2021-03-10, 18:11
Medlem
Segt. Runt nollan. Dags för Sinch att kamma sig. Dock fantastiska uppgångar i Bayn, Cellink och Bambuser. Och snart dags att återigen kliva ur Arcane crypto med vinst.
Citera
2021-03-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
GME to the moon baby!
Och CLF fortsätter sin tredagars killing spree med en uppgång på 2.2%. Bra stålverk.

Bra tryck i bajssprutan således??

Citera
2021-03-10, 20:29
Medlem
sinewaves avatar
Bäst idag: Positionerna och hanteringen av dessa i Nasdaq som gav bra med vinst under förmiddagen och innan kl. 15:00.
Sämst idag: Alla positioner i Nasdaq när trenderna vänder nedåt, svårighetsgraden med att gå lång ökar med runt 100 000% när de korta trenderna börjar pekar nedåt. Nästintill onödigt att öht leta positioner då. Något av ett 'hål i huvudet' där från mig.
-

Bra dag överlag, positionerna i Nasdaq drar upp portföljen och gör t om mer vinst än den stora positionen i OMX som finns i portföljen vilket är något svårt.

---

10 mars,

TURBO L DAX
Köp: 09:1x (1x position)
Sälj: 09:5x
Vinst: +2.58%

Noterar bullish div. på 1 min vid öppning och att RSI för 4h inte längre står över 70, väntar på bekräftelse. Får bekräftelse då grön tar ut föreg. röd och kliver in. SL något under gap, TP på +2%.

Når TP, flyttar upp SL. DAX tar ny ATH, ser om det kommer någon 'ending volume' (spik uppåt med stark volym), inträffar inte så tar vinst. RSI på 1 min, 30 min, 1h och 4h är något blodigt så vill inte ligga för lång tid.

-

MINI S OMX
Köp: 11:3x (1x position)
Sälj: 11:3x
Vinst: -1.15%

Nivån bryts nedåt och de korta trenderna har börjat bli trötta.
HJälper ej, SL nås.

-

BULL NASDAQ x20
Köp: 11:5x-12:2x (3x positioner)
Sälj: 14:3x
Vinst: +12.89%

Kraftigt ned samtidigt som alla andra index går i sidledes eller är uppe och tar nya ATH. RSI på 1 min under 20. Tar nya positioner varje gång RSI på 1 min går kraftigt ned och en grön tar ut en röd.

Går lite upp och ned och sedan, av okänd anledning, beslutar sig någon för att trycka priset rakt upp i världsrymden. Positionen går från +0.9% till +12.89% på runt 10 sekunder. Risken blir extrem att det går lika fort ned, lägger benen på ryggen och tar vinst.

-

BULL NASDAQ x20
Köp: 14:3x (2x positioner)
Sälj: 15:2x
Vinst: +14.67%

Pris ned efter den brutala uppgången. Noterar att priset köps upp på högre och högre på 1 min. Testar ny entry med väldigt snål SL då risk finns att det rasar på kraftigt ned.

SL nås inte, priset fortsätter upp. Höjer SL till närmsta uppenbara support på 1 min. Pris fortsätter upp, höjer SL flera gånger om.

Noterar att det krävs att RSI på 30 min går över 76.9 för att det inte ska skapas bearish div på 30 min. Höjer SL väldigt nära pris och blir till slut utstoppad då 30 min stänger med bearish div och priset trycks nedåt.

-

BULL NASDAQ x20
Köp: 15:4x (1x position)
Sälj: 16:0x
Vinst: +0.76%

Nedgång efter förra gången, grön tar ut röd men avvaktar då handeln precis öpppnat i USA. Grön tar sedan ut röd på 1 min efter låg RSI och jag kliver in. Höjer SL när det tar sig och blir till slut utstoppad på svag vinst.

-

BULL NASDAQ x20
Köp: 16:0x (1x position)
Sälj: 16:1x
Vinst: -2.13%

Pris fortsätter rasa nedåt, två röda 'doom candles' på ca -0.30% på 1 minut dyker upp. Inväntar ev. ny entry och en sådan kommer när en grön tar ned en röd. Pris trycks dock ned, blir utstoppad.

-

BULL NASDAQ x20
Köp: 16:4x-18:4x (4x positioner)
Sälj: 18:4x
Vinst: +3.09%

Går ned, ned, ned. Grön bryter röd flera gånger om och jag tar position varje gång. Vid varje gång det går upp lurar dock björndjävlarna runt hörnet och ska tvåla till priset ned i avgrunden igen. Tröttnar rejält på att TP vobblar omkring mellan +/-3% och tar till slut vinst.

-

BULL NASDAQ x20
Köp: 19:1x-19:4x (2x positioner)
Sälj: 19:5x
Vinst: -0.76%

Går återigen ned brutalt, letar entries. Det går dock extremt trögt i Nasdaq, får sälja av innan handeln stänger på svagt minus.

-

MINI L Tesla
Köp: 18:4x-19:0x (2x positioner)
Vinst: -3.86%

Har gått ned överdrivet, likt Nasdaq, letar entries. Går fint förutom att någon bestämt sig för att det ska ned. Klarar mig dock med liten förlust (relativt hävstången och vollan i Tesla). Tråkigt att gårdagens supervinst på +47% inte upprepas givetvis, men så kan det gå.
Citera
2021-03-10, 20:32
Medlem
Citat:
GME to the moon baby!
Och CLF fortsätter sin tredagars killing spree med en uppgång på 2.2%. Bra stålverk.
Jag har hållit koll på GME och tänkte en stund runt 120 dollar att köpa men tänkte "NEEEJ, de tär ju vansine, den kommer krasha när som helst", men det var tydligen ett misstag, men om jag hade köpt in så hade det varit nåt mindre belopp som typ 20 000 kr eller nåt sånt, men ändå, hade dubblat det till 40k om jag sålt vid r'ätt tillfälle, men det är en galen aktie just nu. Hade lika gärna kunnat gå från 120 dollar till 50
Citera
2021-03-10, 21:37
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag har hållit koll på GME och tänkte en stund runt 120 dollar att köpa men tänkte "NEEEJ, de tär ju vansine, den kommer krasha när som helst", men det var tydligen ett misstag, men om jag hade köpt in så hade det varit nåt mindre belopp som typ 20 000 kr eller nåt sånt, men ändå, hade dubblat det till 40k om jag sålt vid r'ätt tillfälle, men det är en galen aktie just nu. Hade lika gärna kunnat gå från 120 dollar till 50
Jag tänkte köpa på ren fundamenta för 40 men snålade ur.
Nu har jag bara några få axier, men jag gillar dem. Alldeles för dyrt nu.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-10 kl. 21:56.
Citera
2021-03-11, 17:49
Medlem
Riktigt bra dag med +3,7% på momentumkontot. Stora uppgångar i Kindred, Bambuser och G5. Bra upprekyl i Sinch och Evolution.

Gick in och tog en post i öresraketen Net Jobs med GAV 2.50, som nådde 2.92 innan stängning, så 17% vinst på några timmar. Följer min algoritm och behåller den tills vidare, med en stopp på 2.6. Löser stoppen ut i morgon så blir det "bara" 4% vinst, men det är väl okej.
Citera
2021-03-11, 20:10
Medlem
sinewaves avatar
Bäst idag: Postionerna i Koppar och AMD. AMD var bra läst och väl exekverat. Synd att det inte blev mer vinst bara, men trenden är positiv och fler lägen dyker upp framöver.

Sämst idag: När US-börserna öppnar blir det något tröttsamt med alla fake-outs till höger och vänster

Bra dag överlag, inga förluster trots ordentliga SL's. Köpen i Nasdaq blev lite väl ansträngande som vanligt efter runt 14:30 vilket alltid är tråkigt. Köpen i Koppar var något enklare. Utöver det tråkigt att inte "kunna" gå in i tyska DAX, gör aldrig köp om RSI på 30 min, 1h och 4h börjar stå lite väl högt (över 70).

Noterar att den gamla stora positionen i OMX har en fin dag och drar upp kontot till ny ATH.

---

11 mars,

BULL NASDAQ x20
Köp: 10:4x-11.2x (3x positioner)
Sälj: 11:5x
Vinst: +2.26%

Äntligen retrace för Nasdaq där tjurarna helt dominerat under pre-market. Börjar söka positioner och tar entries när jag noterar att det börjat formats en tjurflagga.

Tar vinst när pris går kraftigt upp och RSI på 1 min väldigt fort tar sig till blodröda nivåer. Inväntar nästa retrace/pullback.

-

BULL KOPPAR x12
Köp: 13:3x (1x positon)
Sälj: 14:0x
Vinst: +3.51%

Noterar brott av trendlinje på 15 min och vad som ser ut att vara ett baktest nedåt. Inväntar att grön ska ta ned någon röd för entry. SL under pivot low.

Når TP, flyttar upp SL men noterar att RSI på 1 min gått över 80. Tar vinst och avvaktar.

-

BULL NASDAQ x20
Köp: 12:0x-13:0x (2x positioner)
Sälj: 13:4x
Vinst: +2.47%

Retrace har kommit och börjar ta in positioner. Vid sälj kommer kraftigt brott uppåt varpå RSI på 1 min slår i taket. Kliver av och väntar på nästa retrace.

-

BULL NASDAQ x20
Köp: 14:2x-14:3x (2x positioner)
Sälj: 15:3x
Vinst: +2.86%

Relativt blodig nedgång i Nasdaq, väntar på signaler om vändning och tar två positioner.
Kliver av när det kort efter öppning går spikrakt upp och både RSI på 1 och 5 min slår i taket. Kort efteråt ytterligare en blodig nedgång.

-

BULL NASDAQ x20
Köp: 15:5x-16:2x (2x positioner)
Sälj: 16:3x
Vinst: +2.67%

Efter sälj vid öppning går det bara ned, ned och ned. Söker nya positioner.
Kliver av när det blir "toppigt" på toppen och motstånd stöts på samtidigt som positionen nått TP-target om 3% (där jag inte hinner sälja då vollan är sjukt hög som vanligt).

-

BULL KOPPAR x12
Köp: 14:2x-15:3x (4x positioner)
Sälj: 16:5x
Vinst: +3.44%

Brutala nedgångar innan och vid öppning av US-börserna som allt annat, dvs ett fint läge att börja söka setups. Dundrar på med 3x positioner tror jag men det visar sig istället vara 4 vilket är betydligt mer risk än vad jag vill lägga. TP-target på 3%, när TP-target nås flyttas SL istället upp och jag hänger kvar till jag börjar se svagheter i priset.

-

BULL GULD x15
Köp: 15:4x (1x position)
Sälj: 16:5x
Vinst: +1.53%

Drar upp SL, SL nås.

-

BULL KOPPAR x12
Köp: 18:0x (1x position)
Sälj: 19:0x
Vinst: +5.22%

Den långdragna tjurflaggan har brutits, letar efter någon typ av pullback och kliver in. Sitter fast i konsolidering i vad som upplevs som ca 932 år. Dock en bullflagga som sedan bryter upp. Flyttar upp SL när priset går fördelaktigt.

Kliver av när RSI på 1 min når 88 och TP-target om 3% är överskridet samtidigt som börjar bli slagsida mot att det uppstår bearish div på 30 min och 1h.

-

TURBO L Guld
Köp: 18:1x-18:5x (2x positioner)
Vinst: +1.94%

Säljer av när det närmar sig stängning, ingång vid olika mindre brott upp på 1 min i kombination med låg RSI (...osv).

-

BULL AMD x5
Köp: 17:1x (1x position)
Vinst: +3.75%

Fin 'gap-up' för dagen, väntar på retrace och vettig entry. Ser brott uppåt följt av en röding som inte tar ut mer än 50% av den gröna för brottet och kliver in. Resten av dagen rör sig AMD trögt uppåt; priset går min väg men det är värre än att se målarfärg torka.

Mot stängning (..i Sverige) sätter jag ned TP-target från 5 till 4%. TP nås men AMD håller samtidigt på att möjligtvis vara på väg att bryta upp så väntar ett tag.

Inget brott upp verkar möjligt innan 20:00, tar vinst. Kort efter sälj dyker priset rakt ned, något som alltid är fint att se precis när man sålt av.

-

MINI L Tesla
Köp: 17:0x (1x position)
Vinst: +1.79%

Konsolidering under hela dagen med lite småbrott upp och ned helt utan konsekvens. Tar vinst mot stängning.
Citera
2021-03-11, 20:50
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Bra tryck i bajssprutan således??

Rejält sprut idag med. Upp 4% utan att GME har ett finger med i spelet.
Jag tror att min råvaruportfölj kommer att göra mos av allt vad index heter i år.

Men helvete vad hela börsen pumpar för övrigt. finns det något som är rött idag ?
På tre sämsta har jag två som är plus minus noll.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-11 kl. 20:53.
Citera
2021-03-11, 23:00
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Jag tror att min råvaruportfölj kommer att göra mos av allt vad index heter i år.

Men helvete vad hela börsen pumpar för övrigt. finns det något som är rött idag ?

Mm, ordentligt upp för index idag utom Nasdaq som laggar efter något. Tyska DAX, svenska OMX m fl har dock börjat glida mot extrem RSI på 4h. Något som uteslutande resulterar i ett par dagar i sidled eller att det går ned. De senaste gångerna ganska brutalt.

Något som i sin tur givetvis gör gällande att alla aktieinnehav i snitt går ned, index är trots allt snitt på 'alla' aktier. Om inte annat har de flesta koll på index för att bedöma den generella trenden så om det väl börjar bli lite väl mycket motstånd upp där så ...

Så ta det försiktigt med aktier med hög volla.
Citera
2021-03-11, 23:04
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Mm, ordentligt upp för index idag utom Nasdaq som laggar efter något. Tyska DAX, svenska OMX m fl har dock börjat glida mot extrem RSI på 4h. Något som uteslutande resulterar i ett par dagar i sidled eller att det går ned. De senaste gångerna ganska brutalt.

Något som i sin tur givetvis gör gällande att alla aktieinnehav i snitt går ned, index är trots allt snitt på 'alla' aktier. Om inte annat har de flesta koll på index för att bedöma den generella trenden så om det väl börjar bli lite väl mycket motstånd upp där så ...

Så ta det försiktigt med aktier med hög volla.
Jadå, Jag har mest ett par GME för the memes. Och den känns som den styrs av andra makter.
Sen har jag bara råvaror, stål och peab. Så tråkigt och ovolatilt det kan bli.
Citera
2021-03-12, 08:53
Avslutad
Citat:

GME slutade på rött.
Citera
2021-03-12, 08:54
Avslutad
Tilray gick intressant nog upp med 17% igår.

https://finance.yahoo.com/m/f1c85777-0beb-3afa-965f-b37e21b0669c/marijuana-stocks-rally-as.html
Senast redigerad av Sinestro 2021-03-12 kl. 08:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in