Citat:
Jag håller väldigt sällan med dig då du otroligt ofta kör ned bakvänd logik och projicerar (det är löjligt uppenbart) och min respekt för dig är minst sagt låg.
Men här håller jag med dig till 100%. Låt HD vara ifred, det är inte hon som har mördat LW. Hon är snarare ett offer för samma gärningsman (SD), än så länge inget mordoffer men likväl ett offer för ett sjukt jävla psykopatwierdo. I över 20 års tid och fast än idag (vilken jävla mardröm!).
Jag ser att du (trots att allt annat du skrivit pekar på motsatsen) faktiskt verkar ha empati. Men endast för HD.
Så då undrar jag hur fan du tänker när du har empati för en vuxen kvinna men inte för barn?
För exakt varje gång du säger minsta dumhet om LW så sårar du LW:s barn. Det är långt mycket värre att snacka ner någons mamma än att snacka ner personen själv ifråga.
Tänk efter själv, vilket är värst: att någon snackar ner dig eller om någon snackar ner din mamma?
Att det dessutom rör sig om traumatiserade barn till följd av att deras mamma blivit mördad gör det hela långt mycket värre. Och sjukare.
Vad är du för människa egentligen, varför plågar du redan plågade barn?
Men här håller jag med dig till 100%. Låt HD vara ifred, det är inte hon som har mördat LW. Hon är snarare ett offer för samma gärningsman (SD), än så länge inget mordoffer men likväl ett offer för ett sjukt jävla psykopatwierdo. I över 20 års tid och fast än idag (vilken jävla mardröm!).
Jag ser att du (trots att allt annat du skrivit pekar på motsatsen) faktiskt verkar ha empati. Men endast för HD.
Så då undrar jag hur fan du tänker när du har empati för en vuxen kvinna men inte för barn?
För exakt varje gång du säger minsta dumhet om LW så sårar du LW:s barn. Det är långt mycket värre att snacka ner någons mamma än att snacka ner personen själv ifråga.
Tänk efter själv, vilket är värst: att någon snackar ner dig eller om någon snackar ner din mamma?
Att det dessutom rör sig om traumatiserade barn till följd av att deras mamma blivit mördad gör det hela långt mycket värre. Och sjukare.
Vad är du för människa egentligen, varför plågar du redan plågade barn?
Och jag håller med dig, närapå 100%, med ett visst förbehåll.
Det är viktigt hur vi diskuterar, och vi alla är nog ganska partiska. Det är väldigt svårt att inte vara det.
Någon egentlig "flock" som smokie snackar om finns inte riktigt, utom att en majoritet i tråden verkar ha samma uppfattning som åklagaren om vem som är den skyldige till mordet.
Åklagaren har lämnat en dörr öppen; ("[...] Stefan Davidsson har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person på natten mellan den 14-15 maj 2018 i Örebro berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet.")
Som jag uppfattar det, har åklagaren varit "tvungen" att häkta HD, det pga av flera omständigheter som pekat på att HD kunnat varit delaktig, men kanske också för att eliminera henne som delaktig i mordet inför förhandlingarna i TR. Om åklagaren inte hade gjort det, hade HD varit det största hotet för henne för att kunna fälla SD för brottet.
Man kan då undra varför åklagaren lämnar denna dörr öppen?
Vilka bevis finns för att ytterligare person skulle vara inblandad?
Vem skulle det kunna vara som hon har i åtanke?
HD är avskriven från misstankar, det fanns inget som kunde binda henne till mordet.
Men hon har många faktorer mot sig, däribland motiv och ett avvikande (vet inte hur jag ska uttrycka det) sätt att svara i förhör och i TR. Hon har också försökt plantera blodigt sex i vänner (det är motbevisat av åklagaren i TR) och hon fortsätter att umgås med mgm trots stora svek, lögner och dödshot mot offret, hennes barn och henne själv.
Jag tror som du; att HD är lika svårt, troligen värre manipulerad av SD än Lena. Hon är dels en annan person, följsammare och sopar under mattan (helt tvärtemot Lena). Hon har levt ett långt liv med SD. Hon har en tacksamhetsskuld till SD för "alla åren" som han tog hand om henne, och hon har barn (och ett hus, drömmen om kärnfamiljen, föräldrar som arbetar åt samma håll, samtidigt som hon alltid varit "andrahandsvalet" i sin egen familj och för SD) med honom. Hon är fast.
Jag tycker inte att det är fel att spekulera om HD eller om andra tänkbara.
Men de personer som inte är misstänkta som mördare, bör man ha en viss respekt för när man anklagar dom. Det gäller Lena som är offer, och det gäller HD (som inte är misstänkt). För mig är HD ett offer, det oavsett om hon hatade Lena eller om hon i någon del har varit delaktig.
Vi som är med i tråden bör tänka på de barn som är helt oskyldiga och som drabbas hårt. Vi bör också tänka på att om oskyldiga pekas ut som mördare och som istället faktiskt inte bara kan vara oskyldiga, så kan de vara offer. SD är en väldigt manipulativ man, det är nog ingen som säger emot.
Så jag tänker även på JG, förutom HD. Även om jag tycker att de har betett sig märkligt och rent av olagligt, så tänker jag att vi inte riktigt vet hur saker och ting ligger till i alla aspekter.
För mig är det en gåta hur HD och JG betett sig under utredningen. Vem fasiken raderar, vem ljuger och undanhåller på det viset när det handlar om ett så allvarligt brott?
Jag tror på att de till stor del är hjärntvättade, och inte kan se att SD är den skyldige.
Att HD säger närapå samma ord om Lena (ungefär att hon är psykiskt sjuk, man vet inte vad hon tar sig till); de orden tror jag kommer från SD från början. Precis som deras parterapeut fått till sig; att det är de, SD och HD som är stalkade, hotade och rädda. Inte tvärtom.
Undrar vad terapeuten idag skulle tänka om hon läst FUP?