2021-03-12, 10:06
Medlem
smoerreboms avatar
Jag är ingen fan men han är en rolig grifter
Jag väljer att minnas honom för hans finaste stund, presskonferensen efter att de hade dödat Bagdadi och den fina hyllningen till Conan.
Citera
2021-03-12, 12:07
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag brukar inte heller springa omkring och ta avstånd från nazister hela dagarna, trots att jag hatar nazister precis lika mycket som du. Det där är något dagens vänster gjort till en slags obligatorisk ritual, att man skall börja med att ta avstånd från patriarkatet och kapitalismen innan frukost, sedan ta avstånd från nazism, fascism och kapitalism till förmiddagskaffet, och se till att man för bövelen tar avstånd från strukturell rasism och miljöförstöring under lunchen, och den som slarvar med ritualen är genast brännmärkt som nazifascistmiljöhatare. Han grinar illa för att han tycker ni är fjantiga mer era jälva ritualer.
Påven gillar inte heller att ta avstånd från folk, inte från någon. Han är inkluderande och skaffar sig hellre vänner än fiender.

Men detta är ju knappast en beskrivning av tRump, ELLER HUR? tRump tar mycket gärna väldigt tydligt avstånd från den ena efter den andra, även från såna han en gång hyllat. Han agerar ju t ex aktivt för att cancellera alla "RINOs", dvs alla inom GOP som inte ställer upp till precis 100% på precis varenda idioti som tRump kommer på. Han tar avstånd från ledare för demokratiska länder. Han tar avstånd från journalister och media som ju bara gör sitt f*cking jobb och ställer "besvärliga" frågor till tRump som sällan kan svara ordentligt på någonting eftersom han är så extremt obegåvad, opåläst, och allmänt inkompetent.

tRump tar avstånd! Och DET hela jävla dagarna!

Men när det gäller nazister och fascister och samvetslösa diktatorer och auktoritarianister är det plötsligt jäkligt svårt och jobbigt och PK att ta avstånd. Varför? Ja gissa det hörrudu.
Senast redigerad av nerdnerd 2021-03-12 kl. 12:18.
Citera
2021-03-12, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Att kalla Trump för antirasist vore ett hån. Det klart att han inte är en identitetspolitisk vänstertomte. Däremot stämmer det, och här är forskarna överväldigande överens, att Trump har gjort mer för svarta än någon annan president sedan Lincoln. Därför han fick fler svarta röster än någon annan republikan i modern tid.

Inklusive president Johnson?
Ett ja eller nej svar räcker
Citera
2021-03-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Varför? Ja gissa det hörrudu.
Jag vet: För att han är nazist/rasist/fascist och allt annat dåligt du kan komma på när du är så arg att fradgan rinner nedför hakan på dig.

En utmärkt systemtisk genomgång av medias lögner om Trump från en journalist som klarar att hålla huvudet kallt och kontrollera sina fakta istället för att rapportera känslobaserat i falsett:

https://www.youtube.com/watch?v=4bxI803q6i8
Citera
2021-03-12, 13:42
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Inklusive president Johnson?
Ett ja eller nej svar räcker

Nej, jag hittade bara på det. Men det relevanta är att 97 procent av forskarna är överens om att Trump har gjort mest för svarta sedan Lincoln.
Citera
2021-03-12, 14:35
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag vet: För att han är nazist/rasist/fascist och allt annat dåligt du kan komma på när du är så arg att fradgan rinner nedför hakan på dig.

En utmärkt systemtisk genomgång av medias lögner om Trump från en journalist som klarar att hålla huvudet kallt och kontrollera sina fakta istället för att rapportera känslobaserat i falsett:

https://www.youtube.com/watch?v=4bxI803q6i8
God dag yxskaft.

Har du någonsin sett eller hört tRump ta lika tydligt avstånd från t ex nazister som han tar från Murkowski eller Romney i hans eget parti? Det är ju rätt tydligt vilka han väljer att ta avstånd från och vilka han iaf högst motvilligt tar avstånd från. Talande så det skriker. Och så media igen. Tänk om han iaf bara var bråkdelen så arg på Saudis mördarprins eller på Nordkoreas käre ledare -- "he likes me, I like him". Alla diktatorer och diktaturkramare avskyr media.
Citera
2021-03-12, 15:07
Medlem
Citat:
God dag yxskaft.

Har du någonsin sett eller hört tRump ta lika tydligt avstånd från t ex nazister som han tar från Murkowski eller Romney i hans eget parti?
Ja, god dag yxskaft. Själv har jag tagit tydligt avstånd från Annie Lööf här på forumet, men aldrig från Hitler, alltså är jag nazist.

Citat:
Tänk om han iaf bara var bråkdelen så arg på Saudis mördarprins eller på Nordkoreas käre ledare -- "he likes me, I like him".
Ja, titta där. Trump är inte bara nazist, han är islamist och kommunist också.
Citera
2021-03-12, 15:43
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Påven gillar inte heller att ta avstånd från folk, inte från någon. Han är inkluderande och skaffar sig hellre vänner än fiender.

Men detta är ju knappast en beskrivning av tRump, ELLER HUR? tRump tar mycket gärna väldigt tydligt avstånd från den ena efter den andra, även från såna han en gång hyllat. Han agerar ju t ex aktivt för att cancellera alla "RINOs", dvs alla inom GOP som inte ställer upp till precis 100% på precis varenda idioti som tRump kommer på. Han tar avstånd från ledare för demokratiska länder. Han tar avstånd från journalister och media som ju bara gör sitt f*cking jobb och ställer "besvärliga" frågor till tRump som sällan kan svara ordentligt på någonting eftersom han är så extremt obegåvad, opåläst, och allmänt inkompetent.

tRump tar avstånd! Och DET hela jävla dagarna!

Men när det gäller nazister och fascister och samvetslösa diktatorer och auktoritarianister är det plötsligt jäkligt svårt och jobbigt och PK att ta avstånd. Varför? Ja gissa det hörrudu.

Lär dig vänsterns taxonomi, förkämpe! Ta avstånd; anamma den förhärskande konformiteten. Dvs. bättre att tycka rätt än att rakryggad stå för en åsikt. Trump är raka motsatsen till er kära slavmoral.
Citera
2021-03-12, 15:52
Medlem
siisters avatar
Citat:
Att kalla Trump för antirasist vore ett hån. Det klart att han inte är en identitetspolitisk vänstertomte. Däremot stämmer det, och här är forskarna överväldigande överens, att Trump har gjort mer för svarta än någon annan president sedan Lincoln. Därför han fick fler svarta röster än någon annan republikan i modern tid.

Baserar du det här på vad Donald Trump själv sagt, eller tänker du på något annant? dic-tator nämner president Johnson, det gjorde även Jonathan Swan när han intervjuade Trump men han fick inte riktigt något svar. Kan du säga vad Trump gjort som överträffar medborgerliga rättigheter?

President Donald J. Trump:
I got opportunities on, I took care of the historically Black… If you look at what I’ve done for colleges, for Black colleges and universities, I got them funding. Obama never did it. I did more for the Black community than anybody with the possible exception of Abraham Lincoln, whether you like it or not. People say, “Oh, that’s interesting.”

Jonathan Swan:
You really believe you did more than Lyndon Johnson who passed the Civil Rights Act?

I think I did, yeah.

Jonathan Swan:
How? How possibly did you-

Because I got criminal justice reform done, I got prison reform-

Jonathan Swan:
Lyndon Johnson-

I’ve done things. Well-

Jonathan Swan:
He passed the Civil Rights Act.

Ask. Ask. How has it worked out? If you take a look at what Lyndon Johnson did?

Jonathan Swan:
You think the Civil Rights Act was a mistake?

How has it worked out? Because frankly, it took a long time, but for African Americans-

Jonathan Swan:
But you think that was a mistake?

… under my administration, Jonathan, under my administration, African Americans were doing better than they have ever done in the history of this country. So I did a lot, job numbers, all of it, money. They had money, they were getting great. Their percentage was up, their housing ownership was up. They did better than they’ve ever done until we got hit-

Jonathan Swan:
I just don’t know how you can-

… and now you know what we’re doing? I’m building it up again. We’re going to have it. Next year will be a great year, unless it’s screwed up by somebody that doesn’t know what he’s doing, which could happen, but I don’t think it will.

https://www.rev.com/blog/transcripts/donald-trump-interview-transcript-with-axios-on-hbo

Donald Trump fick 12% från afroamerikaner
1996 Bob Dole 12%
1980 Ronald Reagan 14%
1976 Gerald Ford 17%
https://ropercenter.cornell.edu/how_groups_voted
1932-1972 finns här:
https://www.forbes.com/sites/theapothecary/2020/11/09/no-trump-didnt-win-the-largest-share-of-non-white-voters-of-any-republican-in-60-years/
Citera
2021-03-12, 15:57
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Baserar du det här på vad Donald Trump själv sagt, eller tänker du på något annant? dic-tator nämner president Johnson, det gjorde även Jonathan Swan när han intervjuade Trump men han fick inte riktigt något svar. Kan du säga vad Trump gjort som överträffar medborgerliga rättigheter?

I got opportunities on, I took care of the historically Black… If you look at what I’ve done for colleges, for Black colleges and universities, I got them funding. Obama never did it. I did more for the Black community than anybody with the possible exception of Abraham Lincoln, whether you like it or not. People say, “Oh, that’s interesting.”

Jonathan Swan:
You really believe you did more than Lyndon Johnson who passed the Civil Rights Act?

I think I did, yeah.

Jonathan Swan:
How? How possibly did you-

Because I got criminal justice reform done, I got prison reform-

Jonathan Swan:
Lyndon Johnson-

I’ve done things. Well-

Jonathan Swan:
He passed the Civil Rights Act.

Ask. Ask. How has it worked out? If you take a look at what Lyndon Johnson did?

Jonathan Swan:
You think the Civil Rights Act was a mistake?

How has it worked out? Because frankly, it took a long time, but for African Americans-

Jonathan Swan:
But you think that was a mistake?

… under my administration, Jonathan, under my administration, African Americans were doing better than they have ever done in the history of this country. So I did a lot, job numbers, all of it, money. They had money, they were getting great. Their percentage was up, their housing ownership was up. They did better than they’ve ever done until we got hit-

Jonathan Swan:
I just don’t know how you can-

… and now you know what we’re doing? I’m building it up again. We’re going to have it. Next year will be a great year, unless it’s screwed up by somebody that doesn’t know what he’s doing, which could happen, but I don’t think it will.

https://www.rev.com/blog/transcripts/donald-trump-interview-transcript-with-axios-on-hbo

Donald Trump fick 12% från afroamerikaner
1996 Bob Dole 12%
1980 Ronald Reagan 14%
1976 Gerald Ford 17%
https://ropercenter.cornell.edu/how_groups_voted
1932-1972 finns här:
https://www.forbes.com/sites/theapothecary/2020/11/09/no-trump-didnt-win-the-largest-share-of-non-white-voters-of-any-republican-in-60-years/

Det här vadå? Jag gjorde två utsagor. En hittade jag på, som jag redan medgivit.

Den andra handlar om forskningsläget och att 97 procent av forskarna är överens om att Trump har gjort mer för svarta än någon annan president, möjligen Lincoln undantagen. Det finns konsensus alltså. Skjut inte budbäraren. Nu kommer jag inte skriva mer om det här.
Citera
2021-03-12, 16:04
Medlem
siisters avatar
Citat:
Det här vadå? Jag gjorde två utsagor. En hittade jag på, som jag redan medgivit.

Den andra handlar om forskningsläget och att 97 procent av forskarna är överens om att Trump har gjort mer för svarta än någon annan president, möjligen Lincoln undantagen. Det finns konsensus alltså. Skjut inte budbäraren. Nu kommer jag inte skriva mer om det här.

Okej. Hoppas någon annan kan svara å dina vägnar vad 97% av forskarna säger och exakt var det sägs
Citera
2021-03-12, 16:13
Bannlyst
Citat:
Nej, jag hittade bara på det. Men det relevanta är att 97 procent av forskarna är överens om att Trump har gjort mest för svarta sedan Lincoln.

Anekdotisk hörsägen således.
Du och forskarna påstår att Trump gjort mer för svarta än tex president Johnson och hans civil rights act .

Vilka är forskarna som gör detta påstående?
Källhänvisning?

Vad exakt är det Trump har gjort för svarta i usa som ska ha gynnat dem?

(Jag är medveten om att du snackar skit men jag njuter genuint av att diskutera med 20 åringar.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in