2021-03-12, 17:11
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Anekdotisk hörsägen således.

Typiskt av vänstern att förneka vetenskaplig konsensus. Det kanske inte är exakt 97 procent men en ÖVERVÄLDIGANDE majoritet, så vad spelar det för roll. Jag antar att du tror att jorden är platt också.
Citera
2021-03-12, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Typiskt av vänstern att förneka vetenskaplig konsensus. Det kanske inte är exakt 97 procent men en ÖVERVÄLDIGANDE majoritet, så vad spelar det för roll. Jag antar att du tror att jorden är platt också.
OK

Vilka är forskarna som gör detta påstående om Trump och att han gjort mer för svarta än någon annan president sedan Lincoln ?
Källhänvisning?

Vad exakt är det Trump har gjort för svarta i usa som ska ha gynnat dem?
Citera
2021-03-12, 17:20
Medlem
dufrianords avatar
Donald Trump är den enda politkern jag har haft hopp om och länge dessutom. Nu tycker jag mest de känns dumt, lita på en man som omfamnar mannen som fick hans dotter att överge Jesus.
Tror de är så jag kommer minnas Trump. Han nämner inte ens vita Amerikaner. Inte gjort något alls för dem, de som ändå röstade på honom. Biden är kanske värre men Trump var mycket prat. Han startade ”Operation Warp Speed” - vaccinations programmet där vacciner kringgår vanliga säkerhetsåtgärder. Han införde lockdowns, och ingen mur mot Mexiko.

Saknar honom ändå lite eftersom han var rolig, speciellt jämfört med Joe Biden och Kamala Harris...
Citera
2021-03-12, 17:42
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:

Han genomförde en politik som var företagsvänlig vilket lede till en rekordlåg arbetslöshet bland svarta, lations och kvinnor.
Alla ska med.

https://www.cnbc.com/2019/10/04/black-and-hispanic-unemployment-is-at-a-record-low.html
Citera
2021-03-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Han genomförde en politik som var företagsvänlig vilket lede till en rekordlåg arbetslöshet bland svarta, lations och kvinnor.
Alla ska med.

https://www.cnbc.com/2019/10/04/black-and-hispanic-unemployment-is-at-a-record-low.html

Kan du med egna ord beskriva vad han exakt gjorde då?
Citera
2021-03-12, 18:02
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
OK

Vilka är forskarna som gör detta påstående om Trump och att han gjort mer för svarta än någon annan president sedan Lincoln ?
Källhänvisning?

Det handlar säkert om tusentals forskare, jag kan så klart inte namnge alla. Jag skulle vilja avsluta den här ordväxlingen med en uppmaning om att lyssna på vetenskapen. Lyssna på vetenskapen!
Citera
2021-03-12, 19:11
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Lär dig vänsterns taxonomi, förkämpe! Ta avstånd; anamma den förhärskande konformiteten. Dvs. bättre att tycka rätt än att rakryggad stå för en åsikt. Trump är raka motsatsen till er kära slavmoral.
Finns väl ingen som tar lika mycket avstånd som tRump gör? Han gör det varje dag året om. Mot andra republikaner som inte är tillräckligt duktiga på att slicka bort hundbajs från undersidan av hans skor. (Det är dessa som han kallar för RINOs.) Han tar avstånd från kvinnor som han tycker är elaka (och blöder och så...). Han tar avstånd från media och han tar avstånd från journalister. Varje dag är det ju nåt. (Fast mindre märkbart efter att han inte fick fortsätta skriva på Twitter.)

tRump tar avstånd.

Utom mot ...

F ö är det inte vänster att bara vara mot mongo-tRump. Var fan har du fått det ifrån??? tRump knullar runt med porrstjärnor och playboy bunnies och har skiljt sig två gånger. Sedan när är det konservativt??
Citera
2021-03-12, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Alla ska med.

På vilket sätt överträffar det alla andra presidenter sedan llincoln när det gäller svartas medborgerliga rättigheter?

För under Roosevelt var arbetslösheten för svarta 0.0% under hans new deal och works program
Citera
2021-03-12, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Kan du med egna ord beskriva vad han exakt gjorde då?
Klart han inte kan.
Jag tycker det är förnedrande nog att behöva diskutera politik med incels.
Än värre när de citerar mig och dumpar en länk utan tolkningsvärde.
Citera
2021-03-12, 20:17
Medlem
dufrianords avatar
Trump lovade $500 Miljoner dollar till svarta i USA

Citat:
The president’s plan, according to the campaign, will increase access to capital in Black communities by almost $500 billion, help to create 500,000 new Black-owned businesses, and help to create 3 million new jobs for the Black community.

Vet inte om de är sant eller sånt de säger innan ett val. Finns en lång lista från Trump Campaigns på Fox News länken: https://www.foxnews.com/politics/trump-plan-for-black-america

Han lovade att göra ”Juneteenth” (nånting med slaveriet tror jag.) en nationell helgdag i Amerika.
Citera
2021-03-12, 20:50
Bannlyst
Citat:
Det handlar säkert om tusentals forskare, jag kan så klart inte namnge alla. Jag skulle vilja avsluta den här ordväxlingen med en uppmaning om att lyssna på vetenskapen. Lyssna på vetenskapen!

Det räcker med att nämna 1 forskare så att jag kan förstå vad det är för vetenskaplig grund du menar ska bevisa att Trump gjort mer för svarta än någon annan president sedan lincoln.
Citera
2021-03-12, 21:50
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
På vilket sätt överträffar det alla andra presidenter sedan llincoln när det gäller svartas medborgerliga rättigheter?

För under Roosevelt var arbetslösheten för svarta 0.0% under hans new deal och works program

Roosevelt var president i en tid då USA rustade upp och deltog i ett världskrig. Vilket leder till att de flesta i arbetför ålder antingen stred vid fronten eller arbetade i fabriken. Så jag tror att under dom omständigheterna hade även Joe Biden lyckats med att slå dessa arbetslöshetssiffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in