2021-03-11, 13:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag håller väldigt sällan med dig då du otroligt ofta kör ned bakvänd logik och projicerar (det är löjligt uppenbart) och min respekt för dig är minst sagt låg.

Men här håller jag med dig till 100%. Låt HD vara ifred, det är inte hon som har mördat LW. Hon är snarare ett offer för samma gärningsman (SD), än så länge inget mordoffer men likväl ett offer för ett sjukt jävla psykopatwierdo. I över 20 års tid och fast än idag (vilken jävla mardröm!).

Jag ser att du (trots att allt annat du skrivit pekar på motsatsen) faktiskt verkar ha empati. Men endast för HD.
Så då undrar jag hur fan du tänker när du har empati för en vuxen kvinna men inte för barn?
För exakt varje gång du säger minsta dumhet om LW så sårar du LW:s barn. Det är långt mycket värre att snacka ner någons mamma än att snacka ner personen själv ifråga.
Tänk efter själv, vilket är värst: att någon snackar ner dig eller om någon snackar ner din mamma?

Att det dessutom rör sig om traumatiserade barn till följd av att deras mamma blivit mördad gör det hela långt mycket värre. Och sjukare.

Vad är du för människa egentligen, varför plågar du redan plågade barn?

Och jag håller med dig, närapå 100%, med ett visst förbehåll.

Det är viktigt hur vi diskuterar, och vi alla är nog ganska partiska. Det är väldigt svårt att inte vara det.

Någon egentlig "flock" som smokie snackar om finns inte riktigt, utom att en majoritet i tråden verkar ha samma uppfattning som åklagaren om vem som är den skyldige till mordet.

Åklagaren har lämnat en dörr öppen; ("[...] Stefan Davidsson har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person på natten mellan den 14-15 maj 2018 i Örebro berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet.")

Som jag uppfattar det, har åklagaren varit "tvungen" att häkta HD, det pga av flera omständigheter som pekat på att HD kunnat varit delaktig, men kanske också för att eliminera henne som delaktig i mordet inför förhandlingarna i TR. Om åklagaren inte hade gjort det, hade HD varit det största hotet för henne för att kunna fälla SD för brottet.

Man kan då undra varför åklagaren lämnar denna dörr öppen?
Vilka bevis finns för att ytterligare person skulle vara inblandad?
Vem skulle det kunna vara som hon har i åtanke?

HD är avskriven från misstankar, det fanns inget som kunde binda henne till mordet.
Men hon har många faktorer mot sig, däribland motiv och ett avvikande (vet inte hur jag ska uttrycka det) sätt att svara i förhör och i TR. Hon har också försökt plantera blodigt sex i vänner (det är motbevisat av åklagaren i TR) och hon fortsätter att umgås med mgm trots stora svek, lögner och dödshot mot offret, hennes barn och henne själv.

Jag tror som du; att HD är lika svårt, troligen värre manipulerad av SD än Lena. Hon är dels en annan person, följsammare och sopar under mattan (helt tvärtemot Lena). Hon har levt ett långt liv med SD. Hon har en tacksamhetsskuld till SD för "alla åren" som han tog hand om henne, och hon har barn (och ett hus, drömmen om kärnfamiljen, föräldrar som arbetar åt samma håll, samtidigt som hon alltid varit "andrahandsvalet" i sin egen familj och för SD) med honom. Hon är fast.

Jag tycker inte att det är fel att spekulera om HD eller om andra tänkbara.

Men de personer som inte är misstänkta som mördare, bör man ha en viss respekt för när man anklagar dom. Det gäller Lena som är offer, och det gäller HD (som inte är misstänkt). För mig är HD ett offer, det oavsett om hon hatade Lena eller om hon i någon del har varit delaktig.

Vi som är med i tråden bör tänka på de barn som är helt oskyldiga och som drabbas hårt. Vi bör också tänka på att om oskyldiga pekas ut som mördare och som istället faktiskt inte bara kan vara oskyldiga, så kan de vara offer. SD är en väldigt manipulativ man, det är nog ingen som säger emot.

Så jag tänker även på JG, förutom HD. Även om jag tycker att de har betett sig märkligt och rent av olagligt, så tänker jag att vi inte riktigt vet hur saker och ting ligger till i alla aspekter.

För mig är det en gåta hur HD och JG betett sig under utredningen. Vem fasiken raderar, vem ljuger och undanhåller på det viset när det handlar om ett så allvarligt brott?

Jag tror på att de till stor del är hjärntvättade, och inte kan se att SD är den skyldige.

Att HD säger närapå samma ord om Lena (ungefär att hon är psykiskt sjuk, man vet inte vad hon tar sig till); de orden tror jag kommer från SD från början. Precis som deras parterapeut fått till sig; att det är de, SD och HD som är stalkade, hotade och rädda. Inte tvärtom.

Undrar vad terapeuten idag skulle tänka om hon läst FUP?
Citera
2021-03-11, 13:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Bra sammanfattning!

När det stod klart att även hon ägnat sig åt dubbelspel blev min bild av henne annorlunda.

HD är en listig kvinna som vet hur hon skulle hantera SD för att bli av med LW, men det blir nog svårare att lära sig leva med att han antagligen kommer ha kvar den andra kvinnan i sin själ resten av livet.
Spot on.
Det är just dubbelspelet som får mig att rynka på näsan ang HD.

Det är inte värst fagert det man ser och då kommer min följdfråga:
Vad sysslar hon med?
Citera
2021-03-11, 13:19
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Hon var pastor men fick inte förnyat förtroende i församlingarna. Om jag förstått andra rätt hade hon olika projektanställningar och vikariat, dessa förnyades inte och därför kom hon att arbeta med ensamkommande unga.

Lite nyfiken blir jag allt på vad du bygger det uttalandet på. Är det ännu ett uttalande med en agenda? En misskrediterande agenda, vilket ju är brukligt här i tråden.

Församlingar är väl som sammanhang är mest, att de består av en brokig skara människor. Runt en församling finns också massor med folk och folk som känner folk och folk som hör talas om ditten och datten. Så klart finns också massor av åsikter om olika pastorer. Vilken pastor man än väljer så kommer en del tycka att hen är fantastisk, andra att hen är en idiot. De flestas åsikter ligger kanske oftast någonstans däremellan, mainstream liksom.

Att Lena skulle ha straffat ut sig på något uppseendeväckande sätt hade jag känt till. Jag har ingen detaljerad fakta kring hennes olika tjänster, men jag har hört en del av både L*na själv och på lite andra vägar.

Notknapparen citerade mig i ett svar på ditt inlägg, och det ger en ganska bra bild av hur turerna kring hennes senare tjänsteförvecklingar gick till. Hon kanske aldrig blev någon legendarisk banerförare i stil med Martin Luther King eller någon succepredikant som drog tusentals åhörare. Hon var helt ok. Bra på vissa saker och mindre bra på annat. Hon var en rätt bra pastor i mina ögon (vad det nu betyder). Hon hade absolut svaga sidor och hon strök inte en del konservativa och inskränkta troende medhårs. (En merit i mina ögon.) Hon hade dock anhängare och människor som fann styrka i hennes närvaro. Hon gav många sånt de behövde för att komma vidare och för att stå ut.

Sen fick hon heller aldrig någon församlingstjänst som riktigt passade hennes förutsättningar. Det är ofta så med församlingstjänster, särskilt om man inte har möjlighet att flytta på sig. Man får ta det som finns.

Vad som däremot passade henne var när hon till sist hittade en alternativ karriär inom de där flyktingtjänsterna. Hon var alltid ganska inriktad på olika ungdomsvinklingar i sitt engagemang, från ganska tidigt i yrkeslivet. Hon kände sig dränerad av olika anledningar i församlingstjänsterna hon hade och kände att hon kom mer till sin rätt inom flyktingjobbet. Så uppfattade jag det.

Att sen du brer på med en gliring om att hon inte fick förnyat förtroende säger nog mer om dig och dina drivkrafter bakom att skriva här än om de faktiska turerna kring L*nas tjänster.
Senast redigerad av Blessedfruit 2021-03-11 kl. 13:22.
Citera
2021-03-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det är viktigt hur vi diskuterar, och vi alla är nog ganska partiska. Det är väldigt svårt att inte vara det.

Någon egentlig "flock" som smokie snackar om finns inte riktigt, utom att en majoritet i tråden verkar ha samma uppfattning som åklagaren om vem som är den skyldige till mordet.

Åklagaren har lämnat en dörr öppen; ("[...] Stefan Davidsson har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person på natten mellan den 14-15 maj 2018 i Örebro berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet.")

Som jag uppfattar det, har åklagaren varit "tvungen" att häkta HD, det pga av flera omständigheter som pekat på att HD kunnat varit delaktig, men kanske också för att eliminera henne som delaktig i mordet inför förhandlingarna i TR. Om åklagaren inte hade gjort det, hade HD varit det största hotet för henne för att kunna fälla SD för brottet.

HD är avskriven från misstankar, det fanns inget som kunde binda henne till mordet.
Men hon har många faktorer mot sig, däribland motiv och ett avvikande (vet inte hur jag ska uttrycka det) sätt att svara i förhör och i TR. Hon har också försökt plantera blodigt sex i vänner (det är motbevisat av åklagaren i TR) och hon fortsätter att umgås med mgm trots stora svek, lögner och dödshot mot offret, hennes barn och henne själv.

Jag tror som du; att HD är lika svårt, troligen värre manipulerad av SD än Lena. Hon är dels en annan person, följsammare och sopar under mattan (helt tvärtemot Lena). Hon har levt ett långt liv med SD. Hon har en tacksamhetsskuld till SD för "alla åren" som han tog hand om henne, och hon har barn (och ett hus, drömmen om kärnfamiljen, föräldrar som arbetar åt samma håll, samtidigt som hon alltid varit "andrahandsvalet" i sin egen familj och för SD) med honom. Hon är fast.

Men de personer som inte är misstänkta som mördare, bör man ha en viss respekt för när man anklagar dom. Det gäller Lena som är offer, och det gäller HD (som inte är misstänkt). För mig är HD ett offer, det oavsett om hon hatade Lena eller om hon i någon del har varit delaktig.

Vi som är med i tråden bör tänka på de barn som är helt oskyldiga och som drabbas hårt. Vi bör också tänka på att om oskyldiga pekas ut som mördare och som istället faktiskt inte bara kan vara oskyldiga, så kan de vara offer. SD är en väldigt manipulativ man, det är nog ingen som säger emot.

Så jag tänker även på JG, förutom HD. Även om jag tycker att de har betett sig märkligt och rent av olagligt, så tänker jag att vi inte riktigt vet hur saker och ting ligger till i alla aspekter.

För mig är det en gåta hur HD och JG betett sig under utredningen. Vem fasiken raderar, vem ljuger och undanhåller på det viset när det handlar om ett så allvarligt brott?

Jag tror på att de till stor del är hjärntvättade, och inte kan se att SD är den skyldige.

Att HD säger närapå samma ord om Lena (ungefär att hon är psykiskt sjuk, man vet inte vad hon tar sig till); de orden tror jag kommer från SD från början. Precis som deras parterapeut fått till sig; att det är de, SD och HD som är stalkade, hotade och rädda. Inte tvärtom.

Mitt fetade parti (dina tre frågor):
(1) Åkl Åsa Hiding lämnar dörren öppen för att hon inte är övertygad om att SD skulle vara mördaren, eller åtminstone inte tror sig om att kunna få SD fälld. Då kan hon efteråt få ett utrymme i att landa i att det var en kompis till SD, en Mållgan, som mördade Lena.
(2) Finns väl inga som helst bevis för att det skulle varit mer än en mordisk person där på plats?
(3) Hon har ingen annan person i åtanke. Det är ju det som blir tydligt. Det landar i en Mållgan och som alla vet, så är det utmärkande för alla Mållgans att de, av naturliga skäl, aldrig nånsin lämnar minsta lilla DNA-spår efter sig.
Ergo: Det var en Mållgan som gjorde mordet.
Citera
2021-03-11, 13:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Citat:

Om någon skriver något negativt om LW så agerar ni som en flock hyenor. Bortförklarar och försvarar precis allting hon gjorde. Eller försöker flytta fokus genom att jämföra med SD och HD. Som om det vore någon tävling. GM såg ingen annan utväg än att mörda henne. Men att försöka förstå varför är förbjudet i tråden.
Citera
2021-03-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om någon skriver något negativt om LW så agerar ni som en flock hyenor. Bortförklarar och försvarar precis allting hon gjorde. Eller försöker flytta fokus genom att jämföra med SD och HD. Som om det vore någon tävling. GM såg ingen annan utväg än att mörda henne. Men att försöka förstå varför är förbjudet i tråden.
Delvis kan ju det bero på att hon faktiskt är död och begraven och inte kan förklara eller försvara sig. Det är både obehagligt och oetiskt. Du, och flera med dig, vars livsluft det är att göra ner LW fullständigt, har slutat att förvåna mig.

GM skulle till USA och LW till Norge - det fanns ingen anledning att döda henne. Däremot insåg GM att hon var på väg från honom, både fysiskt och psykiskt, och ingen annan skulle få henne om inte han fick henne. En mycket vanlig orsak till att döda sin fru/flickvän.
Citera
2021-03-11, 13:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Delvis kan ju det bero på att hon faktiskt är död och begraven och inte kan förklara eller försvara sig. Det är både obehagligt och oetiskt. Du, och flera med dig, vars livsluft det är att göra ner LW fullständigt, har slutat att förvåna mig.

GM skulle till USA och LW till Norge - det fanns ingen anledning att döda henne. Däremot insåg GM att hon var på väg från honom, både fysiskt och psykiskt, och ingen annan skulle få henne om inte han fick henne. En mycket vanlig orsak till att döda sin fru/flickvän.

Om LW hade lämnat honom hur förklarar du då hennes inbjudan till SD att fika på mordkvällen? Dessutom när han inte accepterar direkt genom att skriva att han har en del måsten skickar hon bild på loggremsan?

Det resonemanget att hon blev dödad för att hon lämnade haltar. Det är också en av anledningarna till varför SD blev friad i TR. Rådmän och nämndemän kunde inte se åklagarens bild av motivet som rimligt och förenligt med allt som framkommit i utredningen och FUP.
Citera
2021-03-11, 13:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Citat:

Så länge ÅK tror att det var därför L mördades så kommer hon aldrig förstå motivet. Och då blir det nog svårt att få SD fälld, tyvärr. Jag tror att det var tvärtom; att LW förstod att hon aldrig skulle få bli fru D. Inte få åka till Kilimanjaro och förlova sig med honom. Och om inte hon fick honom så skulle inte HD få honom heller. Jag tror att hon var beredd att göra precis vad som helst för att se till det inte hände. Hon hatade HD och försökte driva henne till självmord.

Citat:
inte kan förklara eller försvara sig.

FUP är ju fylld med monolog-chattar där hon försöker förklara och försvara sig.
Citera
2021-03-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om LW hade lämnat honom hur förklarar du då hennes inbjudan till SD att fika på mordkvällen? Dessutom när han inte accepterar direkt genom att skriva att han har en del måsten skickar hon bild på loggremsan?

Det resonemanget att hon blev dödad för att hon lämnade haltar. Det är också en av anledningarna till varför SD blev friad i TR. Rådmän och nämndemän kunde inte se åklagarens bild av motivet som rimligt och förenligt med allt som framkommit i utredningen och FUP.
Jag tror inte hon gillade att vara "ovän" med honom, utan bjöd in honom med nån sorts försoningsgest och att hon ville prata. Inte vet jag.

Hade rådmän och nämndemännen fått läsa fupen så hade han åkt dit så det stänkte om det. Han är inte trovärdig nånstans. Men nu är det upp till åklagaren att muntligen försöka få fram bevisning. Det är inte lätt.

Som alla andra (utom Smokie) så spekulerar jag. Jag har inte heller några fakta förutom att jag vet att SD ljuger så han tror sig själv. Framförallt så ändrade han sina små historier när han väl fått fupen i hand. Och det är tyvärr inte förbjudet att ändra historia. Det förstör trovärdigheten, men kan man inte gå i bevis så kan man inte.
Citera
2021-03-11, 14:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Du var då en belyst person..
Kan SD inte bikta sig och bekänna färg, kanske börja med sig själv.
När Blå inte är Blå utan.. "Jag vill vara neutral"
Vi får se när buksvågrarna rentvår honom.. (Han kommer gå fri.., förhoppningsvis inte)
Han sitter ju och skriver postumt i loggarna och skickar hälsningar till hennes mail.

Den delen kan man ju tolka som ett spel för galleriet. Rent juridiskt för hans del är det värdelöst.
Eller är det så att han faktiskt kan sakna den han samtalat med i många år och väl har bortåt hundra kontakter per dag?

Så mycket Rt och öppet som han är van efter mars 2017 (för att ljuga för HD) så lär det iaf vara rätt tyst.

... så mycket cacher och så mycket tjuvnyp på hans jobb.

De här herdestunderna borde väl ändå få HD att vakna till om vem som är syndabocken.
Hon kan knappast flörta sig in allena om han inte banar väg på kontoret.

SD: Nej jag vet inte, alltså vi har haft sex jätte jättemånga gånger ehh på jobbet och på andra ..."

Det är i kontorstolar, i konferensrum. På bordet, på nån soffa, i duschen, på golvet och i köket.

Även bakifrån under tiden han jobbar i datorn.
Hans chef får nog ringa Anticimex.

(..)och jag står bakom ehh på golvet ehh, hon har stått på knä under skrivbordet när jag har stått och jobbat eller, ja, jobbat."

Sen ollar han nån ros på en gräddtårta men då kanske han var hemma?

Hujedamej så läckert..
Citera
2021-03-11, 14:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag tror inte hon gillade att vara "ovän" med honom, utan bjöd in honom med nån sorts försoningsgest och att hon ville prata. Inte vet jag.

Hade rådmän och nämndemännen fått läsa fupen så hade han åkt dit så det stänkte om det. Han är inte trovärdig nånstans. Men nu är det upp till åklagaren att muntligen försöka få fram bevisning. Det är inte lätt.

Som alla andra (utom Smokie) så spekulerar jag. Jag har inte heller några fakta förutom att jag vet att SD ljuger så han tror sig själv. Framförallt så ändrade han sina små historier när han väl fått fupen i hand. Och det är tyvärr inte förbjudet att ändra historia. Det förstör trovärdigheten, men kan man inte gå i bevis så kan man inte.

Varför tror du att hon skickade duschbilder till honom dagen innan? Om hon lämnat honom? Och hade hans DNA i flera av sina trosor? Om hon lämnat honom?
Citera
2021-03-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Kampanj mot HD..

Varför så bekymrad över HD?

Att fundera över HDs suspekta beteende tar överhuvudtaget inte bort fokus.
Det är snarare en fråga om de är som två tummar i samma röv.

Hört talas om svårigheten med anstiftan?
De lämnar inte, direkt spår på BP.
Skyddande av brottsling hamnar i samma nisch beträffande spår.

För övrigt så spelar det ingen roll i förhållande till aktuellt åtal.
Han sitter där han sitter som huvudmisstänkt för mord.

Du kan ju förtälla vad hon sysslar med?

Okt/Nov 2017 bokas resan till USA.
Från att HD drar fram skilsmässopapper i februari är det tveksamheter att åka ända fram till avresan från SDs håll.
Han kan tänka sig åka själv men inte hon. Ses i deras chatt likaväl som det han säger i förhör.

Detta stämmer helt med vad hon sagt till chefen även om hon fladddar likt allt annat på den punkten till andra och sällan pratar klarspråk.
Han vill inte iväg på de premisserna.
Han är tveksam att åka eftersom hon de facto tagit ut skilsmässa.

Hon inleder en relation bakom ryggen på SD innan de skilt sig - men ska sen återförenas med SD i USA.
När får hon de här idéerna och varför?
Ända sen resan bokades?
Men hon beter sig avmätt mot SD och visar att hon kan leka hon också.
Hon säger inte sanningen fullt ut, det är väl för riskabelt.

SD vet varken om otrohet eller hennes mål med resan;
Att de skulle fira halva livet ihop och försöka återförenas.

Hans beskrivning av resa är mer torr, dvs GC.

Om nu han eg vill ha stabila HD kvar, drömkvinnan, så är det väldigt långsökta turer från hennes håll om det inte är med flit.

Hon har helt andra intentioner än han begriper.

Ang LW såg han ingen anledning att avsluta relationen som bra vän och bra sex - för HD hade ju tagit ut skilsmässa.
Han skulle dock hålla det hemligt tills skilsmässan gått igenom. Det stämmer väl överens med att logga Nordsjön efter sommaren.

Sen krånglar han igen den 8 maj, han vill åka själv. Han har varit helt hysteriskt kontrollfreak från den 6:e.
Samtalet glider in på hans felsteg.
HD säger att han ska bestämma sig för hur deras relation ska se ut.
Bollen ligger hos honom.

Hon har skilt sig och ligger med JS - men ändå ska SD bestämma sig?

Hon sätter ett datum han måste bestämma sig säger han. Tyvärr framgår inte när.
De tjafsar som sagt fram till den 8 maj enligt digitala spår.

Är det helgen då han beter sig helförvirrad och LW ropar hallå, hallå som är deadline?
Sk "In Vivo try-out" men ballar ur.

HD själv åker bort tors-sön med hemliga sexpartnern JS. Han lär även funka bra som alibi.

Äntligen!!! Utropar hon den 10 maj.

13 maj
JS:Hemma, trafiken flöt hyffsat
Tack för en underbar helg.
HD: Hoppas att kvällen blir toppen! Har tokloggat massor redan nu. Tjejema kom till
mig ikväll. (tre glada gubbar).

Sen är det raderat ett dygn såvitt jag kan se.
2018-05-13 17:24:53 till 2018-05-14 2018-05-14 17:26:30.

Antar det är detta som saknas:

"I rapporten från Viber som innehåller tidstämplar för meddelanden mellan HDs* telefonnummer xxx och JS telefonnummer xxx (..) "
Ytterligare kvantskutt i tiden ang viber sker sen igen 14-16 maj.

Såg i tråden att hon skickar sms till SD den 11 maj.
17:57 "Längtar till tisdag"
Varav han skickar nån bild.

Det är uppenbart mycket dubbelspel från HD.

Kunde inte SD lägga ihop att om HD åkte iväg med JS en helg så kanske det ingick nån form av intimt umgänge?

Även om HD inte berättat vitt och brett om sitt sex med JS så kunde kanske SD, utifrån sin egen erfarenhet på området och med lite fantasi, misstänka att det pippades lite den helgen?

De raderade meddelanden 13-14/5 är väl antagligen lite debriefing med sexuella inslag i chatten efter den där sexhelgen. Ej för externa ögon.

Jag menar att SD bör ha anat att det var sex med i bilden och att han inte var helt stabilo i huvudet efter att HD blivit tagen i dagar strax innan deras drömresa gjorde väl att det snurrade på bra både vad gäller svartsjuka, ångest, stress och annat.

Morddagen är dagen efter HD kommit hem från den här romantiska sexhelgen och att SD inte anade att de haft sex håller jag för otroligt.

Sen oavsett hur relationen såg ut här mellan SD och HD så tyckte hon nog att det var rätt härligt att få komma till USA. Betalt och klart. Efter en lång vinter med massa strul och få vara lite skön i GC-sammanhang därborta med några bra piller i kroppen.

Sen blev det lite tokigt med ”itineraryn” där. SD avslöjar på planet nedtryckta i ”coach” att det har varit lite full fart med LW trots allt.

Där och då tar de någon form av beslut. De flesta kvinnor hade väl blivit helt jäkla galna. Misstanke om allvarligt brott har han väl inte vågat släppa ur sig här. När fick hon reda på anhållan 15/5?

Väl hemma så håller de ihop. Sluter leden för barnens skull likt tidigare praxis. Mamma och pappa HD sköter markservicen. Vårdar SD som det är synd om.

Snacket går på byn och rubriker i tidningar och i nyhetssändningar om den försvunna kvinnan i Örebro.
Poliser och anställda inom polisen får frågor från vänner och närstående om hur sökandet går.
Sen hittas hon. Poliserna och de anställda får samma frågor. Kan de hålla mun nu när hon är hittad? ”Berätta inte det här för någon men hon är hittad död.” I hur många läger sades den meningen efter den arbetsdagen.
Man berättar för sin partner eller föräldrar/syskon om ”hemligheten”. För så fukar väl människor? Hur många har karaktär att hålla på sånt sprängstoff?
Speciellt om det finns kopplingar till personen i vänkretsen?

Jag vaknade lite konspiratorisk idag och tänkte att om det är så att det är SANT att HD fått info om detta från nån källa inom polisen så kan man nog räkna ut vilken väg den infon gått.
Att avslöja en vän till familjen gör hon såklart inte.

Om det är sant att HD vet detta innan det blivit offentligt så har det ju inget med SD att göra även om han mördat. Om det inte är så att HAN fått info från poliskälla. Men det låter för otroligt med tanke pö att utredarna ju känner till att han är den misstänkte nr 1.

Så frågan är om HD visste om detta att LW hittats så tidigt eller inte? De gör väldigt stor grej av det både HD och SD så SD måste ha fått reda på det via polisanställd>närstående>granne/vän>(närstående>)>SD.

Att polisanställda/blåljuspersonal til 100 % knep inför vänner/familj ser jag som högst otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in