2020-11-28, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enucken
Men det indikerar att VK av ngn anledning behövt trycka foten i ryggen på henne, kanske en av de få sanningar CÖ berättat är den att VK hade foten på hennes rygg när skärpet drogs åt

Eller har jag missuppfattat att det var ett bälte inblandat?

Jag vet inte, men om man har typ 12 meter plastfolie lindat runt huvudet så behövs väl inget skärp för att döda/slutligen strypa?

Men fan vet vad de här vettvillingarna fick för sig.

Jävla pack. Undrar hur dom känner sig. Och hur deras närmaste mår. Car*na, morsan och plastfarsan. L*na.

*da. VK:s föräldrar.
Citera
2020-11-29, 12:48
Avstängd
Vad hade gärningsmännen för etnicitet?
Citera
2020-11-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Vad hade gärningsmännen för etnicitet?
Inte följt ärendet alls? Både Viktor och Christoffer är födda av svenska föräldrar.
Citera
2020-11-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
jag hade nog inte talat om att jag skulle bli hämtad den morgonen. Suzanne skulle bli hämtad ca 0900
av tenniskamraten. Vad hade de gjort när det knackade på dörren?? Sedan så förstod jag att de inte hade några direkta vapen när de gick in i huset, hade det varit jag så hade jag försöka att ta mig ut samt slänga något stort ut genom fönstret så att kanske grannar reagerar. CÖ nämner i ett SMS till Victor något om att Lars gurglade och det förstår man vad det är.. när man blir halshuggen som Lars blev så får man ingen luft och det är det gurglet idioten pratar om.

Offren satt där tysta och snälla ... och vad fick de??
De blev torterade, slagna, kvävda , strypta och halshuggna.
Djävla idioter!!

Detta mordfall är nog bland det vidrigaste jag läst om. Kan det finnas mer onda människor? Hur kan någon bli så ond?
Citera
2020-11-29, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte följt ärendet alls? Både Viktor och Christoffer är födda av svenska föräldrar.

Vilka är dessa två personer, Viktor och Christoffer? Varför skyddar media dem istället för att skriva deras fullständiga namn och visa bild?
Citera
2020-11-29, 13:22
Medlem
lighten-ups avatar
Läste just om detta dubbelmord och man kan ju bara fundera över hur långt dessa två idioter till MGM egentligen tänkte när de skrev långa utlägg och meddelanden till varandra om vad de planerade. Det är ju material som kan användas i bevisväg.
Citera
2020-11-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Läste just om detta dubbelmord och man kan ju bara fundera över hur långt dessa två idioter till MGM egentligen tänkte när de skrev långa utlägg och meddelanden till varandra om vad de planerade. Det är ju material som kan användas i bevisväg.

Dessa idioter, mördare har lämnat all spår man kan tänka sig lämna innan brottet begicks, medans och efteråt.
Citera
2020-11-29, 13:38
Medlem
T34Panzers avatar
Tillsammans längtade de till den planerade attackdagen – då de ”ska bli miljonärer”: ”Det här kommer bli kul”

Sms:et: ”Jag är taggad”
Fyra kvällar innan det brutala dubbelmordet planerade vännerna, enligt åklagaren, den kommande attacken i en konversation på mobiltjänsten Whatsapp:
”Det är för fan dags”.
”Haha ja det är riktigt”.
”Its time”.
”Kommer bli kul”.
”Jag är taggad... synd du inte va ledig i veckan”.
28-åringen skrev även att han ”löser kläder” medan hans vän ska fixa handskar och kofot till helgen.
Dagen därpå fortsatte vännerna att chatta med varandra. 26-åringen skrev bland annat att ”det lönar sig i helgen” och att de ska hålla sig till deras plan.
”Det är förfan millsr vi snackar”, skrev den 28 år gamla mannen.
Haha i helgen blir vi million”.
”Fyfan va han ska få”, svarade hans vän, följt av skrattande emojis.
En timme senare skickade 28-åringen iväg ett till Whatsapp-meddelande:
”INGET SKA STOPPA OSS I HELGEN”.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Ln1lMP/misstankta-ranmordarnas-sms-innan-dubbelmordet-kommer-bli-kul
Citera
2020-11-29, 13:50
Medlem
Chevrons avatar
Någon som (kort) kan ta om hur de fick uppslag till mordet och hur de fick kännedom om pengarna?
Citera
2020-11-29, 14:07
Medlem
ningudos avatar
Tyvärr finns det lite ett par kan göra i en sån situation. Man blir överrumplad helt oförberedd. Hade mördarna vetat att Lars hade vapen eller andra sätt att försvara sig hade de tänkt tio gånger om innan de valt dem som offer.

I Sverige är det ens inte tillåtet att ha en batong hemma för självförsvar. Regelverket bör ändras så privatpersoner har bättre förutsättningar att försvara sig själva hemma.
Citera
2020-11-29, 14:07
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vilka är dessa två personer, Viktor och Christoffer? Varför skyddar media dem istället för att skriva deras fullständiga namn och visa bild?
Dom har inte erkänt och är ännu inte dömda.
Citera
2020-11-29, 14:11
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Någon som (kort) kan ta om hur de fick uppslag till mordet och hur de fick kännedom om pengarna?
Det manliga brottsoffret sålde en bit mark för 12-13 miljoner, och via bekanta fick gärningsmännen nys om affären. Dom förväntade sig kontanter i kassaskåp eller nedgrävda på parets tomt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in