2021-03-11, 19:04
Läkare är bara vanliga människor. Jobbet är som ett jobb i allmänhet, framförallt efter ett antal år när slentrianen kommer in i bilden. Jag skulle lätt kunna se mig själv ifall jag hade varit läkare underhålla nån kompis vid något fyllepartaj med roliga historier om gamla tanter som inte får ut sina analkulor eller dumskallar som ska leka Timell och skjuter sig själva i låret med spikpistolen när de ska byta dörrfoder. Vissa saker är roliga, helt enkelt. Akutmottagningar har säkert sin beskärda del av roliga stories och personalen är bara människor.
Citera
2021-03-11, 19:05
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetongBuketten
Så har det sett ut i alla tider, och det var värre förr.

Ja, och det bör få ett stopp.

Man borde införa subventionerade egenvalda tester mot betalning, om inte annat.

Allra helst i kombination med valmöjligheten till att baserat på resultat kunna anmäla läkaren och gå vidare rättsligt.

Då hade det blivit annan fart på läkarna.
Citera
2021-03-11, 19:08
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Läkare är bara vanliga människor. Jobbet är som ett jobb i allmänhet, framförallt efter ett antal år när slentrianen kommer in i bilden. Jag skulle lätt kunna se mig själv ifall jag hade varit läkare underhålla nån kompis vid något fyllepartaj med roliga historier om gamla tanter som inte får ut sina analkulor eller dumskallar som ska leka Timell och skjuter sig själva i låret med spikpistolen när de ska byta dörrfoder. Vissa saker är roliga, helt enkelt. Akutmottagningar har säkert sin beskärda del av roliga stories och personalen är bara människor.

Då har du inget emot att någon smygfilmar dig i ditt hem medan du sitter och runkar eller knullar frugan, och sedan visar runt det internt inom sin vänskapskrets?
Citera
2021-03-11, 19:16
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Då har du inget emot att någon smygfilmar dig i ditt hem medan du sitter och runkar eller knullar frugan, och sedan visar runt det internt inom sin vänskapskrets?
Jo, jag vill naturligtvis inte befinna mig på the receiving end av skämtet. Däremot har jag inga problem med att skratta när det drabbar andra.

Du måste kunna klara av att hålla isär de olika moralerna.
Citera
2021-03-11, 19:21
Medlem
TheLordVaders avatar
En skam för läkarkåren. Enkelt, dra in legitimationerna och gå till Arbetsförmedlingen. Jävla as.
Citera
2021-03-11, 19:29
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:

Ja, läkare är bara människor...då kan de göra som andra människor inom vården och snacka skit i fikarummet kollegor imellan istället för att dela patientinformation via facebook.

Problemet är inte att de snackar skit om patienter, utan att de bryter mot sekretessen.
Citera
2021-03-11, 19:36
Medlem
anomaligns avatar
Legitimationerna borde ryka för alla tre. De är klart olämpliga för yrket och ansvaret
Citera
2021-03-11, 19:36
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Ja, läkare är bara människor...då kan de göra som andra människor inom vården och snacka skit i fikarummet kollegor imellan istället för att dela patientinformation via facebook.

Problemet är inte att de snackar skit om patienter, utan att de bryter mot sekretessen.
Alla människor har inte samma moral. Dessutom, vad säger att det inte är kollegor de chattar med via Facebook? Bara för att något sker via nätet istället för över fikarummets bordsskiva så är det inte en helt annan sak.
Citera
2021-03-11, 19:41
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Alla människor har inte samma moral. Dessutom, vad säger att det inte är kollegor de chattar med via Facebook? Bara för att något sker via nätet istället för över fikarummets bordsskiva så är det inte en helt annan sak.

Det kan vara sekretessbrott ändå, även om de diskuterar med berörda kollegor (vilket det verkligen inte verkar som att de gör) att skicka patientuppgifter till amerikanska servrar
Citera
2021-03-11, 19:43
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Jo, jag vill naturligtvis inte befinna mig på the receiving end av skämtet. Däremot har jag inga problem med att skratta när det drabbar andra.

Du måste kunna klara av att hålla isär de olika moralerna.

Haha exakt ..jomenvisst, ofta går det bra för vissa när dåliga saker händer andra, men inte de själva.

Med den lön man har som läkare tycker jag man skall sköta sitt arbete till punkt och pricka, så långt det någonsin går.
Citera
2021-03-11, 19:47
Medlem
Ironiskt hur en neger hånar sina patienter. Hade det inte varit för Sverige hade hon blockat bomull i sitt egna negerland.
Citera
2021-03-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det kan vara sekretessbrott ändå, även om de diskuterar med berörda kollegor (vilket det verkligen inte verkar som att de gör) att skicka patientuppgifter till amerikanska servrar
Exakt.

Finns fall där blider från privata facebook-grupper läckt ut. Såna bilder har vi kunnat se här på fb i olika trådar otal ggr.

Sensmoral- nätet glömmer aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in