2021-03-10, 20:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om den ene mellan raderna uppenbart ogärna låter den andre ta åt sig mycket ära för morden så kan det väl bli så här. Likafullt så finns ju omvärldens dom ändå kvar. Och då kan det behövas sonas lite ändå.

Jag hoppas verkligen att någon väntar där ute på honom...
Citera
2021-03-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tror inte nån riskerar något pga honom. Däremot lär han behandlas som det WT han är. Få människor kommer vilja umgås med en sån. Kan vara ett straff i sig att bli en paria i det samhälle man växt upp.
Citera
2021-03-10, 21:48
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsassistent
(https://www.docdroid.net/Au9Vb9l/b-1652-20-mord-aktbil-155-stor-fup-pdf) = KNAS

Nån som kan lägga upp den stora fup'en ?

https://easyupload.io/m/3my2xc

Alla aktbilagor från den stora FUP:en
Citera
2021-03-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Texasman
Det verkar som många här inne tycks utgå från att CÖ blir dömd för morden eftersom han sitter kvar. Jag tänker att iom inte VK blir dömd för mord så kan dom inte döma "i samförstånd" och då blir det ännu svårare att även döma CÖ. Anledningen att han sitter kvar kan vara att han anses drivande i det grova rånet och får ett hårdare straff tex 7-8 år. Medans VK får får ett mildare straff för medhjälp där det mesta är avtjänat och att han därför kan släppas i väntan på att avtjäna resten.

Intressant. ”Samförståndet” tog ju åklagaren bort från åtalet gällande Lars i tingsrätten för att sedan återföra det i hovrätten. I den delen är åtalet svagt och uselt skött. Kan hovrätten ens pröva samförståndet gällande mordet på Lars när inte tingsrätten gjorde det? Det var ju inte så att åklagaren kom med ny och oprövad bevisning till hovrätten. Hoppas att du trots den intressanta tankegången får fel och att bevisningen räcker för att åtminstone fälla CÖ för mordet på Susanne. Allt annat är absurt. Att VK inte fälls för mord skulle kunna innebära att hovrätten värderat bl.a. hotbilden från CÖ et consortes mot honom helt annorlunda än tingsrätten.
Citera
2021-03-10, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Det är så sjukt hela det här brottet och nu även domen... Om inte C Ö får livstid kan man tycka det är läge att sinnesundersöka nämndemännen. Brotten blir grövre och grövre i Sverige och domarna mildare och mildare tycker jag - går lixom inte ihop.

Du får väl ta att läsa igenom domen sen helt enkelt.
Citera
2021-03-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
”Att VK inte fälls för mord skulle kunna innebära att hovrätten värderat bl.a. hotbilden från CÖ et consortes mot honom helt annorlunda än tingsrätten.

Förtydligande: CÖ et consortes =
Teodor Arkas, Christian, Göransson, Heinz, skräckdockan Chucky med flera bisarra fantasikompisar till CÖ...
Citera
2021-03-11, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Fy fan det tänkte jag inte ens på. Att Victor släpptes är redan ett hån mot offren och dess anhöriga, det kan ju faktiskt bli ännu värre.

Båda 2 skall givetvis släppas då åklagaren varit usel sen start.
Citera
2021-03-11, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte nån riskerar något pga honom. Däremot lär han behandlas som det WT han är. Få människor kommer vilja umgås med en sån. Kan vara ett straff i sig att bli en paria i det samhälle man växt upp.

Kisarna är ju knappt torra bakom öronen, med näsbrännan dom fick nu så tror jag dessa gossar kommer styra upp sina liv?
Va inte så negativa att dom blivit släppta, vårat rättsväsende skall icke döma utan 100% bevisning,
Och man kommer ju inte runt att det faktiskt kan ha gått till på detta sätt trots allt?
Citera
2021-03-11, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Du kan åtalas för anstiftan om du fortsätter uppvigla till våld här på forumet,
Dessa unga herrar skall ju frias då det finns tvivel i skuldfrågan.
Citera
2021-03-11, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Intressant. ”Samförståndet” tog ju åklagaren bort från åtalet gällande Lars i tingsrätten för att sedan återföra det i hovrätten. I den delen är åtalet svagt och uselt skött. Kan hovrätten ens pröva samförståndet gällande mordet på Lars när inte tingsrätten gjorde det? Det var ju inte så att åklagaren kom med ny och oprövad bevisning till hovrätten. Hoppas att du trots den intressanta tankegången får fel och att bevisningen räcker för att åtminstone fälla CÖ för mordet på Susanne. Allt annat är absurt. Att VK inte fälls för mord skulle kunna innebära att hovrätten värderat bl.a. hotbilden från CÖ et consortes mot honom helt annorlunda än tingsrätten.
Jag hoppas också att jag får fel. Precis som du är inne på så står nu hoppet till att hovrätten gjort bedömningen att Victor inte ska dömas för mord eftersom han haft en sådan stark hotbild mot sig. Dock finns det inte så mycket bevisning att hoten har varit så konkreta som VK gör gällande så därför känns den utgången tyvärr mindre trolig. Efter läst fup känns det för min del rimligt med livstid för CÖ och 10 år för VK. Juryn läser inte fup och det är ju åklagarens roll att sammanställa och lägga fram alla relevanta fakta. Vad man får höra på Prime crime så gör åklagaren en svag insats och resultatet av det kan bli mycket tråkigt i domen på fredag tyvärr...
Citera
2021-03-11, 04:13
Medlem
fearreapers avatar
Finnes fup ?
Citera
2021-03-11, 07:02
Medlem
zeligs avatar
Dagens SVD sammanfattar gårdagens beslutet så här:

Citat:
Enligt åklagare Jenny Karlsson tyder beslutet att släppa mannen på att hovrätten inte kommer att döma honom för något av morden.

– Det tyder på att hovrätten kommer att ogilla åtalet för mord gällande den personen, säger Jenny Karlsson till TT. Hon vill i övrigt inte kommentera beslutet.

Mannens försvarare, advokat Björn Sandin, säger även han att beslutet om frisläppandet troligen innebär att mannen inte kommer att dömas för mord. Men däremot kommer han att dömas för rån, eftersom han erkänt det brottet.

– Han kommer att bli dömd i enlighet med sitt erkännande i vart fall för rån av normalgraden. Och skulle det vara så att hovrätten delar vår uppfattning att det inte är att bedöma som ett grovt rån så är det inte obligatorisk häktning, säger han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in