2021-03-11, 07:24
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Finnes fup ?

Funkar inte länkarna på första sidan?
Citera
2021-03-11, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckdorffsvapnet
Du kan åtalas för anstiftan om du fortsätter uppvigla till våld här på forumet,
Dessa unga herrar skall ju frias då det finns tvivel i skuldfrågan.
Jag önskar jag kunde vara så snäll som du är. Men tyvärr inte. Om man är myndig så har man väl ansvar för sina handlingar och det är väl iallafall bevisat att det var en överenskommen planering. Det skulle ju tom bli kul. Om man inte har förmågan att ta ansvar för sina handlingar borde man väl räknas som otillräknelig och därmed vara omyndighetsförklarad. Tänk lite på dom som har blivit mördade.
Citera
2021-03-11, 10:56
Medlem
Att ni ens blir förvånade att resultatet av Rättegång och annat blir och ser ut såhär är förvånande.

Känns som era kommentarer påminner om våran regering. " Vi såg det inte komma"

Det är inte direkt nytt eller förvånade när GM skyller på varandra. O ja det suger att det faktiskt är så lätt i slapptask landet.

Va intressant och spännande från dag 1 i denna tråd
Och tack till alla som faktiskt kommit med seriösa kommentarer och delat information.

Men nu liknar de mer o mer Facebook kommentarer.
Citera
2021-03-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Det är så sjukt hela det här brottet och nu även domen... Om inte C Ö får livstid kan man tycka det är läge att sinnesundersöka nämndemännen. Brotten blir grövre och grövre i Sverige och domarna mildare och mildare tycker jag - går lixom inte ihop.
Det är med bedrövelse man kunde läsa om detta mål. En tydligen frisläppt, i väntan på dom, den andra domen väntas i morgon. Hoppas att det kommer att ske någon offentlig presentation i pressen, det ligger definitivt i ” allmänhetens intresse” att veta identiteten på de personerna med adress och allt!
Citera
2021-03-11, 12:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Dagens SVD sammanfattar gårdagens beslutet så här:

Man får väl då förmoda att ”bevisen” inte räcker till annat än att VK medtvingats till brottsplatsen under förespegling om ett rån utan antydan om rånmord, och att VK känt sig hotad till livet om han inte följde med. Eller ngt motsvarande.

Det känns ändå inte riktigt fräscht. Sånt där slutar i mord på ett eller annat sätt. Det är liksom hugget i sten...

Omaskerade var de väl?

Hur skulle det ha slutat annars?
Citera
2021-03-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Det är med bedrövelse man kunde läsa om detta mål. En tydligen frisläppt, i väntan på dom, den andra domen väntas i morgon. Hoppas att det kommer att ske någon offentlig presentation i pressen, det ligger definitivt i ” allmänhetens intresse” att veta identiteten på de personerna med adress och allt!
Adressen till CÖ blir under den närmaste tiden:
Viagatan 4
692 35 Kumla

Sen förstår jag inte varför du tror att det skulle ligga i "allmänhetens intresse" att få veta identiteten på de inblandade. Visserligen lär msm i morgon presentera CÖ med namn och bild om han döms till livstid.

"Allmänheten" har ju tillgång till Flashback, så msm kan ju hänvisa allmänheten hit..
Citera
2021-03-11, 15:17
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Adressen till CÖ blir under den närmaste tiden:
Viagatan 4
692 35 Kumla

Sen förstår jag inte varför du tror att det skulle ligga i "allmänhetens intresse" att få veta identiteten på de inblandade. Visserligen lär msm i morgon presentera CÖ med namn och bild om han döms till livstid.

"Allmänheten" har ju tillgång till Flashback, så msm kan ju hänvisa allmänheten hit..

Enligt denna länk så är det säkrast är att skicka till

Kriminalvården
Journalarkivet
601 80 Norrköping

Då det brukar ta några månader från det att man döms ("nöjdförklarar") och att man flyttar från häktet (Attunda?) till riksmotagningen på Kumla.
Citera
2021-03-11, 15:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Förtydligande: CÖ et consortes =
Teodor Arkas, Christian, Göransson, Heinz, skräckdockan Chucky med flera bisarra fantasikompisar till CÖ...

VK borde ju chansat på att inte lyda CÖ som en hund för att se vad som hände. I bästa fall hade väl bara en av hans anhöriga dödats av Teodor Arkas gäng. Om ingen hade dödats hade ju VK åtminstone vetat om det var tomma hot. Med tanke på CÖ mentala hälsa kanske det inte var värt att chansa.
Citera
2021-03-11, 15:46
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man får väl då förmoda att ”bevisen” inte räcker till annat än att VK medtvingats till brottsplatsen under förespegling om ett rån utan antydan om rånmord, och att VK känt sig hotad till livet om han inte följde med. Eller ngt motsvarande.

Det känns ändå inte riktigt fräscht. Sånt där slutar i mord på ett eller annat sätt. Det är liksom hugget i sten...

Omaskerade var de väl?

Hur skulle det ha slutat annars?

Efter att ha lyssnat på samtliga förhör på youtube kanalen "Prime Crime" så ter det sig väldigt märkligt att VK inte döms hårdare.

Nån som vet hur lång tid som nämdemänen i hovrätten lägger ned för att sätta sig in i ett fall som detta?

Eller är det som enligt "Veckans brott" där förvalltningsrätten fattar ett beslut ifall man ska vara kvar på rättpsyk eller inte på 30 minuter?
Citera
2021-03-11, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
VK borde ju chansat på att inte lyda CÖ som en hund för att se vad som hände. I bästa fall hade väl bara en av hans anhöriga dödats av Teodor Arkas gäng. Om ingen hade dödats hade ju VK åtminstone vetat om det var tomma hot. Med tanke på CÖ mentala hälsa kanske det inte var värt att chansa.

Om det VK säger är sant så kan jag förstå att han kände sig hotad. Såna situationer är obehagliga. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på att han först verkade spelade dum och ovetandes i förhören, för att sedan komma med en väldigt detaljerad berättelse. Alltså han verkar inte dum. Trodde han VERKLIGEN på att Teo Arkas, Gruff med mera fanns? Låter ju som Alfons Åberg-gubbar. Han har ju dessutom varit med och HANTERAT vapen, tagit 300k i lån för narkotika som "försvunnit" osv.

Nej, även om jag hyser mer hopp för VK och han faktiskt verkar trovärdig, så undrar jag varför i helvete han inte gjorde något för att stoppa CÖ i så fall? Kan vi verkligen tro på att han bara var där utan att göra något alls och "inte såg" vad som hände med LB?

Alltså såhär... Det var säkert CÖ som VK säger. Men jag tycker med alla omständigheter inkluderat så är VK väldigt mycket medskyldig också... Men det är ju bara min åsikt.
Citera
2021-03-11, 16:37
Medlem
Hallå. Varför i hela världen har VK släppts? Trodde inte mina öron när jag läste om detta.
Hur i helsike kan han frias från allt?
För kommer han dömas för grovt rån( som han erkänt) ska han ju sitta några år för det
Citera
2021-03-11, 16:38
Medlem
När kommer domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här