2021-03-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punggung
Vem tror ni har läckt filer till Journalisten?

Det måste ju vara nån antingen med tillgång till Bulletins datanät eller någon av journalisterna på tidningen. Några möjligheter:

a. Paulina Neuding
b. Annan journalist som hon delat mejlen med
c. Dataperson i företaget
d. Hacker som buggat nätverket
e. EDIT: Judar, judar, judar, judar waaaaah!

Kommer läckan att avslöjas?

Det har ju ingen betydelse utan dom blev ifrågasatta och anklagades att vara lögnare, så inspelning och sparande av mail sitter i ryggraden på journalister. Det är ju uppenbart att ägarna ljuger och Tino en översittare av rang med högt skrikande tonläge. Vem fan tror han att han är ? Han är inte ens kunnig i svenska språket vilket syns när han lägger ut sina textsjok på FB.

Citat:
Alice Teodorescu: ”Jag har personligen kommit till en punkt där jag känner att antingen blir det här ett seriöst företag – en tidning – eller så får det vara. Jag tänker inte låna ut mitt namn. Ni påstår att det är Tino som är grejen. Nej. Hela verksamheten bygger på oss skribenter. Det är tack vare oss som det finns prenumeranter, det är inte på grund av ett skal som Tino skapade. Det var ett bra skal, men innehållet är vi. Och om inte vi respekteras i vår publicistiska gärning så finns det ingen tidning.”

https://www.journalisten.se/nyheter/bulletins-agare-ljog-personalen

Så är det ju att ägarna själva inte är något som ger prenumeranter direkt utan det är ju kända journalister som dragit dit läsarna. Dessutom förnekar ägarna påtryckningarna på Neuding vilket syns i mailen. Alltså rena lögner från ägarna.
Citera
2021-03-11, 20:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det sista skulle jag inte ta för givet. Om det är något som det finns åsikter om så är det corona, och även experter som uttalar sig smutskastas i media.

Håller dock med om att det vore vettigt att utnyttja hans medicinska kompetens. Men han kanske fick välja själv och valde krönikorna?

Har du lyssnat på hans snustorra frågor till Tegnell? Det är uteslutande faktafrågor typ hur stor andel sekvenseras, hur stor andel var det som var smittade med viruset från Italien i mars osv.
Citera
2021-03-11, 20:14
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Är det någon som vet vad Neudlings krönika som avpublicerades handlade om?

Det var en ordagrann plankning av en artikel från ett annat sammanhang.
Citera
2021-03-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Har du lyssnat på hans snustorra frågor till Tegnell? Det är uteslutande faktafrågor typ hur stor andel sekvenseras, hur stor andel var det som var smittade med viruset från Italien i mars osv.

Jämfört med de andras extremt upprepande frågor och ibland försök till Gotcha om regeringsföreträdares olika handlingar, så tycker jag att hans frågor har varit en frisk fläkt. Jag blev positivt överraskad, trodde först det skulle vara en massa högerpopulistiskt nonsens.
Citera
2021-03-11, 20:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Nej, inte vad jag kan minnas, men jag följer inte alla presskonferenser längre.

Sedan kanske det behövs en riktig journalist för att grilla Tegnell. Den som är bäst på det är han från Expressen.
Citera
2021-03-11, 20:20
Medlem
Starbacks avatar
Citat:

Betala skulderna med aktiekapitalet och lägg sedan ned skiten.
Citera
2021-03-11, 20:23
Medlem
Tino skriver som en kratta, talar som en kratta, tänker som en kratta, beter sig som en kratta. Rent generellt är han helt enkelt en kratta. Men detta kan ju å andra sidan inte varit en nyhet för någon av de inblandade när de gick in i ett projekt där han uppenbart var inblandad, så lite får de faktiskt skylla sig själva, även om jag givetvis har ett visst mått medlidande för alla andra inblandade i soppan. Tino är körd nu, om han inte redan var det innan. Det var en riktigt sopig kamikaze-attack han gjorde mot Ivar och Alice, men de två överlever nog. Värre för Bulletin dock, självklart dödsdömd. Vilken journalist skulle vilja jobba där så länge Tino är inblandad, efter det här?
Senast redigerad av borglab 2021-03-11 kl. 20:54.
Citera
2021-03-11, 20:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalkanMan
"Bullentin" är en gift that keeps on giving. "Journalisten" har en ny artikel i dag som egentligen bara är en uppdatering, men innehåller ett antal verkliga pärlor:
https://www.journalisten.se/nyheter/bulletins-ledning-vi-arbetar-pa-en-konstruktiv-losning
Notera särskilt denna skrattretande formulering ur ett mejl från delägaren och VDn Tholin (som representant för bolagsledningen):
Tholin och Sanandaji har alltså helt uppenbart grävt ner sig i de djupaste skyttegravarna och vägrar kompromissa. De begriper inte att om stjärnorna Arpi, Teodorescu och Neuding (som ännu står som utgivare) packar och går så finns ingenting kvar. Den falsettskrikande agitatorn Thomas Gür räcker inte ensam som dragplåster. Tholin förstår heller inte att "varumärket" efter de senaste dagarnas storbråk är komplett utraderat och i det närmaste värdelöst.
Läget för Bullentinen är nu mycket allvarligt och de blöder stora pengar varje dag.
Man kan förutsätta att prenumerationstillströmningen efter de senaste dagarnas offentliga storbråk tangerar noll. Samtidigt har de utgifter för löner och overhead på MINST 1 - 1.5 Mkr/månad. Startkapitalet var 8 Mkr och de har fått in lika mycket på prenumerationer. De har redan kört i fyra månader och har haft stora kostnader för uppstart. En rimlig skattning är nu att den första kontrollbalansräkningen behöver upprättas senast i maj-juni, om inte huvudägarna (mot förmodan) skjuter till nytt kapital. Och därefter kommer konkursansökan inom någon månad. Eftersom löne- och pensionsskulder är prioriterade i konkursen betyder det också att de som dumdristigt köpt årsprenumerationer torde kunna se sig blåsta på sina pengar.

Ja men om de sparkar alla högavlönade ledarskribenter så blir också tidningen mycket billigare att driva och kan börja producera nyheter och gräv. De kulle kunna göra ett samarbete med Stoppa Pressarna.

Citat:
Ursprungligen postat av BalkanMan
....and it keeps on giving..., the dear Bulletin...
"Journalisten" levererade för en stund sedan ännu ett chockerande avslöjande om Bulletinskandalen, den här gången byggt på inspelningar av två redaktionsmöten, där Tino Sanandaji skriker okontrollerat mot sina motståndare. Det är härlig läsning. Dessutom är det nu uppenbart att ägarna blåljög för personalen under det ena mötet, vilket dokumenteras i slutet av artikeln.
https://www.journalisten.se/nyheter/bulletins-agare-ljog-personalen
Två citat:

De skulle få fler prenumernater om de bara lade upp sina interna möten, skvaller på redaktionen och intriger på en Youtube-kanal. Reality-TV/komedi om en nyhetsredaktion.
Citera
2021-03-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Betala skulderna med aktiekapitalet och lägg sedan ned skiten.

Verkar vara flera som föreslår det i denna tråden. Varför? Bara för att konflikter uppstår mellan redaktion och ledningen är det inte en legitim anledning till att lägga ner ett projekt som är två månader sedan lansering och ingen har avgått än så länge (Neuding exkluderad).

Man ska åtminstone försöka i minst 1 år innan det kan bli snack om en nedläggning.

Alla inlägg i denna tråden som inte kan argumentera med flera än 1 mening om varför man tycker som man gör är extremt onödiga och det är ungefär såhär jag ser på alla som gör det:

"Öhhh, jag läste en artikel där det hände lite grejer. Lägg ner skiten så jag inte behöver läsa om det merrr."
Citera
2021-03-11, 20:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men om de sparkar alla högavlönade ledarskribenter så blir också tidningen mycket billigare att driva och kan börja producera nyheter och gräv. De kulle kunna göra ett samarbete med Stoppa Pressarna.
Du tänker att man vill ha ännu en altmediasajt, eller? Tja. Annars kan jag tänka mig att det är en eldsjäl de behöver som sköter om skutan som sitt eget barn. Utan stjärnorna ombord blir det dock svårt att sälja in den produkt jag tror att de såg framför sig: en mainstreammediasajt som granskar utan förbehåll, med ungefär samma målgrupp som i dag och (främst) tidigare SvD.
Citat:
De skulle få fler prenumernater om de bara lade upp sina interna möten, skvaller på redaktionen och intriger på en Youtube-kanal. Reality-TV/komedi om en nyhetsredaktion.
The Office i redaktionsmiljö. Men tyvärr — alla inblandade verkar helt sakna humor.
Citera
2021-03-11, 20:45
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, inte vad jag kan minnas, men jag följer inte alla presskonferenser längre.

Sedan kanske det behövs en riktig journalist för att grilla Tegnell. Den som är bäst på det är han från Expressen.

Det beror kanske på vad grillningen ska fokusera på. När det gäller t.ex. om Tegnells muntliga uppgifter om hur spridningen av viruset (från olika länder till Sverige) såg ut under 2020 är förenlig med uppgifterna i FHM rapporter, så krävs det ngn med sakkunskap för att kunna förstå rapporten och utvärdera om Tegnells framställning är förenlig med rapportens innehåll.
Citera
2021-03-11, 20:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det var en ordagrann plankning av en artikel från ett annat sammanhang.
Nej. Det var inte hon som hade skrivit den aktuella krönikan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in