2021-03-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag får oxå tunghäfta när jag ser en kamera. Att vara kändis skulle inte passa mig.

Vidlyftigt, så intressant med ord och tolkningar. Jag skulle tolka vidlyftig som lite icke verklighetsanknytning. Lite orealistisk i sina tankemönster.
Intressant, av alla olika synonymer på ordet vidlyftig så nämns din tolkning inte en enda gång. Det verkar som att den är lite egen om man säger så.
2021-03-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Oj då. Aja baja. Vi har en person som inte kan tvingas till kollegial lydnad. Hur ska det gå!

Det är för mig ren underhållning när Ebba Busch använder Facebook som plattform för smutskastning av motpartens nära och kära och hans ombud. Med följd att då slår Esbjörn och hans ombud tillbaka. För mig är det logiskt att förtal och utomrättsliga metoder, förvisso av en partiledare för KD, inte ska leda till framgång eller seger i en tvist.

Ebba Busch aktiviteter när hon planerar köp av fast egendom ska inte belönas i en rättsstat, där sådana påtryckningar hon använt mot Esbjörn ger henne en seger i ett förlikningsavtal. Är hon dum på riktigt?

Varför ska Esbjörn låta Ebba Busch bo i ett hus som tillhör honom som medborgare med de mänskliga rättigheter har, men som hon visar förakt för, är det saken handlar om. Att låta en person som behandlat Esbjörn illa, och kallat hans käraste ägodel för ruckel, för att sen vidröra allt om familjen äger och varit fästa vid är absurt.

Det är självklart att förre ordförande i advokatsamfundet Bengt Ivarsson vill återställa ordningen där det är samfundet som har monopol på rättsskipning oavsett om det är rätt som tillämpas. Han får mig att le!

Jag tycker Binninge sköter sitt uppdrag väl. Hade Esbjörn haft en "riktigt" ombud typ advokat, hade advokaten sett ledsen ut och skakat på huvudet haft slutnotan klar. Advokaten hade sagt till klienten att han mår bäst av en förlikning, trots att klienten vet själv hur han mår och vad han vill.

Esbjörn har satt dem alla i en svår knipa när juridiken ska tillämpas, och det är otäckt för advokatsamfundet när maktstrukturer rubbas. Men kul för oss som följer Ebba Busch öden och äventyr i juridikens träskmarker.

Tycker du att alla fastighetssäljare ska ha en ångermånad, eller bara när köparen är någon som du hatar?
2021-03-11, 11:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Esbjörn har sagt att han funderat på det. Att han fått bud men tackat nej. Det betyder inte att han gått i aktiva säljar tankar. Någon som aktivt funderar på att sälja sitt hus kontaktar en mäklare.

Det du skriver nu är dina gissningar om vad Esbjörn tänker, inte fakta.
2021-03-11, 11:18
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vänstermedia har verkligen gjort Esbjörn en björntjänst i sin iver att sänka KD och undvika att SD får något inflytande. Nu kommer den stackars gamling älta den här försäljningen i resten av sitt liv i tron att han blivit lurad på ev. 100-200 tusen, pengar som han inte har några som helst behov av för resten av sitt liv.
Höger media har verkligen gjort Ebba en björntjänst i sin iver att skydda KD och därmed hjälpa SD till ökat inflytande. Nu kommer stackars Ebba att älta affären i resten av sitt liv. I vetskap om att det var detta som dödade hennes karriär. Var det värt det, behövde jag just det huset kommer att vara tankar hon bär med sig resten av sitt liv.
2021-03-11, 11:19
Medlem
Condylomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
I grund och botten kan man nog tolka det som att han uppfattar Esbjörn som pratsam och gärna pratar om allt möjligt. Vi ser ju tecken på det i de olika rapporter som skrivits om Esbjörn. Psykolograpporter, polisrapporter osv.

Att han sen får en lättare tunghäfta när någon trycker upp en kamera och mikrofon i nyllet på honom är inget konstigt eller ovanligt.
Du kanske skulle koncentrera dig på förövaren istället för din anmärkningsvärda fixering på offret?
2021-03-11, 11:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Intressant, av alla olika synonymer på ordet vidlyftig så nämns din tolkning inte en enda gång. Det verkar som att den är lite egen om man säger så.

Ja, den är, som mest hela tiden från Ebba-hatarna, rena fantasin, ett rent påhitt. Allt annat än fakta.

Vidlyftig är snarare tvärtom, att man är mer utförlig och utåtagerande men samtidigt mer ytlig och övergripande.
2021-03-11, 11:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
Du kanske skulle koncentrera dig på förövaren istället för din anmärkningsvärda fixering på offret?

Du kanske skulle koncentrera dig på fakta istället för fantasier eller på vad jag väljer att fokusera på.
2021-03-11, 11:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Svenska folket i allmänhet är nog inte så insatta i det här ännu. Men vänta till hösten när rättegången är igång. Då kommer varje sten att vändas. Då kommer det blåsa snålt om öronen på Ebba. Vare sig hon står på en strandtomt eller ej.

vilken sten bor du under?

All media har haft inslag om detta på bästa plats och bästa sändningstid.

Ebba är vald till Årets Kvinna nr 2. In your face!
2021-03-11, 11:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag skulle nog vilja påstå att det är ett annat uttryck för på vilket sätt Esbjörn är lite egen. Om jag kollar på synonymer till ordet och sedan funderar på vad jag skulle tänka om den personen så skulle nog ordet egen dyka upp. Jag skulle i varje fall inte koppla ihop det med ett behov av en god man eller demens. Men för att veta säkert så vore det intressant att höra Barry Karlssons tolkning när han valde ordet. Hoppas Ebbas ombud kommer ihåg att fråga om detta vid den kommande förhandlingen.

Ja, det var en bra sammanställning av ordet vidlyftig 😉
2021-03-11, 11:40
Medlem
trngws avatar
Ännu en sak som vissa mindre begåvade inte tycks förstått är att det finns flera förövare i denna affär, men Ebba är inte någon av dem.

Esbjörn är den som begått ett avtalsbrott, och alla var överens i domstolen om att det ligger Esbjörn att bevisa avtalets ogiltighet, till sitt försvar för det avtalsbrott han förövat.

Detta visar också det som skrevs om igår, att det är Esbjörn som genom sitt agerade är den som "dragit" detta till domstol, även om Ebbas ombud är den som formellt tvingats skicka in stämningsansökan.
Senast redigerad av trngw 2021-03-11 kl. 12:07.
2021-03-11, 11:40
Medlem
Citat:
Vad menar psykologen Barry Karlsson när han skriver att Esbjörn talar vidlyftigt? Det är ett intressant ord, på samma sätt som egen.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
I grund och botten kan man nog tolka det som att han uppfattar Esbjörn som pratsam och gärna pratar om allt möjligt. Vi ser ju tecken på det i de olika rapporter som skrivits om Esbjörn. Psykolograpporter, polisrapporter osv.

Att han sen får en lättare tunghäfta när någon trycker upp en kamera och mikrofon i nyllet på honom är inget konstigt eller ovanligt.

Tar man ettt steg tillbaka och undrar:
vad tusan hade psykolog sagt om mig?
För att inte tala om polisrapporter?
(har utbilning i både "snack och lyssna". Skrattar gott åt den som trodde jag hittade på om en sak och sen kom och sa: faasingen du har ju faktiskt gjort detta! ha ha ha)
2021-03-11, 12:00
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ja och man kan tycka att det budet hon gav 3,8 är sjukt skamligt. Vem bjuder 400 tusen under utsatt pris. Man ställer sig ju oxå frågan om relevansen i värderingen på 4,2 när en oberoende byrå bara ett par månader senare talar om ett vörderingsvärde på mellan 4,5och 5 miljoner. Men landar på 4,6
Ebba borde definitivt betalar mer än 3,9. Det var ett av hennes största misstag. Att inte betala tillräckligt för huset.
Det och andra frågetecken kommer att göra att Ebba kommer att få dras med skitlukten från den här affären hela livet. Givetvis inte inom församlingen där glömmer man ju och förlåter efter behag. Men utanför den kommer alla att tycka att det luktar bajs så fort någon nämner Ebba. Men men det finns väl andra karriärer hon kan göra. För den politiska är slut.

Nu fanns det inget utsatt pris, men rent teoretiskt, vem vill bjuda för mycket? En budgivning handlar om att säljande parten vill ha så mycket som möjligt och den köpande parten vill betala så lite som möjligt. Enas man om en summa, så blir det affär, annars inte.

Rent tekniskt, hon bjöd bara 100' under värderingen. 300' var kostnad för saneringen.

Och vad gäller värdering. Om du anlitar både en mäklare för att göra en värdering och en besiktningsfirma för att göra en djupgående analys på saknivå, ska du inte lite på dom då? Man köper en tjänst. Dom levererar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in