2021-03-12, 15:14
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berlinlondon
Det där är väl en automatisk översättning? Jag tycker inte det är klart i den vem som är vem, hur subjekten förhåller sig till predikaten osv.

Kan du länka samma inlägg i original (turkiska förmodar jag) ska ska jag översätta det.

https://forumbilder.com/i/rxyf
Citera
2021-03-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
Han var ju jägare. Då sysslar man med en del Spräng. Enligt FM Hemsida.

En gissning är att han experimenterade ute i skogen med sprängning. Så innan gömde han sig vid skrevan för att ta skydd för splitter.

Men granaten utlöste för tidigt och Pang.

Å andra sidan låter det inte osannolikt att DA skulle ha sysslat med sprängning oövervakat "bara för att"?
Citera
2021-03-12, 15:34
Medlem
K.Blomkvists avatar
Det finns så många frågor här inne.

Massor med svaren hittar ni i den andra tråden.
Där måste man vara inloggad.

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12
Citera
2021-03-12, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej.
Och Jätte-Tack för informationen du delar här.

Som du själv märker så är det spridda skurar på reaktionerna så mitt tips är att du
bekantar dig med din "scroll" på musen och helt enkelt ignorerar dom citaten.
Intressant att få en "liten bild" av vem Deniz var och hur ni umgicks.
Är övertygad om att han var en riktigt sjysst kille som man kunde ha kul med.
Är också helt övertygad om att han tagit sitt liv, tyvärr.
Man behöver inte ha en konkret anledning till att ta sitt liv, utan jättemånga lever sitt liv med en otrolig ångest som dom egentligen inte ens vet varför dom har.
När den ångesten sen växer sig starkare med åren så kommer dom till en punkt då dom inte orkar längre och väljer att avsluta sitt liv.
Problemet då blir ofta att anhöriga aldrig får svar på VARFÖR ??
För det finns inget varför.... Vadå ångest?? För vadå??
Min granne tog sitt liv av den anledningen och i brevet (som jag själv hittade och läste upp för hans far i telefon) stod det i princip inget annat än ".....ångesten har vuxit sig starkare för varje år och nu orkar jag inte mer, Förlåt" och sen vart dom kunde hitta honom.
Varken jag eller nån annan hade märkt av nånting.
Så i detta fallet behöver det inte finnas nån konkret utlösande faktor, utan kanske bar Deniz på en otroligt jobbig ångest av nån anledning.
Otroligt sorgligt är det i alla fall.

Tack ännu en gång för din ifo som nyanserade honom lite.

Tack.

Så kan det nog vara för en del. Oerhört tragiskt. Att känna att DET är den enda utvägen... Jag har själv mått så dåligt och känt att det bara fanns en väg.
Om den som mår dåligt ändå söker hjälp och får hjälp.
Ev samtal och medicin kan göra ett odrägligt liv, drägligt igen.
Om man är deprimerad så existerar ingen logik.
Så oerhört tragiskt.
Citera
2021-03-12, 16:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är så mycket fel så det finns inte.. det är ju flashback men ändå.. en snittid bland alla maratonlöpare 2014 var 4 timmar och 21 minuter och de som springer maraton är i majoritet löpare som springer flera gånger i veckan. Att springa en mil på 45 minuter är inte samma sak som att man kan springa 5 mil i samma tempo det är ju bara. Om du inte är en löpare och klara en mil på 39 i terräng så är du helt uppenbart en naturbegåvning och jag tycker att du bör satsa på långdistans så har nog en framtida medaljör i något vm eller os. Johaug springer på bana på ca 32 minuter och har en tid som ligger bland världseliten. Då är det optimala förutsättningar och du lunkar i skogen utan att ta i på 7 min långsammare
Det är väl bara Anna Book som skulle klara av detta. Enligt egna uppgifter skulle hon ha överlägset svensk rekord i både gång och även i bastubad. Dessutom lyckas filma med iPhone i en bastu med 130 graders värme.

On T, värst vad det blev tyst i tråden från alla som idiotförklarat oss "foliehattar" som varit säkra på självmord.
Citera
2021-03-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillycheese
Nu är det bekräftat att ett explosivt ämne är inblandat i Deniz död och kroppen var inte intakt alls.
Şükran är DAs mor och skriver i inlägget att DE avslutade hans liv genom explosivt ämne och hon ifrågasätter varför DE dödade honom. Hon litar inte på polisen etc.

Jag tror inte hon är införstådd med att DA begick självmord genom att spränga sig själv. Hon vägrar acceptera det helt enkelt. Hon verkar inte må bra alls och delar FB inlägg hela tiden. Hon verkar även vara en jätteskum mamma, typ besatt av sin son vilket kan vara bidragande faktor till DAs suicid.

Enligt ett turkiskt inlägg som morsan delade så hade DA en stark kroppsbyggnad men va mycket känslig inuti. Var även jättereserverad och tyst kring jobbet och privatliv.

Jag säger 100% suicid genom att spränga sig själv, använde gps klockan för att kunna hitta igen den platsen att han tänkte avsluta sitt liv i.

Av vem är det bekräftat?
Citera
2021-03-12, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Av vem är det bekräftat?

Ser du inte att det står att mamman skrivit det?
Citera
2021-03-12, 16:51
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, tack för svar.
Ja hans ”det ska du veta” måste nog klassas som någon form av tics.

Tackar för svaret.
Hans magkänsla har nog tyvärr inte ökat i samma takt som magen hans.😐

Men det att bombgruppen kom till platsen kan väl tyda på sprängning?
Eller har den saken klarats ut.
Har ej följt så bra.
Men självklart måste uppgiften om sprängning ses som osäker, i vart fall som ej bekräftad.

Bombgruppen kan kallas ut för olika anledningar. Behöver inte vara så att Deniz har blivit sprängd. Det kan finnas tecken på att det finns explosiva föremål i området och att man vill vara säker på att kunna gå igenom området utan att flyga i luften.

Bombgruppen kan också gå ut vid tillfällen där det finns andra typer av farliga föremål (tänk gift).
Citera
2021-03-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillycheese
Nu är det bekräftat att ett explosivt ämne är inblandat i Deniz död och kroppen var inte intakt alls.
Şükran är DAs mor och skriver i inlägget att DE avslutade hans liv genom explosivt ämne och hon ifrågasätter varför DE dödade honom. Hon litar inte på polisen etc.

Jag tror inte hon är införstådd med att DA begick självmord genom att spränga sig själv. Hon vägrar acceptera det helt enkelt. Hon verkar inte må bra alls och delar FB inlägg hela tiden. Hon verkar även vara en jätteskum mamma, typ besatt av sin son vilket kan vara bidragande faktor till DAs suicid.

Enligt ett turkiskt inlägg som morsan delade så hade DA en stark kroppsbyggnad men va mycket känslig inuti. Var även jättereserverad och tyst kring jobbet och privatliv.

Jag säger 100% suicid genom att spränga sig själv, använde gps klockan för att kunna hitta igen den platsen att han tänkte avsluta sitt liv i.

Är det modern som sagt det fetade? Det låter inte som att han anförtrodde saker till sina föräldrar, utan som att han hade en ganska ytlig relation med dem.

Tyst och reserverad låter dessutom som en helt annorlunda beskrivning än den jag läste häromdagen av någon som sade sig känna honom.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-03-12 kl. 17:00.
Citera
2021-03-12, 16:58
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Här en några punkter:

- Polisen återskapade foton från platsen på DA's dator (Som han raderat); rekat området.

- Han googlade på hur man köper SL- pappersbiljett och lämnade kvar ett giltigt, laddat SL-kort hemma. (Vill ej bli spårad)

- Han sa till sina vänner att han skulle på en 5 mils löprunda, utan att ha kaloriladdat samt andra rimliga förberedelser.

- Bombgruppen kallas in till fyndplatsen... - Nej det är inte högre sannolikhet att de kallats dit för man behövt låna deras fordon än att de hittat indikationer på att sprängning skett.

- Hans fysik med fyra(!!) fullbordade jägarutbildningar antyder att han inte är i segmentet som brukar ha halkat och fallit rakt in i ett väldigt trångt hål. (Om det nu ens är möjligt att halka in dit)

Ännu ej tillräckligt?
- Hans mamma kommenterade att han sprängts.

Lista gärna upp det som tyder på olycksfall/sjukdom/mord/vad ni nu tror på.

Det fanns endast en punkt med där som kan tala för att Deniz eventuellt har blivit sprängd till döds och den är ändå osäker. Att mamman går ut på Facebook med en trådsanning från Flashback är inte den punkten. Hon tog dessutom bort det inlägget av någon orsak, antingen av utredningstekniska skäl, eller för att det helt enkelt är en trådsanning från Flashback.

Att bombgruppen kallats ut är det enda som talar för att det kan handla om att Deniz är sprängd till döds, men som jag tidigare förklarat i tråden så kan bombgruppen kallas ut av andra orsaker, så därför tycker i alla fall jag att det inte alls finns så övertygande bevisning på att Deniz är sprängd till döds.
Senast redigerad av LatexJocke 2021-03-12 kl. 17:03.
Citera
2021-03-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma-L
Ser du inte att det står att mamman skrivit det?

Ok. Tänkte om det står i någon tidning någonstans.
Citera
2021-03-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Det fanns endast en punkt med där som kan tala för att Deniz eventuellt har blivit sprängd till döds och den är ändå osäker. Att mamman går ut på Facebook med en trådsanning från flashback är inte den punkten.

Att bombgruppen kallats ut är det enda som talar för att det kan handla om att Deniz är sprängd till döds, men som jag tidigare förklarat i tråden så kan bombgruppen kallas ut av andra orsaker, så därför tycker i alla fall jag att det inte alls finns så övertygande bevisning på att Deniz är sprängd till döds.

Du tycker inte det faktum att mamman skrivit det är övertygande? Eller att pappan skrivit att han är i bitar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in