2021-03-11, 20:30
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Och hur förklarar du då att hon anmälde honom för våldtäkt?

Värre sensationer har väl hänt att ung kvinna ligger med random pensionär men varför då falskeligen anmäla våldtäkt och riskera hela sin karriär om hon bara var kåt?

Tjejer har ångervecka för sex men det kan finnas väldigt många skäl till att hon ångrat sig. I fallet Assange så anmälde kvinnan t.ex. honom när han inte längre ville vara med henne och hon fått veta att han hade haft sex med en annan kvinna.
Citera
2021-03-11, 20:31
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CantThinkOfone
Polygraf är en pseudovetenskap som inte fungerar och kan inte användas som bevisning. Du vet att det är otroligt få som blir dömda för våldtäkt för att så hög bevisbörda krävs. Finns inte heller vad jag vet många fall av falska anmälningar.

nja, det är ett undermåligt instrument med begränsad tillförlitlighet, men det är inte pseudovetenskap. de används internt inom underrättelsetjänster etc men anses inte tillräckligt tillförlitligt för att kunna användas som bevis i rättegångar.
Citera
2021-03-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Håller helt med dig!! Tror aldrig att en så högt uppsatt person skulle smutsa ner sig o våldta ngn..Nej nej..Han kommer att bli friad var så säker. Han hade samlag med henne när hon sov....hmm
Nej. Det är ju klart att han inte skulle. Inte heller skulle en högt uppsatt polischef vara sadist, våltäktsman & vidrig..
Citera
2021-03-11, 20:33
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Men vill du ha sex med Lambertz?

Det är väl fullt rimligt att han kan vara en intressant samtalspartner för en yngre student med tanke på hans enorma och långa erfarenhet av rättsväsendets elitnivå. Men ett intellektuellt utbyte betyder inte att kvinnor vill ligga med mannen. Därav begreppet friendzone. Du tycks inte första att vi kvinnor inte alltid tänker med fittan.
Det hör till ovanligheterna att 30-åriga kvinnor blir pilska av pensionärer.

Nej jag är en hetero och man men han skulle vara spännande att samtala med, det skulle garanterat vara mycket intressant och många unga kvinnor skulle säkert inleda en relation och ha sex med honom, inte minst om de är intresserade av juridik.
Citera
2021-03-11, 20:34
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Om man faktiskt har blivit våldtagen - in direkt till sjukhuset, ta bilder, ta prover, ring polisen. Våldtäktsanmäl inte via väninnan "ett tag senare". Ingen kan ta det seriöst. Därför fälldes också t ex CW för förtal.
I Metoo-svängen i USA kom ju kvinnor fram och hävdade att de blivit våldtagna för 26 år sedan (oftast av republikaner). Ja, kanske det, men det var ju så dags då att anmäla.

Och även här i Sverige hade vi ju t ex en kvinna som anklagade en känd svensk regissör för våldtäkt - han blev friad tack vare att han skrivit dagbok i hela sitt liv, och hon blev fälld för förtal.

Det sker nog främst vid grovt våld eller överfall av en främling, där utomstående larmar. Det krävs en viss bearbetning av en traumatisk händelse för att aktivt börja agera så. Tyvärr ska sägas för det hade medfört fler fällande domar med bra utredningsunderlag.
Citera
2021-03-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hur vet du det? kan finnas sms där han ber om ursäkt, eller röstinspelningar med samma innebörd på släpig linköpingsdialekt.

Var såklart inte där , men anmälan såpass sent , lär inte finnas sperma kvar i henne eller Ngt tecken alls
Citera
2021-03-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Men vill du ha sex med Lambertz?

Det är väl fullt rimligt att han kan vara en intressant samtalspartner för en yngre student med tanke på hans enorma och långa erfarenhet av rättsväsendets elitnivå. Men ett intellektuellt utbyte betyder inte att kvinnor vill ligga med mannen. Därav begreppet friendzone. Du tycks inte första att vi kvinnor inte alltid tänker med fittan.
Det hör till ovanligheterna att 30-åriga kvinnor blir pilska av pensionärer.

Men kvinnor kan vara pilska på ett fett skadestånd. Det brukar väl bli ett par hundra tusen i skadestånd för påståd våldtäkt.
Citera
2021-03-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Sedan Julian Assange-fiaskot så tror jag inte på dylika anklagelser förrän jag ser det bevisat.
Vi har ingen aning! Den här bruttan kan lika gärna ha känt sig missledd och dissad och gör såhär p g a egna motiv.
Eller så kan det finnas politiska krafter bakom, likt Assange-fallet.

Jag säger inte att jag tror att det är si eller så, i det här läget, men det kan vara precis vad som helst. Att han är anklagad av en brud och häktad behöver inte betyda att han är skyldig.

Citat:
Ursprungligen postat av Vasektomi
Det fetade: Du vill kanske att det ska vara som i sharialänder, fyra män ska vittna om att de såg våldtäkten, annars ska kvinnan dömas för horeri?
Självklart ska en kvinna kunna få rätt mot en våldtäktsman. Eftersom sådana dåd plägar ske i enskildhet ska hennes vittnesmål kunna räcka.
Vi bor inte i musseland. Inte än i alla fall.

Men snälla nån. Läs min text igen! Vilka konstiga paralleller du drar. Var skrev jag att jag inte tycker att våldtäktsmän ska dömas?
Så du menar å andra sidan att en man ska anses vara våldtäktsman och dömas för det bara utifrån att en kvinna säger det?
Så hur många oskyldiga karlar ska vi offra då per faktiskt våldtäkt? Vad tycker du är rimligt, 50/50 eller t om 70/30 (oskyldigt dömda/ skyldiga alltså)?
Senast redigerad av trazdockans 2021-03-11 kl. 20:47.
Citera
2021-03-11, 20:37
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige
Var såklart inte där , men anmälan såpass sent , lär inte finnas sperma kvar i henne eller Ngt tecken alls

anmälan kom i början av januari. om vi antar 1 januari så är det 7 dagar. jag vet inte om det är omöjligt
Citera
2021-03-11, 20:38
Medlem
Kan någon OSL-expert förklara varför häktningsframställningen inte i det här fallet skulle omfattas av sekretess enligt 35 kap. 1 § 2 p?
Citera
2021-03-11, 20:38
Medlem
carambolls avatar
Mycket prat om sperma här men våldtäkt kan ju betyda nästan vad som helst också med byxorna på i dagens Sverige. Newspeak a la 1984 kan slänga sig i väggen.
Citera
2021-03-11, 20:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
anmälan kom i början av januari. om vi antar 1 januari så är det 7 dagar. jag vet inte om det är omöjligt
Jag tror anmälan inkom i mellandagarna och spermier lever 4-5 dar och finns kvar längre än så. Men, det kan spela kvitta om han medger att dom haft samlag, frivilligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in