Idag, 10:34
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Största börsfallet på KOSPI på 30 år.

Antingen vänder kvartalsrapporterna det här eller så kan vi call it a day.

I så fall är det säkert att den sk AI-bubblan brast och Trump är förmodligen den värsta klåparen i modern tid.

"det här kriget är över på 24 timmar" Nu är det fred. Nu är det inte fred. Nu är det fred. Nu är det inte fred.

Marknaden klarar inte sånt i längden.

Iranierna är mer pålitiliga än Trump i vad de säger, då är det lite kris i den fria världen så att säga.
Ja, det är ju Trumps fel att alla leker minnesexperter och gamblar på börsen. Ser ut som indexet fortfarande är upp 40% i år och nästan dubblat på ett år, således en väldigt god avkastning om man inte är den som jagar.
Citera
Idag, 10:39
Medlem
Klaria kommer rädda året inom kort
Citera
Idag, 10:41
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Ja, det är ju Trumps fel att alla leker minnesexperter och gamblar på börsen. Ser ut som indexet fortfarande är upp 40% i år och nästan dubblat på ett år, således en väldigt god avkastning om man inte är den som jagar.

Nä Iran har ju inte skapat någon osäkerhet på marknaden alls.

I synnerhet som han tänker ta betalt för första tjing på sina poster på Truth Social.

Vilket index pratar du om? KOSPI? Du är värsta experten med miljoner på marknaden det läser jag mellar raderna, j-vla dåre.

"Den som inte jagar"

Antingen jagar du eller så är det här fel tråd för dig. Du missade "idag" i rubriken.
Citera
Idag, 11:04
Medlem
pn222jws avatar
Jordbävning 7.0 Japan. Kan inte vara bra för JPY eller Nikkei.
https://www.reuters.com/business/environment/magnitude-71-earthquake-hits-japans-kyushu-region-jma-says-2026-07-28/
Citera
Idag, 11:10
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Nä Iran har ju inte skapat någon osäkerhet på marknaden alls.

I synnerhet som han tänker ta betalt för första tjing på sina poster på Truth Social.

Vilket index pratar du om? KOSPI? Du är värsta experten med miljoner på marknaden det läser jag mellar raderna, j-vla dåre.

"Den som inte jagar"

Antingen jagar du eller så är det här fel tråd för dig. Du missade "idag" i rubriken.
Du verkar väldigt känslomässig så jag antar att du är fullsmetad i hypade chipaktier. Ja, för egen del är det lugnt på börsen idag.
Citera
Idag, 11:16
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Du verkar väldigt känslomässig så jag antar att du är fullsmetad i hypade chipaktier. Ja, för egen del är det lugnt på börsen idag.

För de hypade chipaktierna påverkar ju precis ingenting annat.

Jag har exponering mot bland annat NVIDIA, Broadcom, Alphabet och Apple, ja? Det är rätt normalt att ha i sitt fondsparande t.ex. 2026.

Jag förstår att dina 10 Storytel B inte är så konjukturkänsliga gbn.
Citera
Idag, 12:14
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Tittar man på förmiddagshandeln så är det upplagt för en ordentlig nergång på NASDAQ ikväll pga raset på KOSPI.

Det kommer givetvis påverka OMX på sikt.

Sen att massa judar och Iranier vill ha världskrig är inte så spännande för normala människor, vilket också avspeglas i hur populärt det här nya foreverkriget om oljan är hos normalfungerande.

On top of that så kommer panka MAGAbögar alltid gonna MAGAböga pga panka deplorables. Orka.

Golf.
Senast redigerad av DittMuppHelvete Idag kl. 12:20.
Citera
Idag, 12:20
Medlem
Citat:
Tittar man på förmiddagshandeln så är det upplagt för en ordentlig nergång på NASDAQ ikväll pga raset på KOSPI.

Det kommer givetvis påverka OMX på sikt.
Nej.
Citera
Idag, 12:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Bra!
Mycket bra går det!

Den fin dag för börsen!
Citera
Idag, 12:24
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Nej.

Menar du att det inte finns en korrelation mellan OMX och DJ eller menar du att det kommer vända upp ikväll?

Bra om det gör, till nästa vecka kanske det vänder. Ska spela golf så länge.
Citera
Idag, 13:10
Medlem
Libertarismuss avatar
Börsen tickar på och min portfölj är upp knappt 14% i år. Investerar i huvudsak i index men har slagit det trots allt, sannolikt pga asien (emerging markets) som gått riktigt bra i år. Kul också att fastigheter börjar återhämta sig lite efter Coronatiden (eller var det inflationskrisen?).
Citera
Idag, 17:36
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Nu verkar det ge sig.

Det var som f-n.

Nä men så, då är det party igen.
Senast redigerad av DittMuppHelvete Idag kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in