2021-03-11, 20:23
Medlem
Choosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det där med att det här kan påverka BOs juridiska karriär negativt tror jag är avgörande i den här historien.

Hon har inget att vinna på att falskeligen försöka sätta dit Lambertz. Tvärtom har hon allt förlora vid en lögn.

Hon har helt enkelt gjort en polisanmälan för att hon blev våldtagen, inte för att kunna få uppmärksamhet eller några tusenlappar i skadestånd.

Lambertz är en obehaglig typ och jag är övertygad om att han är skyldig. Åklagaren anser nog detsamma, då jag tror att denne inte begärt häktning utan att ha torrt på fötterna.
Det har framgått att det var en väninna som anmäl, inte BO.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Lambertz har ingen makt eller hög ställning längre. Han är en pensionerad föredetting.

Delvis sant men det är inte hela bilden. Även om han dessutom spårade ur med TQ så har han ett intellekt och en enorm erfarenhet och karriär som gör honom attraktiv för många kvinnor. Och även om jag själv ogillar honom skulle jag säkert tycka det skulle vara intressant att tillbringa tid med honom och ha diskussioner med honom.

Lambertz är tveklöst en person som många har starka åsikter om, vilket gör honom spännande och attraktiv för många kvinnor.
Citera
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jisses, Har du någonsin träffat en kvinna? Du måste ju sett gamla gubbar med snygga fruar? Golddiggers kan knulla en get om de kan tjäna på det. Jag har personligen sett 100 tals män med en fot i graven ha de snyggaste brudarna som du antagligen bara kan fantisera om.
Värsta exemplet av alla var en 70+ amerikans mångmiljardär inom oljeindustrin som bjöd in ett gäng av oss på samkväm och pilsner och poker när vi jobbade i den arabiska sandlådan. Han fet, ful och vidrig på alla de sätt som finns. Men rik. Han försvann under kvällen och dök senare upp med sin unga amerikanska fru. Hennes kompisar var i polen och sedan skulle det knullas. Mycket. I polen. Bara att de var där med det vidriga håriga 170 kg feta gamle mannen gjorde både mig och mina kollegor illamående så vi tackade för oss och drog vidare. Han knullade vidare utan att ta notis om oss och inte en enda brud lämnade badet. Och de var inte vanlig horor om du nu tror det. Det var frun och hennes syster plus väninnor. Sjukt rubbat. Så ursäkta mig, kvinnor är inte att lita på alltid. Men det faktum att det är Lambertz som har råkat ut för en dylik är givetvis kul. Karma, typ.

Precis, vad jag försöker säga. Karma i sin fulländning.
Ps, jag är inte rik, men har gott om pengar och min kvinna är 4 år yngre än mig.
Citera
2021-03-11, 20:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Att bjuda hem någon på julafton är aldrig simpelt. Vi bor i Sverige, och julafton är helig.

Bjudning på julafton är djupt, i synnerhe för en gemene 50-talist, och det skall till en rätt speciell 80-talist för att tacka ja till en sådan inbjudan om det inte finns ett drag av gränsöverskridande beteende i grunden hos henne.

Det är helt uppenbart att allt detta är konstigt i den bemärkelsen att båda två då umgicks på julafton.
Det är mindre konstigt att begripa att det ofta är en stor generationsskillnad och/eller avvikande beteende i signalen att umgås på julafton.
Hon med en stor portion erfarenhet av socialt modernt umgänge närmade sig en juridiskt kompetent mentor, han kände doften av ett mellangärde, svårare än så är det nog inte.
Har det framgått om det rörde sig om någon slags mer traditionellt julfirande?
Kollade dom klart på Kalle innan?
Citera
Medlem
Citat:
Att bjuda hem någon på julafton är aldrig simpelt. Vi bor i Sverige, och julafton är helig.

Bjudning på julafton är djupt, i synnerhe för en gemene 50-talist, och det skall till en rätt speciell 80-talist för att tacka ja till en sådan inbjudan om det inte finns ett drag av gränsöverskridande beteende i grunden hos henne.

Det är helt uppenbart att allt detta är konstigt i den bemärkelsen att båda två då umgicks på julafton.
Det är mindre konstigt att begripa att det ofta är en stor generationsskillnad och/eller avvikande beteende i signalen att umgås på julafton.
Hon med en stor portion erfarenhet av socialt modernt umgänge närmade sig en juridiskt kompetent mentor, han kände doften av ett mellangärde, svårare än så är det nog inte.

Och hur förklarar du då att hon anmälde honom för våldtäkt?

Värre sensationer har väl hänt att ung kvinna ligger med random pensionär men varför då falskeligen anmäla våldtäkt och riskera hela sin karriär om hon bara var kåt?
Citera
Avslutad
Citat:

Skulle vederbörande kvinna ha en utländskt bakgrund, t ex Iran, så är det inte alls konstigt att besöka GL på julafton, de firar ju inte jul.
Citera
2021-03-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CantThinkOfone
Polygraf är en pseudovetenskap som inte fungerar och kan inte användas som bevisning. Du vet att det är otroligt få som blir dömda för våldtäkt för att så hög bevisbörda krävs. Finns inte heller vad jag vet många fall av falska anmälningar.

Om man faktiskt har blivit våldtagen - in direkt till sjukhuset, ta bilder, ta prover, ring polisen. Våldtäktsanmäl inte via väninnan "ett tag senare". Ingen kan ta det seriöst. Därför fälldes också t ex CW för förtal.
I Metoo-svängen i USA kom ju kvinnor fram och hävdade att de blivit våldtagna för 26 år sedan (oftast av republikaner). Ja, kanske det, men det var ju så dags då att anmäla.

Och även här i Sverige hade vi ju t ex en kvinna som anklagade en känd svensk regissör för våldtäkt - han blev friad tack vare att han skrivit dagbok i hela sitt liv, och hon blev fälld för förtal.
Citera
2021-03-11, 20:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Skulle vederbörande kvinna ha en utländskt bakgrund, t ex Iran, så är det inte alls konstigt att besöka GL på julafton, de firar ju inte jul.
Eller judar. Men dom brukar ju käka kinamat på julafton.
Citera
2021-03-11, 20:26
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Och hur förklarar du då att hon anmälde honom för våldtäkt?

Värre sensationer har väl hänt att ung kvinna ligger med random pensionär men varför då falskeligen anmäla våldtäkt och riskera hela sin karriär om hon bara var kåt?

Jag menar på att han var kåt, inte hon. Hon är nog bara en ung kvinna som sökte mentor, men att hennes personlighet och beteende missuppfattats av den gamle.
Händer titt som tätt i landet faktiskt.
Citera
2021-03-11, 20:28
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Delvis sant men det är inte hela bilden. Även om han dessutom spårade ur med TQ så har han ett intellekt och en enorm erfarenhet och karriär som gör honom attraktiv för många kvinnor. Och även om jag själv ogillar honom skulle jag säkert tycka det skulle vara intressant att tillbringa tid med honom och ha diskussioner med honom.

Lambertz är tveklöst en person som många har starka åsikter om, vilket gör honom spännande och attraktiv för många kvinnor.
Men vill du ha sex med Lambertz?

Det är väl fullt rimligt att han kan vara en intressant samtalspartner för en yngre student med tanke på hans enorma och långa erfarenhet av rättsväsendets elitnivå. Men ett intellektuellt utbyte betyder inte att kvinnor vill ligga med mannen. Därav begreppet friendzone. Du tycks inte första att vi kvinnor inte alltid tänker med fittan.
Det hör till ovanligheterna att 30-åriga kvinnor blir pilska av pensionärer.
Citera
2021-03-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussyRiot
Kan vara korrekt att hon är för gammal. Enligt kvinnans advokat är Lambertz minst 40 år äldre än kvinnan. Det är i så fall max 31 år. Karin är 36...

Doktorander skall dock inte per automatik räknas bort.

Nej, men känns mycket osannolikt att hon skulle fira jul med honom när hon har barn och familj.
Citera
2021-03-11, 20:30
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har det framgått om det rörde sig om någon slags mer traditionellt julfirande?
Kollade dom klart på Kalle innan?

Göran gjorde troligtvis det, samt lär nog uppmanat sitt besök att vara involverad i julfirandet.
Det är ju dopparedagen för Göran, trots allt.

Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix

Helt sant, troligtvis.
Men antalet juridikpluggande hemlandskulturellt förankrade kvinnor från Iran lär vara räknade på en hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in