2021-03-12, 18:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du har skrivit 41 inlägg om Lambertz och hans situation men tycker det är fel att rota i vem motparten är.

Jag blev bara nyfiken på hur du motiverar det?

Ingen av dom är ju faktiskt dömd och det har ju förekommit falskanmälningar och då är plötsligt Lambertz brottsoffer.

Skrev ett inlägg om hur lätt det skulle vara att luska ut det. Du kanske missade det. Men sett till det ja om det nu faktiskt är ett brott handlar det ju om ett brottsoffer. Det brukar ju inte vara något man på Flashback är så pigga på att veta vem. Om BO har hon ju redan det tufft nog utan att namn ska komma ut osv. Däremot om det just är en falskanmälning blir det ju en annan femma. Då är ju Göran helt plötsligt BO.
Citera
2021-03-12, 18:38
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Tror dock att det skulle falla på "hon blev hysterisk". Hade inte kommit långt hos S eller V!
Ja, "hysterisk" kan man ju bli, även och kanske inte minst kvinnor kan bli det. Men ve den som säger det om en kvinna i kulturradikala Sverige.
Var det inte bättre förr när kvinnor FICK vara svaga, lite förvirrade och ibland hysteriska - och blev älskade i alla fall?
Citera
2021-03-12, 18:43
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Jaha? Vad är det du syftar på, alkohol på julfesten eller att studenter springer på fest hos läraren? Jag har då aldrig varit med om något sådant eller hört talas om något sådan. Så för mig är detta totalt främmande och känns aningen opassande. Och då är jag inte en prydd eller PK person över huvud taget. Tvärtom raka motsatsen.
Ja, kanske har jag fel. Jag är emot sådant, men trodde att det förekommer allmänt eller åtm. är socialt accepterat i Sverige (alkohol vid julfester och att studenter besöker lärare privat).
Är GL verkligen anställd lärare någonstans där hon är student?
Citera
2021-03-12, 18:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Middagen fick han för runt en timme sedan, undrar om han åt och vad han gör nu? Jag tror han sitter och förbereder sitt fall och att han haft besök av sin advokat tidigare idag. De skissar väl på överklagan...
Citera
2021-03-12, 18:47
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kan han inte hävda att det var Thomas Quick som gjorde det?
Och skulle T. Q. bli trodd om han tog på sig det?
Hela gänget, alla de som lever som "skapade" Quick skulle då kunna bygga upp ett case! Quick går runt i GL:s hus och hummar: här var det.
Citera
2021-03-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Ja, kanske har jag fel. Jag är emot sådant, men trodde att det förekommer allmänt eller åtm. är socialt accepterat i Sverige (alkohol vid julfester och att studenter besöker lärare privat).

Alkohol på julfester är nationell tradition. Student + lärare -relationer är då för mig okänt. Men jag är heller inte vidare belyst man heller.

Ehm, det vet jag inte. Kanske att jag missminner mig men jag tycker mig minnas att jag läst att det skall vara student / mentor relation emellan dessa två?
Citera
2021-03-12, 18:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Hon har en "trasslig" bakgrund och icke-fungerade relation med sin familj.

Berätta gärna mer om BO!
Citera
2021-03-12, 18:49
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Middagen fick han för runt en timme sedan, undrar om han åt och vad han gör nu? Jag tror han sitter och förbereder sitt fall och att han haft besök av sin advokat tidigare idag. De skissar väl på överklagan...
Jag kan tycka att GL kunde ta fallet själv, för skulle det inte bli billigare för oss skattebetalare? Han tycker väl inte att han saknar all relevant kompetens iaf. Nå, rättigheter är rättigheter, men det vore väl ändå ett ädelt grepp mot oss beskattade att anlita toppadvokaten GL?
Citera
2021-03-12, 18:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Alkohol på julfester är nationell tradition. Student + lärare -relationer är då för mig okänt. Men jag är heller inte vidare belyst man heller.

Ehm, det vet jag inte. Kanske att jag missminner mig men jag tycker mig minnas att jag läst att det skall vara student / mentor relation emellan dessa två?
Inget formellt. Hon har, som jag uppfattat det, på eget initiativ kontaktat honom initialt. Helt privat.
Citera
2021-03-12, 18:50
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:

Ok. Nä, jag har inte stenkoll, tänkte bara allmänt om Sverige som sexuellt "befriat"* land.

*Den tekniska termen är väl "frigjort".
Citera
2021-03-12, 18:52
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo klart att det måste vara litet mer än ord mot ord. Men där räcker det ju med just att hon sagt till en väninna vad som skett. Förmodligen också en hel del hur trovärdig hon verkar i sin berättelse. Det är ju fortsatt så att bara en liten del av anmälningar om våldtäkt leder till saker som häktning och åtal.

Angående Virtanen så kanske han är en skurk. Pundare som lockade hem unga kvinns för att ha sex med dom, vare sig de ville det eller inte. Vem vet? Men han är inte ens utredd för att ha gjort det.
Jämförelserna med Virtanen haltar betänkligt.
Wallin ringde en väninna redan i trapphuset på väg hem och berättande fnissande att hon just hade legat med Virtanen. Att hon sedan kom på den briljanta iden att anmäla honom för våldtäkt visar hur rubbad hon är, oavsett vad som verkligen hände.

F.ö. stor humor att vi har en envis grupp på FB som menar att GL skyddas av ett sosse-kotteri. När vi i realiteten har en 71-årig änkling som bisarrt nog sitter häktad för en påstådd våldtäkt i hans egen bostad för 2 1/2 månad sedan. Tur att han inte var moderat, då hade han väl steglats redan.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-03-12 kl. 19:01.
Citera
2021-03-12, 18:52
Medlem
Citat:

Citat:
Jag kan tycka att GL kunde ta fallet själv, för skulle det inte bli billigare för oss skattebetalare? Han tycker väl inte att han saknar all relevant kompetens iaf. Nå, rättigheter är rättigheter, men det vore väl ändå ett ädelt grepp mot oss beskattade att anlita toppadvokaten GL?

GL är då varken lärare eller advokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in