2021-03-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
de ska inte ha träffats IRL tidigare stod det någonstans

Utifrån vad som rapporterats i media så ska de inte ha träffats fysiskt innan julhelgen.
Citera
2021-03-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Därför att det är ett rätt stort steg att ta, att gå från juridik-sms, till att umgås på julafton

De hade träffats ett antal ggr innan och enl historien så var de bägge ensamma över jul, hon brukade resa bort över julen men det gick inte under pandemijulen och då bjöd han på julmiddag...

Låter inte så jättekonstigt i mina öron
Citera
2021-03-11, 20:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
de ska inte ha träffats IRL tidigare stod det någonstans
Mjo, men det stod att dom "träffats ett par gånger tidigare" också, vi får väl se. Ingen aning om vad hon studerar, men tydligen övergick läxhjälpen till "vägledning i livet"* efter ett tag...

*Dagens Juridik
Citera
2021-03-11, 20:13
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Vet inte vad du menar med "äkta" våldtäkt. Är väl inte direkt någon juridisk term.

Men om du tror att hon var i ett tillstånd av "utsläckt medvetande" så är det väl en solklar våldtäkt om någon förgriper sig på henne. Man har INTE sex med en medvetslös/sovande/icke kontaktbar person.

Nu har du ju tydligen varit med om det själv, antagligen då som den förgripande parten eftersom du ser så lättvindigt på ett sådant avskyvärt brott. Vidrigt.
Äsch då inte.
Det är inte ovanligt att ordentligt onyktra människor gör saker utan att vara medvetna, ungefär som sömngångare. I mitt fall hade jag sex med en person men trodde det var en annan, vilket ledde till pinsamhet och då jag vaknade upp fick jag förklara varför jag sa fel namn. Det var som en dröm lite grann. Nu var det inte någon okänd petson jag vaknade upp med utan en etablerad sexpartner, det fanns inget offer.
Kvinnan kan mycket väl tagit initiativ till samlaget, kanske utfört ett sexuellt förspel på mannen i ett drömtillstånd där hon är att likna vid en sömngångare.
Inte helt ovanligt enligt psykiatrisk litteratur, sexsomnia tror jag det kallas populärt.
Citera
2021-03-11, 20:13
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Hahah, bra att du förklarar det. Verkar vara en hel del här som tror att det är jättevanligt
Det är väl män som hoppas att det ska vara så. Önsketänkande.

Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Det borde någon ha berättat för Hugh Hefner (med minus 10 respektive plus 10 år).
Ja, men hans flickvänner har ju talat om att det handlade om karriärsdrag från deras sida.
Tror du verkligen inte att Hefners dragningskraft satt i hans position? Jag är säker på att om han varit en vanlig pensionär utan stora tillgångar hade inte någon ung kvinna sett åt honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kvinnor attraheras ofta av män med makt, status eller hög ställning i någon form. Lambertz har garanterat kunnat kunna knulla många unga kvinnor.
Lambertz har ingen makt eller hög ställning längre. Han är en pensionerad föredetting.
Senast redigerad av Sandkaka 2021-03-11 kl. 20:16.
Citera
2021-03-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Men herregud människa, ska man fällas när det inte finns vittnen eller teknisk bevisning??! Dessa kvinnor som anmäler när ord står mot ord gör det för att tjäna en hacka (skadestånd) Lögndetektor borde absolut införas i Sverige
Fri bevisföring har varit norm i Sverige i många år. Synen på kvinnor har dock varit muslimsk länge. Men inte längre, som tur är.
En del kvinnor ljuger, men det är upp till domstolen att genomskåda det, vilket också sker.
Lambertz offer ska självklart kunna få upprättelse, sluta vara en shariaförespråkare. Det är så medeltida.
Citera
2021-03-11, 20:14
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Varför är det konstigt att han bjuder på mat vid jul?

Jag har inte koll på deras relation, men om dom inte är släkt med varandra så känns relationen helt klart märklig.

Lambertz är förövrigt 70+ alltså en riskgrupp, ingen som man ska besöka mitt under en brinnande pandemi.
Citera
2021-03-11, 20:15
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Hahah, bra att du förklarar det. Verkar vara en hel del här som tror att det är jättevanligt
Det är väl män som hoppas att det ska vara så. Önsketänkande.

Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Det borde någon ha berättat för Hugh Hefner (med minus 10 respektive plus 10 år).
Ja, men hans flickvänner har ju talat om att det handlade om karriärsdrag från deras sida.
Tror du verkligen inte att Hefners dragningskraft satt i hans position? Jag är säker på att om han varit en vanlig pensionär utan stora tillgångar hade inte någon ung kvinna sett åt honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kvinnor attraheras ofta av män med makt, status eller hög ställning i någon form. Lambertz har garanterat kunnat kunna knulla många unga kvinnor.
Lambertz har ingen makt eller hög ställning längre. Han är en pensionerad föredetting med en blogg.
Senast redigerad av Sandkaka 2021-03-11 kl. 20:21.
Citera
Medlem
DoktorNos avatar
Det där med att det här kan påverka BOs juridiska karriär negativt tror jag är avgörande i den här historien.

Hon har inget att vinna på att falskeligen försöka sätta dit Lambertz. Tvärtom har hon allt förlora vid en lögn.

Hon har helt enkelt gjort en polisanmälan för att hon blev våldtagen, inte för att kunna få uppmärksamhet eller några tusenlappar i skadestånd.

Lambertz är en obehaglig typ och jag är övertygad om att han är skyldig. Åklagaren anser nog detsamma, då jag tror att denne inte begärt häktning utan att ha torrt på fötterna.
Senast redigerad av DoktorNo 2021-03-11 kl. 20:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Men herregud människa, ska man fällas när det inte finns vittnen eller teknisk bevisning??! Dessa kvinnor som anmäler när ord står mot ord gör det för att tjäna en hacka (skadestånd) Lögndetektor borde absolut införas i Sverige

Polygraf är en pseudovetenskap som inte fungerar och kan inte användas som bevisning. Du vet att det är otroligt få som blir dömda för våldtäkt för att så hög bevisbörda krävs. Finns inte heller vad jag vet många fall av falska anmälningar.
Citera
2021-03-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1
Hahaha, så jävla sant. Vem fan knullar med någon som Lambertz frivilligt? Finns inte, givetvis våldtäkt, grov dessutom eftersom hon var full o avdäckad.

Jisses, Har du någonsin träffat en kvinna? Du måste ju sett gamla gubbar med snygga fruar? Golddiggers kan knulla en get om de kan tjäna på det. Jag har personligen sett 100 tals män med en fot i graven ha de snyggaste brudarna som du antagligen bara kan fantisera om.
Värsta exemplet av alla var en 70+ amerikans mångmiljardär inom oljeindustrin som bjöd in ett gäng av oss på samkväm och pilsner och poker när vi jobbade i den arabiska sandlådan. Han fet, ful och vidrig på alla de sätt som finns. Men rik. Han försvann under kvällen och dök senare upp med sin unga amerikanska fru. Hennes kompisar var i polen och sedan skulle det knullas. Mycket. I polen. Bara att de var där med det vidriga håriga 170 kg feta gamle mannen gjorde både mig och mina kollegor illamående så vi tackade för oss och drog vidare. Han knullade vidare utan att ta notis om oss och inte en enda brud lämnade badet. Och de var inte vanlig horor om du nu tror det. Det var frun och hennes syster plus väninnor. Sjukt rubbat. Så ursäkta mig, kvinnor är inte att lita på alltid. Men det faktum att det är Lambertz som har råkat ut för en dylik är givetvis kul. Karma, typ.
Citera
2021-03-11, 20:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
De hade träffats ett antal ggr innan och enl historien så var de bägge ensamma över jul, hon brukade resa bort över julen men det gick inte under pandemijulen och då bjöd han på julmiddag...

Låter inte så jättekonstigt i mina öron

Att bjuda hem någon på julafton är aldrig simpelt. Vi bor i Sverige, och julafton är helig.

Bjudning på julafton är djupt, i synnerhe för en gemene 50-talist, och det skall till en rätt speciell 80-talist för att tacka ja till en sådan inbjudan om det inte finns ett drag av gränsöverskridande beteende i grunden hos henne.

Det är helt uppenbart att allt detta är konstigt i den bemärkelsen att båda två då umgicks på julafton.
Det är mindre konstigt att begripa att det ofta är en stor generationsskillnad och/eller avvikande beteende i signalen att umgås på julafton.
Hon med en stor portion erfarenhet av socialt modernt umgänge närmade sig en juridiskt kompetent mentor, han kände doften av ett mellangärde, svårare än så är det nog inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in