2021-03-11, 18:29
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Helvete vilken chock detta måste vara för honom, han var säkert helt säker på att gå fri - nu är han i en liten cell utan möjlighet att kommunicera med omvärlden. Han om någon vet ju också hur långa häktningstiderna kan vara i Sverige...
Ja verkligen. Jag njuter av att han får sitta där han sitter. Skratta bäst som skratta sist. Högmod går före fall. I de lugnaste vatten och allt vad det heter.
Citera
2021-03-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Självklart skall ingen behöva utstå detta.

Men man måste ändå kunna ifrågasätta BO:s självbevarelsedrift.
En 40 år äldre man bjuder på självaste julafton på fint kalas, på tu man hand !
Mycket alkohol.

Jag kan bara gå till mej själv, en 40 år äldre man - svårt homosexuell - bjuder in mej på julafton !
Nej du, det osar katt ! Dåliga odds på den julmiddagen.
Om jag ändå skulle gå trots att alla varningsklockor och sirener så skulle jag hålla mej nykter och
INTE somna på soffan.

Nej det är ju glasklart att hon vill skaffa sig någon typ av fördel genom detta, men jag brukar kategorisera människor och den absoluta värsta kategorin är "De som skulle kunna ha sex med någon som sover"

Det är sjukare än sjukast.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej det var du som hävdade att jag hade låg fattningsförmåga och försvarade medias ordval "ung student" med argumentet att en bråkdel av alla studenter är doktorander i 30års åldern.

Senare försvarade du även ditt påstående med att man också kan studera som vuxen. Där borde väl tom du själv se att det finns en motsättning. I vanligt tal är man endera en "ung student" eller en "vuxenstuderande". Begreppet "vuxen ung student" är så motsägelsefullt att jag inte ens tror att en stjärna som dig kommer försöka dig på att försvara det.

Släpp det där nu istället för att solka ner hela tråden med ditt gaggande. Du har kört vilse, dom allra flestas tankar går inte till en vuxen kvinna på 30 år när man läser "ung student" och det var så klart medias avsikt och är inget som har med min eventuella låga intelligens att göra.
Det är nog du som ska sluta klandra mig för vad media skriver. Och inse att du inte begriper dig ett smack på hur den akademiska värld, som du så föraktar, fungerar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Helvete vilken chock detta måste vara för honom, han var säkert helt säker på att gå fri - nu är han i en liten cell utan möjlighet att kommunicera med omvärlden. Han om någon vet ju också hur långa häktningstiderna kan vara i Sverige...

Ja det är nog en och annan tanke som går genom hans huvud. Snacka om mardröm om han dessutom vet att det skedde i 100% samförstånd.
Citera
2021-03-11, 18:33
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
Är inte förtjust i Lambertz men det känns inte ok.Denna kvinna söker sig Lambertz.Firar jul med honom (har hon ingen familj?) Uppsala är väl tomt på loven!?.Personligen tror jag gubben råkade ut för en störd människa han trodde han kunde supa ner och.....

Mångas julfirande såg nog annorlunda ut 2020 jämfört med andra år. Jag själv satt ensam och hade Zoom-samtal med släkten till exempel. För att undvika resor. Vet att flera andra firade med vänner och bekanta i närområdet när de vanligtvis firar med släkten.
Citera
2021-03-11, 18:36
Avslutad
Enligt advokat förnekar han brott, i alla fall. För övrigt är här ännu en som gottar sig i Lamberts olycka. :-D
Citera
2021-03-11, 18:38
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Kanske, men jag tror iofs lite högre om GW

GL är autistiskt lagd och tycks fastna i detaljer. Han var en väsentlig del i haveriet med Tomas Quick.

När alla domar mot TQ rivits upp föll naturligtvis frågan/bilan hur i helvete han kunde bli dömd.

GL var väldigt ståndaktig i att inga felaktiga domslut hade skett även om hela bevisföringen var genomrutten. De flesta normala människor skulle inte kalla det ett domslut korrekt om underlaget var felaktigt.

Detta klipp visar att GL inte är en normal närvarade människa:
https://m.youtube.com/watch?v=_kkYjgV1vFY

De flesta skulle inte separera två så intima saker från varandra.

Man skulle kunna säga ”vi dömde utifrån vad som fanns tillgängligt då, men nya fakta visar att domslutet var fel eftersom fakta, i efterhand, bevisats vara fel”.

Men GL kan inte erkänna att domarna var felaktiga. Lite komplicerat att förklara här men han anser att domarna mot TQ var korrekta eftersom de fastställdes utifrån de fakta som fanns då. När ny fakta kom fram och domarna revs upp kunde han inte ta till sig att de första domarna var fel. Han snöar in sig i ett något som ansågs rätt då fortfarande är rätt idag oavsett om det vi vet idag är rätt.

Klart enkelspårig inställning som man skulle säga för några decennier sedan. Nu vet man att väldigt många enkelspåriga är autister.

I klippet ovan satt just GW med GL och diskussionen var om TQ fallet. När GL kommer med sin autistiska hållning så suckar GW högt och tittar rakt in i kameran (efter 40 s (se hela klippet så man ser vilket UFO Göran Lambertz är)).

Jag tror GW skiter i GL öht. Men han vet att han genom sin oförmåga att inte ändra sig även om nya bevis ligger på bordet inte går att resonera med. GL lever ett eget liv i denna värld som ingen orkar med. Han fastnar, som autister gör, och går inte att resonera med.

GL är en svårt enkelspårig man.

Medhåll. Minns när jag såg diskussionen mellan GW och GL första gången och jag led med GW samtidigt som jag förstod att GL faktiskt trodde på det han sa. Och med ens förstod jag också stora delar av GL:s person och hur han fungerar, varför han blev jurist etc.

Utan att raljera så kan jag tänka mig att GL var socialt missanpassad som barn/ungdom och impopulär. Han lärde sig tidigt vikten av att ha rätten på sin sida i konflikter och anpassade sig till att i alla förehavanden i livet vara noga förtrogen med gällande regler och riktlinjer så att han sedan me bravur skulle kunna vinna vilken strid som helst genom sitt juridiska kunnande och resonemang därutav. Det är nog på den vägen GL blev jurist. Allt ifrån reglerna på skolrasten till paragrafer i Svea Rikes Lag lärde sig Göran för det var där han kunde vinna, till skillnad mot alla andra arenor där ungdomar mäter sig mot varandra. Populär kunde han aldrig bli men han kunde minsann se till att ha RÄTT!

Är man som GL både snuvad på livets konfekt vad gäller de sociala aspekterna (tror ni han fick knulla mycket under studietiden?), och numera över 70 år gammal så är det inte så konstigt att det börjar tummas på etiken när yppiga juridikstudenter ger en uppmärksamhet. Någon frågade "vad fan får jag (för skattepengarna) och GL har säkert frågat sig vad fan han fick för ett liv som "toppjurist" när han inte ens fått ett schysst ligg i hela sitt liv.

Det är åtminstone en fördom jag har när jag observerar människan; att ingen eller väldigt få kvinnor kan ha funnit honom så pass charmig/mysig/trevlig/sympatisk eller på annat sätt attraktiv att de faktiskt skulle idka samlag med honom.

Han är ju lika grå och dammig som paragraferna han läser som godnattsagor. Finns det verkligen kvinnor som kan förbise det för eventuella karriärmöjligheter? Torsk eller våldtäktsman var liksom givet så fort jag fick en uppfattning om GL. Fanns inte på kartan att nån kunde ligga med honom frivilligt, i min värld då men då tittar jag på personen. Dock är jag man och kommer aldrig förstå mig på hur kvinnor tänker och fungerar.
Senast redigerad av theshade 2021-03-11 kl. 18:43.
Citera
2021-03-11, 18:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Gav du ett exempel på en kvinnlig svensk jurist som fått sin karriär förstörd efter att ha anmält en man för våldtääkt, det såg inte jag till i ditt inlägg. Du flamsar bara.

Håll truten om du inte har något att komma med. Gav tom exempel (KÄLLOR) men du tramsar fortsatt. Svara mig inte igen med ditt käbbel.
Citera
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Varför skulle ett enkelt våldtäktsmål tas upp i HD, förklara det gärna för mej?
Vi vet ju i princip ingenting om det här målet så det klart att det teoretiskt skulle kunna finnas någon omständighet som gör att HD skulle vilja pröva det. Tro det eller ej, men våldtäktsmål har faktiskt varit uppe i HD tidigare. Men sannolikt är det som du säger ingenting som HD är så sugna på att ta upp.

Dock ska en överklagan prövas av HD som då gör bedömningen om det är intressant att meddela PT eller inte. Om GL överklagar en hovrättsdom landar det alltså på HDs bord, hur enkelt ärende det än må vara. Anledningen till att jag lyfter frågan här är för att det teoretiskt kan landa i en jävsproblematik som jag inte är säker på att lagstiftaren har förutsett och som skulle kunna ställa till med en massa elände.
Citera
Medlem
NovaOculuss avatar
Kan någon påminna mig om varför jag skall ha något emot våldtäktsmannen Göran Lambertz? (seriös fråga)
Citera
2021-03-11, 18:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja det är nog en och annan tanke som går genom hans huvud. Snacka om mardröm om han dessutom vet att det skedde i 100% samförstånd.
Ja, fy fan. Jag vet ju inte hur det är i det här fallet, men jag känner till ett par som suttit anhållna (och en även häktad) men sedan friats (kvinnor som erkänt lögn) - de blev aldrig sig själva igen...
Citera
2021-03-11, 18:41
Medlem
Mr.Swedens avatar
Var sitter han häktad och hur länge får han sitta? Ett år? Och hur ser situationen ut vad gäller detta med bekvämlighet och trivsel? 15 kvm cell, porslinsskål för det intima, litet fönster i takkant, tillgång till dator, internet, kan vi heja på GL?
Senast redigerad av Mr.Sweden 2021-03-11 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in