Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Det finns så många frågetecken i detta förhör att bevisvärdet ligger på noll redan från början. Han talar om en täckjacka, och att mannen följde föräldrarna, men det dementeras sedan, och jackan blir dagen efter en vildmarksjacka med av bävernylon med snedställda fickor som han hade stuckit ner händerna i.
Några sådana fickor finns inte på Engströms rock.
Lägg där till de nio personer/bilder som med olika säkerhet utpekats.
Mårtens egen fantombild skiljer sig i allt väsentligt från Engströms nuna, och den sekundsnabba observationen bakifrån från sidan gör det knappast mer vederhäftigt.
Det hela är ett hopkok från personer som skrattande bortförklarar skandiaväktarnas uppgifter om konstgjord andning och polisens bryskhet med att det gått tre månader.
Samma personer som hakar upp sig på utsagor om Palmes storlek och spinner lekmannamässiga doktorsavhandlingar om den saken.
Det är samma personer som berättar sagor om tre (!) olika språngmarscher, obekräftade skandiavistelser den 3/3, samt fullständigt grundlösa spekulationer om prästsamtal den 5/3.
Förvanska utsagor och lägga orden i mun på folk som förhoppningsvis inte hittar till textavsnittet där de utnyttjas i dunkla syften.
Det handlar alltså om att förvanska, salta på och skrika så mycket man bara orkar, och förtala gamla damer i syfte att vinna heder och ära.
Sådant borde till slut slå tillbaka, och det ska vi väl se till att det gör.
Absolut har du poänger i det du skriver,Många förhör är dessutom mindre väl genomförda.
Jag syftade främst på förhöret daterat den 1a mars då.
Sedan försökte jag förklara varför Mårten inte reagerade på att se SE i media.Eller han säger idag att han reagerade men ja det hade ju varit så mycket bättre om han redan då hade delgett ex.polisen dessa tankar.
Trovärdigheten i det han säger idag är såklart inte av dessa skäl så stor.
Problemet med detta fall är att inga konkreta bevis finns mot någon av oss känd kandidat till att vara GM.
Vissa utreddes inte förrän efter 30 år osv.
Det blir spekulativt vi vet för lite med säkerhet egentligen.
Kanske ska journalister och författare då avhålla sig från att påstå att de löst mordet.
För att kunna säga så krävs ju mer konkreta saker som tex bevis.
Hade inte utredningen skötts så dåligt så pass länge så hade vi nog haft en lösning.
Jag tycker dock att det är ganska uppenbart vem som mördade OP.
Det krävs så mycket fantasi slump och nästan lite hittepå för att lyckas bortse från SE.
Jag förstår dock invändningarna då inga konkreta bevis finns.
Givetvis finns alltid ett visst mått av tvivel kvar.
Jag är dock väldigt trygg i min slutsats.
Tänker man rent statistiskt och sannolikt så landar man där, När man måste ha så god fantasi och förlita sig tlll så mycket slump och krystade förklaringar vissa gånger rent av lite smått hittepå för att få honom till nåt annat än GM så är nåt fel.
Det är dock bara en åsikt och tro som sagt utan bevis finns visst tvivel tveklöst kvar.