2021-03-12, 09:41
Medlem
Hur fick Samnytt tag i chattkonversationen?
Citera
2021-03-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Vi som jobbar som läkare är människor också. Ja, vi snackar skit. Men jag snackar skit om otrevliga patienter.

Förhoppningsvis inte på ett sätt som finns dokumenterat i skrift. Om jag vore du hade jag sett över mitt beteende i så fall.
Citera
2021-03-12, 09:46
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Enligt Flashback finns inga otrevliga patienter.. de har aldrig vart ute i verkligheten.
Man gör en grej av det för att läkarna är invandrare med lägre IQ än de själva har... 😄

Eller så gör man en grej av detta för att dessa läkare har högre IQ och framgång än gemene FB-rasist med sin ölmage och knegarjobb. Och för att de är kvinnor och har invandrarbakgrund. Jag skulle hata också. 🤣

Hur som haver, så snackar man skit vid köksbordet och inte på sociala medier. Det skulle jag aldrig göra.
Citera
2021-03-12, 09:47
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Enligt Flashback finns inga otrevliga patienter.. de har aldrig vart ute i verkligheten.
Man gör en grej av det för att läkarna är invandrare med lägre IQ än de själva har... 😄

Vadfan är det för löjligt påstående!
Jag skulle fan inte vilja sätta min fot hos nån av dessa sk läkare!
Det är vårdens skyldighet, oavsett patientens beteende eller ej att värna om patientens säkerhet.
Detta har de inte gjort vilket i ett av fallen visar att en patient hade hudcancer vilket dem innan negligerade som att patienten var dum.
Men gå du till dessa läkare om du tycker att det inte är en stor grej och förminska fan inte skadan de åsamkat!
Citera
2021-03-12, 09:48
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukStruma
Förhoppningsvis inte på ett sätt som finns dokumenterat i skrift. Om jag vore du hade jag sett över mitt beteende i så fall.

Jag är inte så dum att jag skulle snacka skit på sociala medier. Jag har haft patienter som verkligen förtjänar att snackas skit om. Annars är jag väldigt trevlig mot mina patienter.
Citera
2021-03-12, 09:48
Medlem
Citat:
Eller så gör man en grej av detta för att dessa läkare har högre IQ och framgång än gemene FB-rasist med sin ölmage och knegarjobb. Och för att de är kvinnor och har invandrarbakgrund. Jag skulle hata också. 🤣

Hur som haver, så snackar man skit vid köksbordet och inte på sociala medier. Det skulle jag aldrig göra.

Eller att de bryter mot patientsekretessen (ifall det är frågan om det).
Citera
2021-03-12, 09:50
Medlem
joffrey.baratheons avatar
IVO anmälan vore på sin plats. Ev datainspektionen.

"Den som bryter mot tystnadsplikten kan dömas i domstol, men också bli av med sin legitimation."
Citera
2021-03-12, 09:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Vi som jobbar som läkare är människor också. Ja, vi snackar skit. Men jag snackar skit om otrevliga patienter.

Så då är det ok att snacka skit om dig också, när du söker hjälp ?
Citera
2021-03-12, 09:53
Medlem
För ungefär 30-35 år sedan var det en debatt i media om vissa manliga läkares hemliga koder för olika patienter. En av koderna var SVBK*.

Kanske dessa damer får den stämpeln på sig om ungefär 20 år? Svinhugg går igen.

* Sveda,Värk och BrännKärring.
Citera
2021-03-12, 09:54
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Eller att de bryter mot patientsekretessen (ifall det är frågan om det).

I det här fallet så bryter de troligen mot patientsekretessen, ja. Som sagt, det är bättre att snacka skit på köksbordet.
Citera
2021-03-12, 09:59
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så då är det ok att snacka skit om dig också, när du söker hjälp ?

Jag skulle inte kunna förmå mig vara otrevlig mot en läkare. Som sagt, mitt skitsnack är befogad. Jag snackar inte skit om mina patienter som beter sig och är trevliga.
Citera
2021-03-12, 09:59
Medlem
Citat:
I det här fallet så bryter de troligen mot patientsekretessen, ja. Som sagt, det är bättre att snacka skit på köksbordet.

Eller så gör man en grej av detta för att dessa läkare har högre IQ och framgång än gemene FB-rasist med sin ölmage och knegarjobb. Och för att de är kvinnor och har invandrarbakgrund. Jag skulle hata också.

Vad menade du med detta då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in