Citat:
Ursprungligen postat av
trazdockans
Sedan Julian Assange-fiaskot så tror jag inte på dylika anklagelser förrän jag ser det bevisat.
Vi har ingen aning! Den här bruttan kan lika gärna ha känt sig missledd och dissad och gör såhär p g a egna motiv.
Eller så kan det finnas politiska krafter bakom, likt Assange-fallet.
Jag säger inte att jag tror att det är si eller så, i det här läget, men det kan vara precis vad som helst. Att han är anklagad av en brud och häktad behöver inte betyda att han är skyldig.
Vi kan ju spekulera hur mycket som helst.
Några tänkbara alternativ (om man vill ge GL lite rimligt tvivel i skuldfrågan).
De är hemma. De blir lite packade. Göran gör ett närmande. Hon hakar på. De sätter i gång. Helt plötsligt får hon någon form av uppvakande. Vad fan håller jag på med. En gammal gubbe. Usch. Men säger inget. Dagarna efter berättar hon för en kompis hur hon var full och hade sex med Göran. Henne skompis säger då att Göran borde ha låtit bli eftersom hon var så full. Naturligtvis ingen tanke på Görans tillstånd eller hennes agerande i situationen. Göran har våldtagit dig. Anmälan görs.
Ett annat scenario är att ligger. Inga konstigheter. Båda är packande och visst, hon kanske inte hade legat med honom om hon varit nykter. Men hur ska Göran veta det. Hon berättar det: "Jag var så full och så låg jag med Göran...det känns jättejobbigt". Kompisen, som förmodligen också läser juridik men kanske inte har tagit sigigenom straffrätten än och tänker så klart menar att det är en solklar våldtäkt. Anmälan görs.
Vi får nog ge oss till tåls några veckor innan vi får mer klarhet i vad som påstås hänt och vad som kan bevisas. Det tror jag är bäst för både MÄ och GL.
Men vi får nog ge oss till tåls några veckor.