2021-03-12, 15:30
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Men varför hittar han på ett vittne som inte sett GM? Nu spelar han ned den här personen fullständigt genom att säga att det är någon som kommit till mordplatsen först efter polisen och som alltså inte kan ha sett mördaren. Svårt att se vad han vill få ut av det.
Ja säg det, han lyckades lura utredarna, även mig.
Citera
2021-03-12, 15:34
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vad SE nämnde i sitt första förhör vet bara SE och Ali Lindholm. SE pratade mycket och det enda som klarade sig genom Alis sammanfattning var en mörk rock. Att från detta utesluta att SE har pratat om ännu fler saker går inte.
Helt korrekt, han kan ha varit orolig väskan för också, den var ju lite speciell. Nu var det ju endast rocken som kablats ut så det var naturligt att ta upp den, så det var nog bara den han nämnde i det här skedet.
Citera
2021-03-12, 15:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Berätta mer om hur du tror att Mårten såg SE. Ge oss en beskrivning av mordet.
SE sköt OP i ryggen med ett välriktat skott.
Citera
2021-03-12, 15:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Men vad betyder detta med väskan för vem som är GM? Absolut ingenting. Ingenting
Det verkar inte finnas någon tillgänglig dokumentation, och det är svårt att säga något säkert när man inte vet under vilka förutsättningar undersökningarna har gjorts. Men som jag tolkar det så skulle alltså tidigare provskjutningar ha kunnat visa att revolvern hade en pipa som var minst 4", och undersökningar med handledsväskan kunnat visa att pipan var max 4". Då skulle man kunna gissa att pipan var 4" lång, och det begränsar väl i så fall antalet intressanta revolvrar. Sedan angående det här med varifrån SE skulle kunna ha fått tag i en revolver så gissar jag nog på en koppling till det tidigare jobbet han hade på FMV, snarare än att det skulle ha något med grannen/vapensamlaren att göra.
Senast redigerad av Draifos 2021-03-12 kl. 15:55.
Citera
2021-03-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja säg det, han lyckades lura utredarna, även mig.

Han försöker bli förväxlad med GM och när jag frågar hur så vet du inte?
Senast redigerad av Bemp 2021-03-12 kl. 15:58.
Citera
2021-03-12, 16:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Han försöker bli förväxlad med GM och när jag frågar hur så vet du inte?
Jo så här, han påstår sig ha hört ett vittne som lämnat ett signalement som stämmer in på honom. Vad drar du själv för slutsatser av det? Något sådant vittnesmål finns inte så låt höra hur du ser på det.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-03-12 kl. 16:05.
Citera
2021-03-12, 16:11
Medlem
Citat:
Men vad betyder detta med väskan för vem som är GM? Absolut ingenting. Ingenting

Hehe, exakt. Otroligt hur folk kan välja att fokusera på så mycket onödig skit. Engström kan ha burit runt på en liten skinnpung i näven och ändå vara GM. Det är som att vi måste utesluta alla misstänkta som inte dinglade runt på en väska stor nog för en revolver den här kvällen.

Var jag lagd åt det hållet och trodde Engström var GM skulle jag gissa på att han inte hade vapnet i bögslungan. Varför skulle han efter mordet visa upp ett föremål i alla upptänkliga sammanhang som bär tydliga spår av ett avlossat vapen? Dumfan tågar till och med in på polisstationen med den.

http://www.itdemokrati.nu/StigE1.jpg
Citera
2021-03-12, 16:14
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
SE sköt OP i ryggen med ett välriktat skott.

Hur visste SE var OP fanns? Varifrån fick SE vapnet? Hur fick SE väktarna att ljuga om samtalet i receptionen?
Citera
2021-03-12, 16:19
Medlem
Citat:
Hovrättens dom mot CP.

Edit: Jag inser dock att Filter står över svensk rätt här i tråden, så SEktmedlemmarna kommer snart att berätta att de vet bättre.

Ni verkar däremot stå över svensk rätt när det gäller Lisbets underkända utpekande av CP. Tror ni vet bättre än jurister i tingsrätten, hovrätten, högsta domstolen och välutbildade vittnespsykologer, rättspsykologer som visat genom forskning att många vittnen är opålitliga i sina utpekanden. Speciellt en sen februarikväll och under ett snabbt, chockartat förlopp som Palmemordet.
Senast redigerad av pete91 2021-03-12 kl. 16:21.
Citera
2021-03-12, 16:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jo så här, han påstår sig ha hört ett vittne som lämnat ett signalement som stämmer in på honom. Vad drar du själv för slutsatser av det? Något sådant vittnesmål finns inte så låt höra hur du ser på det.

Det vittnet hade enligt SEs historia beskrivit SE och inte mördaren. Hur såg mördaren ut? Ja blå täckjacka som Lisbet hade sagt till SE är en bra gissning att SE trodde eftersom han kom fram lite för sent till mordplatsen.

OM SE var mördaren visste han däremot exakt hur han själv var klädd och hade haft allt att vinna på att placera en "dubbelgångare" på mordplatsen med samma signalement för att kunna skylla på en förväxling.

Detta gör inte SE utan säger att han inget ser utom en mörk urtavla. Har du någon förklaring till det?
Citera
2021-03-12, 16:21
Medlem
Citat:

Att det är skitkorkat av honom att påstå att en person kan ha förväxlat honom med mördaren som helt uppenbart inte sett mördaren. Det är ju en förväxlingsrisk som utredningen kan torka sig där bak med. Det Engström säger är att det nånstans bland alla upptagna uppgifter på mordplatsen kan finnas en beskrivning som avser honom men att den lämnats av någon som inte sett mordet. Vad vill han uppnå med något så idiotiskt? Trodde han att detta skulle få utredningen att stryka varenda rock och keps ur signalementsfloran med anmärkningen att det avser Engström när han sprang in i gränden fyra minuter efter mordet?

Ni måste bestämma er för om Stig Engström var överjordiskt smart eller smått förståndshandikappad.
Citera
2021-03-12, 16:21
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Hur visste SE var OP fanns? Varifrån fick SE vapnet? Hur fick SE väktarna att ljuga om samtalet i receptionen?
Han gick norrut.

Vapen kan han fått antingen via vapensamlaren.¨eller kvar från FMV-tiden. Jag tror han hade vapen regelbundet i fickan, åtminstone när han skulle jobba sena (fredags)kvällar.

Samtalet? Menar du samtalet med LP som han inte nämnde för väktarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in