2021-03-11, 12:44
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Nu är det bara en tidsfråga innan det rasar in anmälningar mot Lambi 😂
Citera
2021-03-11, 12:45
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Tror att han har suttit och supit i sitt hus, deprimerad och ensam.
Man inser snabbt när man kollar in sociala medier att GL och hans fru levde ett aktivt liv med många resor och aktiviteter.
Frun dog nog rätt snabbt av sin cancer, han gick i pension och det påverkar ju också det sociala livet.
Påminner mig om Anna Lindhs man.
Män som kanske inte klarar av livet, när de blir äldre och frun dör.De blir fruktansvärt ensamma och deprimerade.
GL blev säkert supersmickrad då denna dam visade ett intresse för honom och de blev vänner. Men de misstolkade väl varandra, med sprit på det så blev det så här.

Men snälla, han var ju urspårad långt innan detta hände.
Citera
2021-03-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abadonna
Tack för klargörande! Jag bor och arbetar i samma universitetsstad som GL. Min erfarenhet av hur man inom akademin behandlar kvinnor som talar ut/anmäler är just den att de ofta blir märkta av detta resten av sin karriär.

Jag förstår vad du menar med att många som talat ut i media i samband med metoo hyllats av etablissemanget, och i samma veva har de utpekade fått sina karriärer förstörda (lex Wallin/Virtanen). Jag tror dock att just de exempel som blivit mediala inte är särskilt representativa för hur livet faktiskt blir för vanligt folk, oavsett samhällsskikt, som väljer att anmäla tex en kollega eller en chef.

Vi måste också komma ihåg att det är stor skillnad på att tala ut offentligt och att anmäla, även om det senare oundvikligen kommer att bli offentligt förr eller senare.

Kan också tillägga att jag har lite insyn i GL:s förehavanden: dels via vänner som varit aktiva och engagerade juriststudenter, och det har nog varit allmänt känt där att GL är lite av en sleeze, dels via gemensamma bekanta, där ingen verkar särskilt förvånad över det som nu utspelar sig, vilket jag tycker säger en del.

Har tidigare bott och arbetat i samma stad. Håller med dig helt, jag har samma erfarenhet. För en juriststudent som vill ha högsta betyg, betygshetsen är gigantisk, så är mentorskap av en känd jurist viktigt. Då kanske man tackar ja till en inbjudan med middag på julafton. Att anmäla en våldtäkt däremot är rena döden för karriären, det gör man inte lättvindigt. Det skiljer sig avsevärt från mediafolk som "talar ut".
Citera
2021-03-11, 12:46
Medlem
GL skriver ju som många påpekat i sin blogg saker som han inte borde skriva om han var skyldig.

Han kan vara dum. Försöka dölja. Eller så vet han inte om vad han "gjort".

Kvinnan säger att hon däckade. Hon saknar minnen av vad hon gjort. Det är inte ointressant vad som hände när hon inte minns. Inte heller ointressant hur tydligt hon visar att hon inte vill när hon minns igen.

Eftersom offret inte minns allt så är det ju fullt möjligt att gärningsmannen är oskyldig, samtidigt som offret faktiskt haft de upplevelser som hon haft.
Citera
2021-03-11, 12:47
Medlem
"Mannen tilldelades en offentlig försvarare efter gripandet i måndags.

”Den misstänkte har gett uttryck för att han inte önskar någon försvarare. Den misstänkte är dock enligt min uppfattning i behov av offentlig försvarare”, står det i ett dokument från tingsrätten." (Källa: SVT)

Oavsett om han är skyldig eller inte så är han en otroligt korkad narcissist.
Citera
2021-03-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fri123
Jag tror inte heller det kommer att gynna hennes karriär. Särskilt inte om det var våldtäkt av det mer subtila slaget.

Är absolut säker på att feministiska politiker och ledarskribenter står på hennes sida. Men äldre juristchefer kanske tänker annorlunda. Även om dom så klart inte kommer skriva en ledare om den saken.

Glöm inte att det behövs en hel del jurister på positioner som politiken har inflytande över och att snart även "äldre juristchefer" börjar bestå av kvinnor som påverkats av samhällsandan.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Vad gjorde de tillsammans på en julafton , var var de , är en skvätt julsprit boven i dramat?

(Nu såg jag att de var hemma hos GL...hm)
Senast redigerad av Erik Öst 2021-03-11 kl. 12:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vadå? Lagstöd etc tror du ärligt på den skiten. Hade Assange varit en vanlig Svensson hade det varit över i samma runda. Göran Lambertz är inte en vanlig Svensson så det här kommer säkert leda till måga samtal. Åklagare som leder det här till åtal kommer inte få många gentjänster efter sossemakten gripit in.

Så japp nedlagt ganska snart.

Vi får se. Sexualbrott, och då våldtäkt i allmänhet är så ohyggligt politiserat att det snarare drivs mål till åtal som absolut inte skulle hamna där. Och det döms på ganska tunn bevisning.
Citera
2021-03-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Det ger mig snarare bara vibbar av karriärist som har dåliga relationer med släkt/familj. Inget existerar utanför studierna därför firar man jul med GL av alla människor

Det är säkert många tjejer världen över i många brancher som stigit i karriären efter att ha tillåtit gubbar sätta på en i röven. Men det sker i tystnad och få av dem anmäler detta då karriären tvärtom kan rasa. I detta fall är det inte en tjej som vill göra karriär. Inom juridiken finns inte särskilt många "karriärsteg" man kan ta när man blivit advokat. I höjden av sin karriär är man när man öppnat en egen byrå. Man får inte mer advokatuppdrag genom att säga att man blivit knullad av Göran Lambertz.
Citera
2021-03-11, 12:49
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Men snälla, han var ju urspårad långt innan detta hände.

Det är ju det jag har skrivit dessförinnan i andra inlägg i tråden, snälla du.
Men med lite sprit och annat, blir ju haveriet
Totalt.
Citera
2021-03-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fri123
GL skriver ju som många påpekat i sin blogg saker som han inte borde skriva om han var skyldig.

Han kan vara dum. Försöka dölja. Eller så vet han inte om vad han "gjort".

Kvinnan säger att hon däckade. Hon saknar minnen av vad hon gjort. Det är inte ointressant vad som hände när hon inte minns. Inte heller ointressant hur tydligt hon visar att hon inte vill när hon minns igen.

Eftersom offret inte minns allt så är det ju fullt möjligt att gärningsmannen är oskyldig, samtidigt som offret faktiskt haft de upplevelser som hon haft.

Är väl bara att ta spermakontroll i hennes fitta? Om det inte finns någon sperma, så är det ju ord mot ord? Och ska kvinnorna alltid vinna då?
Citera
2021-03-11, 12:50
Medlem
ariberts avatar
Hon vaknade upp när Göran Lambertz låg och blindknullade henne. Blir spännande att se hur den fortsatta utredningen går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in