2021-03-12, 10:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag skulle inte kunna förmå mig vara otrevlig mot en läkare. Som sagt, mitt skitsnack är befogad. Jag snackar inte skit om mina patienter som beter sig och är trevliga.

Du, är man en patient så är man sjuk, och inte en solstråle. Glöm inte bort det..

Arroganta läkare finns det tillräckligt av.
Senast redigerad av Snapcount 2021-03-12 kl. 10:14.
Citera
2021-03-12, 10:42
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Hur som haver, så snackar man skit vid köksbordet och inte på sociala medier. Det skulle jag aldrig göra.
Egentligen får du inte göra det det heller. Sekretess om du har hört det ordet? Det fattar ju inte du så trög som du är. Men så har din moraliska kompass ballat ur för längesedan.
Senast redigerad av storpungen 2021-03-12 kl. 10:44.
Citera
2021-03-12, 10:43
Medlem
blamages avatar
Citat:
Jag skulle inte kunna förmå mig vara otrevlig mot en läkare. Som sagt, mitt skitsnack är befogad. Jag snackar inte skit om mina patienter som beter sig och är trevliga.
Du är en skam för läkarkåren. Med total avsaknad av empati kan man förundras över ditt yrkesval. Lider med de patienter som tvingas ha med dig att göra. Anmälningarna till IVO står väl som spön i backen där du satt din signatur. Fy fan.
Citera
2021-03-12, 10:43
Bannlyst
Citat:
Eller så gör man en grej av detta för att dessa läkare har högre IQ och framgång än gemene FB-rasist med sin ölmage och knegarjobb. Och för att de är kvinnor och har invandrarbakgrund. Jag skulle hata också. 🤣

Hur som haver, så snackar man skit vid köksbordet och inte på sociala medier. Det skulle jag aldrig göra.
Har inget med att vara invandrare.

Den ena är svensk och lika god kålsupare. Även om det kan finnas jobbiga patientet/kunder så biter man ihop och gör sitt jobb och bemöter korrekt. Annars ska man inte vara läkare. Finns ingen perfekt arbetsplats.

Men skydda du dina negerpolare som läcker journaler och skriver nedsättande om personer de ska ta hand om.
Citera
2021-03-12, 10:46
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Du, är man en patient så är man sjuk, och inte en solstråle. Glöm inte bort det..

Arroganta läkare finns det tillräckligt av.

Har ingenting med arrogans att göra. Det ligger i människans natur att snacka skit om personer som är otrevliga. Visst, jag förväntar mig absolut inte att en patient ska vara en solstråle när den kommer in till mig, men man behöver inte vara otrevlig heller.
Citera
2021-03-12, 10:49
Bannlyst
Citat:
Har ingenting med arrogans att göra. Det ligger i människans natur att snacka skit om personer som är otrevliga. Visst, jag förväntar mig absolut inte att en patient ska vara en solstråle när den kommer in till mig, men man behöver inte vara otrevlig heller.
Varför tog du jobbet då? Jag har jobbat i restaurangbranschen och var mentalt förberedd över att kollegor och kunder kunde vara riktiga grisar. Men jag sitter inte och snackar skit vid köksbordet. För vad hjälper ens det om motparten ändå inte hör något? Du är i en roll och tjänar dina pengar. Sen kan man hem och spela datorspel.
Citera
2021-03-12, 10:50
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Du håller ju inte isär yrkessrollen och privatlivet. Spelar ingen roll om patienten är otrevlig. Man snackar inte skit om den ändå. Och så fattar du inte sekretesslagen heller 🤣
Citera
2021-03-12, 10:56
Bannlyst
Citat:
I det här fallet så bryter de troligen mot patientsekretessen, ja. Som sagt, det är bättre att snacka skit på köksbordet.

Vad är det som får dig att tro att en 20 årig flicka med ångest har gått in där o varit otrevlig?
Senast redigerad av therefore 2021-03-12 kl. 11:23.
Citera
2021-03-12, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Har inget med att vara invandrare.

Den ena är svensk och lika god kålsupare. Även om det kan finnas jobbiga patientet/kunder så biter man ihop och gör sitt jobb och bemöter korrekt. Annars ska man inte vara läkare. Finns ingen perfekt arbetsplats.

Men skydda du dina negerpolare som läcker journaler och skriver nedsättande om personer de ska ta hand om.

Handlar nog i slutändan om en generationsgrej, de är barn av sin tid.
Citera
2021-03-12, 11:08
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Eller så gör man en grej av detta för att dessa läkare har högre IQ och framgång än gemene FB-rasist med sin ölmage och knegarjobb. Och för att de är kvinnor och har invandrarbakgrund. Jag skulle hata också. 🤣

Haha i vanlig ordning. Nu ska de försöka göra dig till en dålig läkare med spekulationer 😁😁

Äh de flesta arbetsplatser har whatsapp grupper (sociala medier(?)). Vanligt att man skriver roliga historier om skumma människor. Visst att man kan va lite försiktig och utgå ifrån GDPR. Har inte sett allt som postades i gruppchatten men såg inte ut som att man ”hängt ut” någon.

Jag blir hellre patient till en av dessa än okunniga läkare. Sen om jag snackar skit om dem eller om de snackar skit om mig är sak samma. Så länge jag blir behandlad rätt
Citera
2021-03-12, 11:10
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Du håller ju inte isär yrkessrollen och privatlivet. Spelar ingen roll om patienten är otrevlig. Man snackar inte skit om den ändå. Och så fattar du inte sekretesslagen heller 🤣

Varför är inte du läkare som kan allt de här? Vad arbetar du själv med och hur hanterar ni konstigt folk på din arbetsplats? 😉
Citera
2021-03-12, 11:11
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Varför är inte du läkare som kan allt de här? Vad arbetar du själv med och hur hanterar ni konstigt folk på din arbetsplats? 😉
Fråga henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in