2021-03-12, 18:53
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Jo visst men det där går ju åt båda hållen, han har uppsåt att knulla henne. Men hon då som har tackat ja och sedan sprungit hela vägen dit och firat med honom. Har inte hon något uppsåt och därmed ansvar, du skriver att hon vill bli bäst så jag förstår att du är inne på samma spår. Men jag tycker att det borde efterlysas lite eget ansvar hos kvinnor också. Dom kan inte jämt och ständigt vara offer, särskilt inte när dom själva har varit med och löpt på linan.

Så om en 31-årig kvinna tackar ja att fira jul med 71-årige Lambertz så måste hon ligga med honom? Eller hur tänker du? Och även om hon ville det, var det knappast hon tänkte det skulle hända med hon sov.

För övrigt, är det fastställt att hon läste juridik? Jag har bara läst att hon var en student. Inte vad hon studerade. Läser man mellan raderna verkar hon ju mest ha varit intresserad av att ställa några frågor i ämnet av privat natur.
Citera
2021-03-12, 18:54
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
GL är då varken lärare eller advokat.
Ah, nu gör jag fel igen, jag backar från "advokat". Men jurist iaf och domare har han varit. Toppjuristen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Jo visst men det där går ju åt båda hållen, han har uppsåt att knulla henne. Men hon då som har tackat ja och sedan sprungit hela vägen dit och firat med honom. Har inte hon något uppsåt och därmed ansvar, du skriver att hon vill bli bäst så jag förstår att du är inne på samma spår. Men jag tycker att det borde efterlysas lite eget ansvar hos kvinnor också. Dom kan inte jämt och ständigt vara offer, särskilt inte när dom själva har varit med och löpt på linan.

Instämmer! De flesta kvinnor har fortfarande någon form av självbevarelsedrift och känner på sig om mannen kör med dold agenda. Historien om GL och damen ifråga väcker en rad frågor. Att ta ifrån kvinnan ett egenansvar är bara att gå Metoo-rörelsen tiihanda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Inget formellt. Hon har, som jag uppfattat det, på eget initiativ kontaktat honom initialt. Helt privat.

Mmm då är hon ute efter att snaska till sig en bättre position. Undra om hon är så jävla slug så hon tänker knocka ner honom från hans pedestal med en våldtäktsdom.
GL har säkerligen en hel del fiender och dom lär gnugga händerna om han kommer på fall och denne som lyckats med detta lär väl bli rikligt belönad.
Man ska inte underskatta kvinnors slughet!
Citera
2021-03-12, 18:55
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Så om en 31-årig kvinna tackar ja att fira jul med 71-årige Lambertz så måste hon ligga med honom? Eller hur tänker du? Och även om hon ville det, var det knappast hon tänkte det skulle hända med hon sov.

För övrigt, är det fastställt att hon läste juridik? Jag har bara läst att hon var en student. Inte vad hon studerade. Läser man mellan raderna verkar hon ju mest ha varit intresserad av att ställa några frågor i ämnet av privat natur.

Med tanke på vad som är fastställt så är det varken fastställt att hon har legat med GL eller att hon sov.
Citera
2021-03-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Ja, kanske har jag fel. Jag är emot sådant, men trodde att det förekommer allmänt eller åtm. är socialt accepterat i Sverige (alkohol vid julfester och att studenter besöker lärare privat).
Är GL verkligen anställd lärare någonstans där hon är student?
Mentorskapet är frivilligt. GL har anmält sig som frivillig mentor till uppsala universitet. På hans meriter har han blivit antagen som mentor. Eleven gick juridik linjen och därmed är steget inte långt till att han blev hennes mentor. Mentorskapet bygger på ganska fria områden. Man kanske som elev har en fråga och ex genom sms skicka iväg frågan till mentorn. Man kanske träffas över en lunch tar en kaffe eller småpratar lite om allting på överenskommen plats. Men! På julafton! Nja här bör klockorna ringa på hägsta volym. Kvinnan ger sig ut på en strapats. Detta måste kvinnan ha förstått att det var på det alldeles privata området. Detta har inget med Uppsalas universitet att göra.
Citera
2021-03-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix

Nä jag har inte en aning, jag bara spånar lite. Och jag tror nog att hon inte har sprungit hem till honom för intet. Vad fan skulle hon annars göra där hos en 71årig gubbe? Vid juletider..

Det luktar musfälla lång väg
Citera
2021-03-12, 18:58
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ah, nu gör jag fel igen, jag backar från "advokat". Men jurist iaf och domare har han varit. Toppjuristen.
Det verkar som att han planerade att ta advokatuppdrag:
http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-299/
Nu blir det väl inget med det.
Citera
2021-03-12, 18:59
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Jodå, det är hon till höger:

https://imgur.com/AXvh3Ji
Tycker dom ser ut som ett passande par. Hon är definitivt attraktiv på fotot. Men som sagt, att det är hon som aktuell, vet vi inget om. Och kanske opassande att spekulera om.
Citera
2021-03-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfa.beta.omega
Just gällande Göran Lambertz så pysslade han inte direkt med att jämföra DNA, utan att välja ett litet antal komponenter från varje Quick-fall, ignorera allt som talade emot, sätta egna godtyckliga "poäng" på det han själv valt ut och sedan "räkna ut" att Quick var skyldig till 99,99999 % sannolikhet. På allvar.

Tyvärr så kom fanstyget fram till att Quick var till 150% skyldig. Han korrigerade senare det uppenbart orimliga i detta.
Citera
2021-03-12, 19:01
Medlem
Citat:
Det verkar som att han planerade att ta advokatuppdrag:
http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-299/
Nu blir det väl inget med det.

Snarare att han tänkte ta sig ann uppdrag som ombud.
Jag har själv processat en hel del och jag är inte advokat.
Citera
2021-03-12, 19:01
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norper
När var din tid? Det beror helt på vilka utredningsåtgärder som måste vidtas. Är det frågan om något ska analyseras vid NFC kan det, alltid och särskilt i coronatider, dröja ett bra tag. Några 8 veckor kan man inte säga med säkerhet. Jag har inte läst beslutet och om åklagaren fick 14 dagar eller en månad på sig att väcka åtal. Sen kan den tiden förlängas.
14 dagar får Kenta för bilstöld eller mohammed för misshandel.. Dett kräver jobb och ett par dagars bokning av sal, det är FULLT ös på Sveriges TR 2021...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in