2021-03-10, 17:33
  #3337
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju ganska lätt att se under en obduktion hur lång tid han levde. Han bör ju ha ätit timmarna innan i alla fall. Tom mage - han levde några dagar efteråt. Mat kvar i magen - han avled ganska omgående. Nu har ju polisen gått ut med att man i alla fall inte misstänker något brott, men de har också sagt att man i nuläget inte kommer gå ut med mer än så. Så vi får väl se vad man kommer fram till och vad polisen väljer att släppa till media.
Ja, men om han sprängt sig vid bålen, så har kebaben spridits överallt i naturen.
Citera
2021-03-10, 17:35
  #3338
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju ganska lätt att se under en obduktion hur lång tid han levde. Han bör ju ha ätit timmarna innan i alla fall. Tom mage - han levde några dagar efteråt. Mat kvar i magen - han avled ganska omgående. Nu har ju polisen gått ut med att man i alla fall inte misstänker något brott, men de har också sagt att man i nuläget inte kommer gå ut med mer än så. Så vi får väl se vad man kommer fram till och vad polisen väljer att släppa till media.
Det är nog inte mkt kvar av magen efter några månader i skogen
Citera
2021-03-10, 17:35
  #3339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Ja, men om han sprängt sig vid bålen, så har kebaben spridits överallt i naturen.
Ingen har pratat sprängämnen. Man kallade in bombgrupp för att man hittat nån sorts elektronik. Inget annat. Media har inte sagt något om detta. Polisen har inte sagt något om detta. Bara fantasifulla flashbackare som med lysande ögon vill ha till det värsta.
Citera
2021-03-10, 17:38
  #3340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Kan ni verkligen tro på att bilden är äkta? Låt er inte bli lurade.
Jag kan garantera äktheten, det är jag som fotat. Med det sagt vill jag ändå påstå att bilden ljuger lite. Gropen är underexponerad/ligger i skugga så vad som inte syns är att det är plan botten i "hålet" och att öppningen till det smala hålet är vinklat så att man inte kan hamna där. Det är dessutom rätt mycket bråte som bråte som bromsar upp om man åker kana.
Citera
2021-03-10, 17:40
  #3341
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Mycket diskussion kring SL-kortet. Kan det vara så enkelt att det inte var giltigt i den zonen han skulle till? Det är väl B-zonen. Bara undrar.
Nej. SL kort gäller hela Stockholms lokaltrafik, det där med olika zoner gäller inte längre. Har du ett kort åker du fritt på all SL-trafik: pendeltåg, bussar, tunnelbana, vissa färjor, tvärbana osv osv
Citera
2021-03-10, 17:43
  #3342
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
På tv4 idag: "GW om elitsoldatens död: ”Magkänslan säger att det var en olyckshändelse”
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/gw-om-elitsoldatens-d%C3%B6d-magk%C3%A4nslan-s%C3%A4ger-att-det-var-en-olycksh%C3%A4ndelse/13326486
Det trodde GW om ubåtsmordet också. Om han tror på olycka då tror jag på självmord. Även pga kontantbiljetten om jag uppfattat det rätt.
Citera
2021-03-10, 17:44
  #3343
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Jo men sonen är ju inte inuti skrevan utan utanför, dvs som ev DA låg med fötterna mot ingången till öppningen och huvudet till vänster. Du påstod ju att kroppen skulle ligga inåt, bakom skorna på bilden. Vilket är omöjligt. Det var iaf därför polacken klippte ner bilden till bara skorna. Som han inte verkade ha på sig utan låg löst.

Jag har inte påstått något. Jag svarade på

Kroppen skulle dessutom omöjligt få plats inuti den där smala öppningen. Det har ju konstaterats av dom som besökt platsen i efterhand. Omöjligt skrev någon, möjligtvis ett barn kan krypa in där skrev en annan. DA var 182 och en rätt bred och stor kille.

Pratar vi om den här skrevan?

https://m.imgur.com/gallery/PSXsIXu
Citera
2021-03-10, 17:46
  #3344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mja68
Han kanske skadade sig illa och sökte skydd i skrevan? Tittar man på området där han hittades går en stig förbi typ 10 meter bort. Om han sprungit 1 timma eller mer borde kroppen varit tom på energi och kylts ner snabbt vid stillasittande. Inte omöjligt att han frös ihjäl.
På Strava heatmaps syns att människor med GPS loggning igång har gått eller sprungit på stigen. Det är alltså inte enbart en viltstig.

Hur pass bra springer personer på 85 kg och 182 cm långa är väl inte den smidigaste kroppen?

Ja, jo, första meningen. Olycka allstå, som någon skrev är det inte troligt att just DA söker skydd (gömmer sig) om han inte slagit huvudet såpass att han blev medvetslös bums! eller förblödde sig snabbt, utan med hans vilja, styrka bla. skulle kunnat krypa, dra sig därifrån och sökt hjälp/räddning???

Nu vet utredarna det, men vi har inte fått veta hur illa han slagit sig! Hur, när dog han?
Sedan så tror jag inte han sprang på klipporna, måste väl klättrat, typ antingen upp eller ner? Möjligen sprang uppe på höjden, halkade och trillade? Tror fast på att dessa jägare t.o.m. utbildar sig i att ramla rätt!? Är det inte så?
En 32-åring, 85 kg 182 cm. aktiv yrkesmilitär ser jag inte som trög och klumpig farbror 🤔

Men nu låter jag som att du vet ingenting, nej, ta det här bara som att jag resonerar.... försöker fatta?
Citera
2021-03-10, 17:51
  #3345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag har inte påstått något. Jag svarade på

Kroppen skulle dessutom omöjligt få plats inuti den där smala öppningen. Det har ju konstaterats av dom som besökt platsen i efterhand. Omöjligt skrev någon, möjligtvis ett barn kan krypa in där skrev en annan. DA var 182 och en rätt bred och stor kille.

Pratar vi om den här skrevan?

https://m.imgur.com/gallery/PSXsIXu

Vet ej, menar skrevan som skorna ligger.
Citera
2021-03-10, 17:59
  #3346
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju ganska lätt att se under en obduktion hur lång tid han levde. Han bör ju ha ätit timmarna innan i alla fall. Tom mage - han levde några dagar efteråt. Mat kvar i magen - han avled ganska omgående. Nu har ju polisen gått ut med att man i alla fall inte misstänker något brott, men de har också sagt att man i nuläget inte kommer gå ut med mer än så. Så vi får väl se vad man kommer fram till och vad polisen väljer att släppa till media.

Du behöver googla decompostion. Högre luftfuktighet och utomhus is skogen är inte samma sak som att dö inomhus. Men sure 3 månader och de kan hitta chiliconcarne med fetaost och en proteinbar. Verkar som han va rätt preserverad med det tar inte så lång tid att förmultna om de inte är för kallt, för fuktigt/torrt och de finns jord.
Citera
2021-03-10, 18:01
  #3347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen har pratat sprängämnen. Man kallade in bombgrupp för att man hittat nån sorts elektronik. Inget annat. Media har inte sagt något om detta. Polisen har inte sagt något om detta. Bara fantasifulla flashbackare som med lysande ögon vill ha till det värsta.

Nästan skrämmande när man läser FB. Har man inte hängt med i tråden och läser lite löst mellan sidorna så får man en bild av att han verkligen sprängt sig i bitar när det i själva verket är gissningar hitills.
Citera
2021-03-10, 18:02
  #3348
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Nej. SL kort gäller hela Stockholms lokaltrafik, det där med olika zoner gäller inte längre. Har du ett kort åker du fritt på all SL-trafik: pendeltåg, bussar, tunnelbana, vissa färjor, tvärbana osv osv
Man kan ha fler SL kort med reskassa. Jag själv har 3 st. Kortet kostar ju endast 20 kr, glömmer man ett hemma, enkelt att köpa nytt och ladda med pengar. Fanns det bankkort hemma hos DA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in