2021-03-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok, tack för det! Det finns så otroligt många frågor här och jag hoppas verkligen att vi får veta sanningen - om det går.

Redan den 6. februari kunde man läsa och se en bild av hans Salming skor på imgur länken. https://imgur.com/a/zGtmrvD

Den 8. mars hittade man honom död. Man hade en månad på sig att rekonstruera en plats och visa bilder av en skoi en grotta. Hur kunde han falla ner i en grotta under sora stenblock är helt ologiskt. Detta hände efter det att poliser hade redan hämtat bort kroppen och skorna.
Citera
2021-03-11, 16:31
Medlem
Dinpappastjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag har dels en massa frågor att ställa samtidigt som jag ser att du har 5+ inlägg. Min misstänksamhet säger mig att du är ett alter ego till Malmen1, men om så inte är fallet. Vad tror du angående självmordstankar?

Har aldrig intresserat mig för FB förut. Men de som känner Deniz kommer känna igenom honom i det jag beskriver, förstår däremot att det inte gör mig mer trovärdig för de av er som inte har träffat Deniz. Men jag eftersträvar inte heller trovärdighet. Ville mest nyansera tråden och skriva av mig om hur jag har tänkt kring allt.
Citera
2021-03-11, 16:31
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Hans dator kan innehålla försvarets uppgifter som är krypterade och inte kan nås av andra som just försvaret. Man gjorde ett försökt att komma in i hans dator, men det lyckades inte. Han kan ha privata uppgifter på datorn och försvarets (är inte helt säker om det är möjligt), för dessa två använder helt olika vägar. Vanliga telefoner kopplas via datornätverket, men Försvarets datorer och telefoner använder radiosignaler. Försvarets uppgifter går via radiosingnaler, som har utvecklats av Telecom. Även poliser använder sin egen radiosignalnät för sin spaning av eventuella terrorister. Staten äger Telecom för 100%.
DAs barndoms kompis lyckades bättre än polisens hackare att låsa upp hans datorn. Polisens agerande i DA är stor frågetecken. Det dröjdes alldeles för länge för att få tillgång till gators kameror runt i Södermalm. Första organiserad av FM sökinsats påbörjades den 22 nov, polisens - en vecka senare då DA var troligt död.
Citera
2021-03-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
I fallet med Wilma kom specialtränade likhundar från Tyskland. Sverige verkar alltså sakna likhundar just nu.

Vill minnas att svensk likhund hjälpte till att hitta (delar av?). Kim Wall i danskt vatten.
Citera
2021-03-11, 16:32
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Fan vad folk ska komplicera här inne. Solklart självmord. Ung man, yrkesmilitär, säkert personliga problem som han inte delat med sig utav, hittas mitt ute i ingenstans död utan nåt som pekar på ett mord. Killen tog livet av sig.
Citera
2021-03-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag bor 10 min från Tyresta, och har en gång (gör aldrig om det&#128514 gått från Skanstull och hem. Det går! Men nu tror ju inte jag att han sprang hela vägen utan jag tror han åkte kollektivt på en engångsbiljett

Skulle vilja veta varifrån kommer uppgiften att han köpte en biljett?
Citera
2021-03-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinpappastjej
Har aldrig intresserat mig för FB förut. Men de som känner Deniz kommer känna igenom honom i det jag beskriver, förstår däremot att det inte gör mig mer trovärdig för de av er som inte har träffat Deniz. Men jag eftersträvar inte heller trovärdighet. Ville mest nyansera tråden och skriva av mig om hur jag har tänkt kring allt.
Säger inte att du ljuger, men du passar väl in på profilen för någon med missinformation. Om det du säger, att du dejtat DA och känner honom så beklagar jag sorgen, på riktigt, om du däremot är ett av alla fejkkonton som funnits i tråden så önskar jag dig högsta möjliga temperatur i helvetet.
Citera
2021-03-11, 16:43
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Fan vad folk ska komplicera här inne. Solklart självmord. Ung man, yrkesmilitär, säkert personliga problem som han inte delat med sig utav, hittas mitt ute i ingenstans död utan nåt som pekar på ett mord. Killen tog livet av sig.
Vad är det för personliga problem hade DA? Ung, frisk, snygg kille, svart bälte i karate, fyra militära jägarutbildningar, ett chefsjobb inom militären...
Citera
2021-03-11, 16:47
Medlem
Måste bara fråga om du skrivit fel , cynisk? Det är ju inte direkt så han beskrivits av familj och vänner tidigare .

Citat:
Jag har ärligt talat ingen aning. Han var alltid gladlynt, kanske lite cynisk ibland men vem är inte det?

Har funderat mycket på hur han mådde nu i efterhand, senast jag pratade med honom var i somras. Även om han inte tagit sitt liv så kan han ju fortfarande ha mått dåligt. Bara för att man inte begår självmord behöver man ju inte vara lycklig när livet tar slut.
Citera
2021-03-11, 16:53
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:

Jag har läst din inlägg nu och jag har valt att tro på dig - tillsvidare i alla fall.

En fråga. Kan Du bevisa din påståenden så vore det bra för de som tvivlar.

Ett foto hade varit bra, Du behöver inte synas.
Citera
2021-03-11, 16:57
Medlem
Dinpappastjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlitenide
Måste bara fråga om du skrivit fel , cynisk? Det är ju inte direkt så han beskrivits av familj och vänner tidigare .

Kanske projicerar mina egna känslor på honom. Nej, men så upplevde jag honom. Vass, kaxig, lite skeptisk men samtidigt oerhört charmig. Första gången vi tog en öl svarade han att han skulle gått efter första om han inte uppskattade mitt sällskap på frågan om han tyckte vi hade det trevligt, med glimten i ögat såklart men inte många som kan komma undan med en sådan kommentar och fortfarande verka ödmjuka.
Citera
2021-03-11, 17:00
Medlem
Är det bara jag som undrar vad som har hänt med trädet, som är av i bitar, bredvid platsen? om det kan finnas något samband med det som hänt med D?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in