Citat:
Jo men ”alibi”, cykelturer, påhittade historier etc är väl efterhandskonstruktioner?
Samlagsblod-skulle det vara hans planering sen långt tillbaka?
I första förhör så menar han att de bara är vänner.
Jag ser inga tecken/bevis på planering. Bara städande efteråt med olika bra resultat.
Och den här storyn med muskiga män och vilken väg grannen brukar ta på natten är väl inte planering. Det gör ju SD bara ännu mer huvudmisstänkt nummer ett ju mer han interagerar med folk/polisen/112 innan mordet.
Ett mord är väl en ganska indiskret lösning på hans problem som var att två kvinnor härjade lite i hans närhet menar jag.
Hade han bett LW fara så hade han varit hjälte i HD:s ögon. Jag menar varför inte med tanke på att de är som ler och långhalm nu efteråt sedan 2018-05-15 efter allt han gått igenom med vända ut och in på deras privatliv.
Antingen är han ett kriminellt och relationsmässigt geni av aldrig skådat slag eller så har han haft en jäkla pejl på HD att hon skulle stanna vid hans läst och polisen skulle utreda i evigheter medans caset kallnar.
Att planera ett mord efter de omständigheterna som rådde våren 2018 är ett rent vansinne. Det har ju inte gått obemärkt förbi. Frågan är hur utgången hade blivit om han bara dumpat relationen med LW?
Samlagsblod-skulle det vara hans planering sen långt tillbaka?
I första förhör så menar han att de bara är vänner.
Jag ser inga tecken/bevis på planering. Bara städande efteråt med olika bra resultat.
Och den här storyn med muskiga män och vilken väg grannen brukar ta på natten är väl inte planering. Det gör ju SD bara ännu mer huvudmisstänkt nummer ett ju mer han interagerar med folk/polisen/112 innan mordet.
Ett mord är väl en ganska indiskret lösning på hans problem som var att två kvinnor härjade lite i hans närhet menar jag.
Hade han bett LW fara så hade han varit hjälte i HD:s ögon. Jag menar varför inte med tanke på att de är som ler och långhalm nu efteråt sedan 2018-05-15 efter allt han gått igenom med vända ut och in på deras privatliv.
Antingen är han ett kriminellt och relationsmässigt geni av aldrig skådat slag eller så har han haft en jäkla pejl på HD att hon skulle stanna vid hans läst och polisen skulle utreda i evigheter medans caset kallnar.
Att planera ett mord efter de omständigheterna som rådde våren 2018 är ett rent vansinne. Det har ju inte gått obemärkt förbi. Frågan är hur utgången hade blivit om han bara dumpat relationen med LW?
ÅK har ingen aning om motivet, trots att det finns mitt framför näsan på henne i FUP.
Hon kallade ett expertvittne för att prata allmänt om våld i nära relationer. Hon kallade vittnen som berättade att LW sagt att SD var elak mot henne. Att "elakheten" var att han vägrade lämna sin fru "glömde" hon berätta för dem. Antagligen provocerade hon SD genom att hota med att skicka sitt elaka mail till HD och att gå vidare med polisanmälningar. När hon fick önskat resultat så sparade hon de meddelandena och visade för sina vänner för att visa hur hemsk SD var mot henne.
För att förstå motivet måste ÅK inse att LW utsatte SD för psykisk misshandel genom att behandla honom som en livegen i minst 3 år, sedan 2015 när han fick tillbaka HD. Till sist gick LW för långt och SD exploderade. Övervåldet tyder på ett djupt hat som byggts upp över tid. Det vore bättre om ÅK kallade ett expertvittne som kunde berätta om vad en sådan psykisk misshandel kan få för konsekvenser. Om det vore ombytta kön på personerna i detta drama skulle det inte vara svårt att förstå och inte så tabubelagt att skriva om det.