Citat:
Ursprungligen postat av
StefanRoefven
Lambertz?!!?
Det var som faan! :-O
Han tillhörde ju för länge sedan de få höga domare som stod på medborgarnas sida mot buset, politikerna och PK.
Sedan hände något, undrar om hustruns tragiska död fick honom att tappa sans och förnuft? Hans rättshaveristiska Don Quijote-kamp för att försöka rädda äran åt Claes Borgström och Christer van der Kwast (Sveriges sämsta advokat och Sveriges genom alla tider sämsta åklagare) för deras katastrofala roll i Quick-skandalen var ju ytterst märklig och inte alls likt honom. Och nu detta...
oooh, njae, det skulle jag inte säga. Det började spåra tidigare än så skulle jag säga, som senast när han var JK i slutet av grejen om oskyldigt dömda blev det synligt för allmänheten men redan när (och hur) han blev JK fanns det tecken på att han var mycket speciell. Därtill finns det både en och två betraktelser om hans liv och leverne bortom jobbet som är "intressanta" men jag lämnar det därhän med anmärkningen att det kommer bli personutredning om rättegången tuffar på och jag har aningar om vad som kommer att framgå.
Kort sagt: Det är något som inte är helt 100 med honom och så har det varit länge men han har varit en otroligt bright snubbe en gång i tiden.