2021-03-11, 12:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
GL låg bakom att HMF-lagen inte är tillämplig då Svenskar är den mottagande parten, Svennehora exempelvis..

Och han visade sig sedan vara en vidrig våldtäktsman! Borde ge skäl för att se över alla hans sk beslut.
Citera
2021-03-11, 12:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Det är ju inte samma sak. Att begära omprövning av ett nedläggningsbeslut har ju lagstöd i Rättegångsbalken. Det har man som målsägande alltid rätt till.

Vadå? Lagstöd etc tror du ärligt på den skiten. Hade Assange varit en vanlig Svensson hade det varit över i samma runda. Göran Lambertz är inte en vanlig Svensson så det här kommer säkert leda till måga samtal. Åklagare som leder det här till åtal kommer inte få många gentjänster efter sossemakten gripit in.

Så japp nedlagt ganska snart.
Citera
2021-03-11, 12:29
Medlem
Swaywayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Hur då?

En kvinna i attraktiv ålder som frivilligt går i säng med en som ser ut som Göran Lambertz måste vara tvingad. Antingen det eller så betalade han henne vilket fortfarande är brottsligt. Inte en chans att Gollum kan lyckas ragga upp en 30-åring på naturlig väg.
Citera
2021-03-11, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swayways
En kvinna i attraktiv ålder som frivilligt går i säng med en som ser ut som Göran Lambertz måste vara tvingad. Antingen det eller så betalade han henne vilket fortfarande är brottsligt.

Eller också är hon en karriärsugen brud och tycker sig se en trappa uppåt på ett eller annat sätt.
Citera
2021-03-11, 12:32
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Den gubbtjuven är väl nykter den här tiden på året. Men han är säkert skadeglad. Det är han nara nog alltid när någon som han upplever har lyckats bättre än honom råkar illa ut.

lyckats bättre är det nog svårt att påstå. radhus-lambertz sitter anhållen för våldtäkt, gw sitter i nån herrgård och tjänar miljoner.

deras fiendskap har dessutom ett väldigt bestämt ursprung, i ett rättsfall där gw helt uppenbart hade rätt och där lambertz hade fel så till den grad att han de senaste åren suttit och skrivit hundratals rättshaveristiska bloggposter som cementerat bilden av honom som en komplett dåre.

det mest anmärkningsvärda i det här är att en juriststudent vill ha denna dåre som sin mentor. hon borde läst dan josefssons bok om rättshaveristerna och sektmedlemmarna i lambertz krets.
Citera
2021-03-11, 12:33
Avslutad
Jag vet inte vad det har med saken att göra men är inte Göran Lambertz väldigt lik mördaren Ulf Olsson. Skulle utan tvekan kunna vara bröder.
https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/6W85HQ3g6Q0CUKY6236WiGVnl50.jpeg?fit=crop&w=300
Citera
2021-03-11, 12:34
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Jag minns inte exakt. Jag tror han sade att han skummade och läste några hundra sidor och att hans medarbetare läste några tusen sidor i en intervju med uppdrag granskning. Formuleringen utomordentlig skicklighet känner jag inte igen i det fallet, men du kan ha rätt. Det får man gå tillbaka och kolla. Utomordentlig skiclighet tror jag användes när han som JK granskade polisens informatörsverksamhet. Det är många år sedan så jag minns precisa ordalydelser.

Här skriver jubelidioten i alla fall att "domarna är utomordentligt övertygande". Det är naturligtvis bara en massa ordbajseri han kommer med; fanskapet läste ju knappt igenom materialet. Hur denna stolle lyckas dupera inte bara sin närmaste omgivning, utan även annars vettiga utomstående bedömare, att han är något slags intellektuellt geni övergår mitt förstånd. Man tänker, typ, nu är det 2020-talet: det är är överspelat, "alla" är överrens att gubben är störd. Och så dyker det upp helt bisarra utsagor om hans vederhäftighet.
Senast redigerad av CarolSeaver 2021-03-11 kl. 12:41.
Citera
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Visst fan var GL involverad i Quick-utredningarna, har folk glömt när han satt på Facebook och skrev ”nu är Quick-motståndet nerkämpat”. Åsså satt GL å GW och käftade i tv om Quicks alla åtal. Osv...
Göran Lambertz vägrade släppa teorin om att Sture Bergwall aka Thomas Quick var en seriemördare trots avsaknad av bevis. Lambertz ville heller inte att SB skulle få resning Högsta Domstolen.
Citera
Medlem
Swaywayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Eller också är hon en karriärsugen brud och tycker sig se en trappa uppåt på ett eller annat sätt.

Då är hon ju verkligen en idiot eftersom Lambertz dels är pensionerad och dessutom ett skämt i allmänhetens ögon. Det finns ingen trappa där utom möjligen neråt. Hon borde raggat upp GW eller Silbersky i så fall.
Citera
2021-03-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Lambertz?
Är inte det dåren som skötte Quicks fallet?
Han som ligger bakom århundradets rätts skandal

Om det är han så har han ju erkänt dålig självinsikt
Visst hade han fel och visst var det uselt gjort, men jag hade med glädje sett Quick få samma straff för allt han gjort innan de felaktiga anklagelserna. Han är en galen dåre.
Citera
2021-03-11, 12:37
Medlem
Påminner lite om Kapten Klänning, med eller utan väska.
Citera
2021-03-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swayways
Då är hon ju verkligen en idiot eftersom Lambertz dels är pensionerad och dessutom ett skämt i allmänhetens ögon. Det finns ingen trappa där utom möjligen neråt. Hon borde raggat upp GW eller Silbersky i så fall.

Finns nog en trappa uppåt även för juridikstudenter i 30-årsåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in