henne. Då börjar hon gråta och säga att hon blivit våldtagen. Hennes kille med vänner åker runt och letar efter min vän. Man hittar honom och börjar misshandla honom. En person ser och ringer polisen. De som misshandlat grips inte. Min vän som är sönderslagen grips för våldtäkt. Han anhölls och häktades. Det var en mindre stad så väldigt snabbt blev han uthängd som våldtäktsmän. Även här på FB. Efter 1 månad i häkte hålls rättegång. Tar knappt 2h innan åklagaren under pågående förhandling drar tillbaka åtalet. Tjejen erkänner att hon absolut inte blivit våldtagen men att hon skämdes inför att hon då var tsm med en annan kille. Min vän släpps omedelbart. Upprätta åklagaren en anmälan om falsk tillvitelse? Nej, åklagaren tyckte synd om tjejen eftersom hon skär sig och har psykisk ohälsa. Min vän var det inte synd om. Han friades men hjälpte det? Nej, han.sågs fortsatt som en våldtäktsmän och hatades. 3 mån senare hittade man honom hängd från en bro i den här staden.

Jag är absolut mot våldtäkter. Men jag tror inte ett ögonblick att det per automatik är en våldtäkt för att någon säger sig blivit utsatt för det.

Vilken tråd var detta?
Citera
2021-03-13, 14:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Från Ekuriren 2020

Lambertz ställer gärna sin kompetens till förfogande, fast numera bara i samband med det som för tillfället väcker hans intresse. För närvarande hjälper han en kvinna som har åtalats för förtal i samband med metoo. Hon kontaktade honom efter att han skrivit på sin blogg om en annan förtalsåtalad kvinna, Cissi Wallin, och uttryckt kritik mot resonemanget i domen mot henne

Är det kvinnan han hjälpt som nu är BO/MÄ?

Jag lutar också åt det hållet.....

Det finns ju en känd kvinna som nyligen/just nu blir utredd för förtal, i 30-årsåldern, och som anlitar "experter" hela tiden......för sina privata affärer......hahahaaa.....men det ärendet är väl för nytt.

Att Lambertz bjuder hem någon på Julafton på tu man hand, bör ju vara någon han litar på, utan att direkt ha träffats.........
Citera
2021-03-13, 15:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Nej, men den andra personen kan ju göra sig skyldig till brott. Men visst, det försvårar ju bevisningen för att kunna dömas för falsk tillvitelse.

Nej inte om hon bara återger vad hon fått höra och frågar om detta är ett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in