Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
VK borde ju chansat på att inte lyda CÖ som en hund för att se vad som hände. I bästa fall hade väl bara en av hans anhöriga dödats av Teodor Arkas gäng. Om ingen hade dödats hade ju VK åtminstone vetat om det var tomma hot. Med tanke på CÖ mentala hälsa kanske det inte var värt att chansa.
Om det VK säger är sant så kan jag förstå att han kände sig hotad. Såna situationer är obehagliga. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på att han först verkade spelade dum och ovetandes i förhören, för att sedan komma med en väldigt detaljerad berättelse. Alltså han verkar inte dum. Trodde han VERKLIGEN på att Teo Arkas, Gruff med mera fanns? Låter ju som Alfons Åberg-gubbar. Han har ju dessutom varit med och HANTERAT vapen, tagit 300k i lån för narkotika som "försvunnit" osv.
Nej, även om jag hyser mer hopp för VK och han faktiskt verkar trovärdig, så undrar jag varför i helvete han inte gjorde något för att stoppa CÖ i så fall? Kan vi verkligen tro på att han bara var där utan att göra något alls och "inte såg" vad som hände med LB?
Alltså såhär... Det var säkert CÖ som VK säger. Men jag tycker med alla omständigheter inkluderat så är VK väldigt mycket medskyldig också... Men det är ju bara min åsikt.