2021-03-11, 12:01
Medlem
Alwaysrights avatar
Esbjörn har ångrat sig men är formeĺlt bunden vid kontrakt.
Enda sättet att komma ur är att öka priset för Ebba att fullfölja:
- se ut som en förorättad man som blivit överkörd av vältaliga Ebba och väcker sympati
- ta in ombud som kör ända in i kaklet och ökar det politiska priset till astronomiska höjder genom läcka t press o vara stridbar m överklaga o riva upp damm.

Binninge gör precis det Esbjörn vill!!!
Ebba borde snart ge upp, hon kan inte hålla på så länge till....
2021-03-11, 12:04
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Då är det ju en helt annan sak. Du menar att det var skamligt att bjuda 3.8 miljoner när värderingen ligger mellan 4 och 4.4 miljoner. I verkliga livet talar man om skambud. Du tycker att det var ett sånt?
Japp helt klart. I synnerhet om man sökt upp säljaren och bett att få köpa.
2021-03-11, 12:10
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det du skriver nu är dina gissningar om vad Esbjörn tänker, inte fakta.
Tja lite mer än mina tankar är det ju. Att de flesta som funderar på att sälja något vidtar någon form av handling för att detta ska ske. Ska jag sälja min bil så sätter jag mig är inte på garageuppfart och väntar på att någon ska komma och fråga. Jag sätter upp lappar eller eller ut en annons. Jag säger inte att mitt sätt är rätt. Bara att det är vanligare.
2021-03-11, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Höger media har verkligen gjort Ebba en björntjänst i sin iver att skydda KD och därmed hjälpa SD till ökat inflytande. Nu kommer stackars Ebba att älta affären i resten av sitt liv. I vetskap om att det var detta som dödade hennes karriär. Var det värt det, behövde jag just det huset kommer att vara tankar hon bär med sig resten av sitt liv.

Grejen är nog att Ebba skiter i alla andra än sej själv, hon skiter även i KD, jag tror hon redan är klar inom politiken i sin egen lilla hjärna.

Näringslivet hägrar, det finns gott om större företag i hennes evangelisk-karismatiska frikyrkoförsamling hon varit verksam inom, vilka säkerligen mer än gärna tar emot henne.
2021-03-11, 12:13
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nu fanns det inget utsatt pris, men rent teoretiskt, vem vill bjuda för mycket? En budgivning handlar om att säljande parten vill ha så mycket som möjligt och den köpande parten vill betala så lite som möjligt. Enas man om en summa, så blir det affär, annars inte.

Rent tekniskt, hon bjöd bara 100' under värderingen. 300' var kostnad för saneringen.

Och vad gäller värdering. Om du anlitar både en mäklare för att göra en värdering och en besiktningsfirma för att göra en djupgående analys på saknivå, ska du inte lite på dom då? Man köper en tjänst. Dom levererar.
Den enda djupgående analys på sakkunnig nivå jag läst är den som kom fram till 4,6.
2021-03-11, 12:14
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Grejen är nog att Ebba skiter i alla andra än sej själv, hon skiter även i KD, jag tror hon redan är klar inom politiken i sin egen lilla hjärna.

Näringslivet hägrar, det finns gott om större företag i hennes evangelisk-karismatiska frikyrkoförsamling hon varit verksam inom vilka mer än gärna tar emot henne.
Du har säkert rätt. Men det är då jävligt taskigt av henne att sänka partiet innan hon drar.
2021-03-11, 12:17
Avslutad
Citat:
Du har säkert rätt. Men det är då jävligt taskigt av henne att sänka partiet innan hon drar.

Samvete är väl inte en fullblodsnarcissists bästa egenskap?
2021-03-11, 12:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Den enda djupgående analys på sakkunnig nivå jag läst är den som kom fram till 4,6.

Säg mig, stod det i den "djupgående analysen" att den inte var tillräcklig för att användas i en tvist rörande jordabalken?
2021-03-11, 12:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Japp helt klart. I synnerhet om man sökt upp säljaren och bett att få köpa.

Så du tycker att Esbjörn gav ett skambud när han begärde 3.9msek?
2021-03-11, 12:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så du tycker att Esbjörn gav ett skambud när han begärde 3.9msek?
Hans motbud får mig att tvivla på att han är insatt i dagens bostadsmarknad och dess priser.
2021-03-11, 12:24
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Följdfråga: Det är måhända inte så att du bara läst en?

Jag har inte läst någon, utan förlitar mig på vad som kommer fram här i tråden. Där verkar det som om Notars värdering på 4.2, har tagit hänsyn till Anticimex tvådagars besiktning, till skillnad från 4.6-värderingen som kört ortprisvarianten och inte varit inne i huset alls. För mig är de inte jämförbara rakt av.
2021-03-11, 12:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Hans motbud får mig att tvivla på att han är insatt i dagens bostadsmarknad och dess priser.

Du anser alltså att han gav ett skambud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in