2021-03-12, 08:35
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RovSvatt
Jag vet inte men min gissning är att jägare lämnat slaktrester i skogen (ja man gör så, jagar själv) och en räv eller liknande släpat dit resterna och gömt i hålan.
Har svårt att tänka mig att polisen skulle missa att en så stor del av kroppen inte var med i säcken.

Jo, jag har också varit med på en del jakter. Man lämnar innandömet etc. Förstorar man upp bilden ett par gånger ser det ut som hud, med porer. Ingen päls..
Jag tillhör inte dom som tror att slamsan tillhör kroppen, snarare ett djur. Det fanns inget skelett i delarna. Delarna ser brända ut. Tänkte först vildsvinsunge men dom har väl päls redan vid födseln?
Citera
2021-03-12, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vad var GW:s teori?

Absolut inte självmord. I övrigt bara rundsnack.
”Om du Frågar mig”. ”Ska du veta”
Citera
2021-03-12, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Orkar inte läsa alla inlägg, men är det fastställt att han sprängt sig själv?

Mamman har gått ut med det på sin Facebook. Vad mer behöver du?
Vissa här kommer givetvis att fortsätta förneka. Du får välja egen ståndpunkt.
Citera
2021-03-12, 08:41
Medlem
Det har ju kommit fram någonstans att det låg ett färskt familjegräl mellan DA och en närhörig. Den sista som av familjen som såg DA var ju brodern som bor i Liljeholmen, och det var just där i matbutiken som bilder tagits av DA när han ser rätt sammanbiten och ledsen ut. (Jag är en av dom som tidigare avfärdat detta då de flesta inte går runt och ler på Ica)
Men...nu har jag kollat dessa bilder och han ser väldigt ledsen ut nästan svullen runt ögonen. Hade han träffat brodern och gräl uppstod och det spädde på hans depression ännu mer? Eller har DA blivit utlurad i Tyresta för ett möte? Brodern?
Citera
2021-03-12, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Om det nu är sant att hans mamma skrivit att han sprängdes, börjar även jag tro att det är så. Det är ett högst ovanligt sätt att avsluta sitt liv, men garanterat snabbt och smärtfritt.

Mycket faller då på plats. Varför han lämnade mobil, plånbok och SL-kort hemma. Han ville förmodligen inte att han skulle hittas och köpte en enkelbiljett med kontanter.

Många har undrat varför han tog med sin ryggsäck där mobil och SL-kort inte skulle ta någon större plats eller göra bördan tyngre. Han hade en "känslomässig relation" till sin ryggsäck. Den hade följt honom överallt på resor och äventyr. (Många av oss kan nog känna igen sig i just det.)
Ryggsäcken skulle med på sista resan och någonstans måste han ha sprängmedlen.

Det händer ibland (kanske lite för ofta) att man undrar "varför tog hon/han livet av sig"? De verkade ju ha precis allt! Familj, vänner, Ungdom, god hälsa, snygga, lovande karriärer, bra ekonomi, bostad, allt det där vi ser som positiva saker i livet.

Men ändå väljer en del att avsluta sina liv och vi andra står som frågetecken. Varför?
Vi kan bara konstatera att personen helt enkelt inte ville leva längre. Det är svårt att acceptera. Man blir förbannad, ledsen osv, men jag väljer att tänka att det var hans vilja och den får jag respektera.

Ja, det är sant. Hennes kommentar låg under ett inlägg i ”hitta Deniz gruppen” på facebook men kommentaren verkar vara borttagen då jag inte kan se den längre.

Det enda som nu kvarstår är brott och självmord och jag tror fortfarande på självmord.

Om det nu är självmord så är det ju rätt svårt att säga varför han valde att ta livet av sig, så länge inget brev har hittats eller liknande, för så vitt jag vet så hade han inte uppvisat några tecken på depression/psykisk ohälsa så det blir ju rätt svårt att veta exakt varför han tog livet av sig men någon form av psykisk ohälsa måste han ju i sådana fall ha lidit av. Det är inte heller lätt att säga varför man drabbas av psykisk ohälsa.

Alternativt att det har hänt något i hans liv som hans anhöriga inte vet om, något som orsakade honom mycket smärta och drev honom till självmord. Jag tänker då direkt relationer, kärleksrelationer, men några sådana vet vi inte om.
Citera
2021-03-12, 08:43
Medlem
Citat:
Det är så sjukt allting. De köttslamsor som hittades på platsen när polisen lämnat? Har någon sjuk individ övat på grisar? En del påstår att det är bränt griskött.

Det är knappast från en människa i alla fall.
Citera
2021-03-12, 08:44
Medlem
Citat:
Det är så sjukt allting. De köttslamsor som hittades på platsen när polisen lämnat? Har någon sjuk individ övat på grisar? En del påstår att det är bränt griskött.
En gris som haft kläder på sig? Ej troligt.
Citera
2021-03-12, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Det ska bli intressant att se hur GW krånglar sig ur det här. Hans framträdande i TV4 var ju pinsamt, där han helt avfärdade självmord och brott. Det var tydliga tecken på att GW har begynnande demens. Kommer helt utan att ha läst på, och babblar tills reportern får avbryta.

Men han kommer inte att erkänna. Istället flyttar han fokus till sin gamle antagonist Lambertz.
Kom ihåg var ni läste det först.

Håller inte alls med GW här men han har väl alltid varit en sådan som babblar på? Kanske han pratar så mycket att han inte hör när andra ska prata.

Att han direkt avfärdade självmord tänker jag kan ha att göra med att han inte vågar prata om det i tv på grund av att det är ett känslig ämne för de anhöriga och att de skulle ta illa upp. Jag vet inte, bara en tanke.
Citera
2021-03-12, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vad var GW:s teori?
Han dök upp och svamlade kring att hans "magkänsla" säger olycka/sjukdomsfall.
Citera
2021-03-12, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Orkar inte läsa alla inlägg, men är det fastställt att han sprängt sig själv?

Under ett Facebookinlägg i ”hitta Deniz gruppen” skrev hans mamma ”Jag vill veta VARFÖR han sprängdes till döds? Hoppas polisen kan hitta svaret!” Och nej, det var inget fakekonto. Kommentaren är dock borttagen nu.
Citera
2021-03-12, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Står inget om sprängning här heller.
https://www.facebook.com/sukran.arda.5

Hon skrev det under ett Facebookinlägg i ”hitta Deniz gruppen”. Kommentaren är dock borttagen nu, därför kan du inte längre se den.
Citera
2021-03-12, 08:53
Medlem
Följande tror jag.

Trött på livet, mår psykiskt dåligt.
Lindar in sig i pentylstubin och smäller av sig i en skreva. Kanske för att ligga gömd eller för att inte sprida ut sig över halva skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in