2021-03-11, 10:28
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jäklar, en trött 71-åring i sliten trenchcoat firar julafton ensam med 25-årig studentska och de dricker sprit tills hon däckar. Imponerande bonus även till gamla kändisar: juridik-groupies.

Är hon 25? Målsägarbiträde sa väl att ålderskillnaden är 40 år.

Gubbkuken är 70 bast. Hon borde då vara runt 30?
Citera
2021-03-11, 10:28
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
vet vi att hon var 25 år?
Student och "40 års åldersskillnad", jag drog till med en student-ålder men har ingen kunskap om henne.
Citera
2021-03-11, 10:29
Medlem
StefanRoefvens avatar
Lambertz?!!?

Det var som faan! :-O

Han tillhörde ju för länge sedan de få höga domare som stod på medborgarnas sida mot buset, politikerna och PK.

Sedan hände något, undrar om hustruns tragiska död fick honom att tappa sans och förnuft? Hans rättshaveristiska Don Quijote-kamp för att försöka rädda äran åt Claes Borgström och Christer van der Kwast (Sveriges sämsta advokat och Sveriges genom alla tider sämsta åklagare) för deras katastrofala roll i Quick-skandalen var ju ytterst märklig och inte alls likt honom. Och nu detta...
Citera
2021-03-11, 10:29
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
vet vi att hon var 25 år?

Står att hon är i 30 års åldern.
Läser man bara att det står student tror man ju att det är en naiv 20 åring som just gått ut gymnasiet.
Damen är väl runt 31-32 år.
Något som säkert fick Lambertz att tro att de var kompatibla i åldern.
Hon är förmodligen en lite egen kvinna som aldrigt haft en man, som inte fattar hur män kan vara funtade.
Citera
2021-03-11, 10:30
Medlem
JoeBidens avatar
Det ska bli intressant att höra MGM:s version. Oskyldig tills motsatsen är bevisad säger jag. Men det kanske har funnits "tendenser" hos MGM sen innan? Hur långt är det till ev. rättegång, mellan tummen och pekfingret?
Citera
2021-03-11, 10:30
Medlem
Choosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strejm
Intressant utläggning på punkt 5. Saknar han helt självinsikt....
Parallellen till Göran Lindberg blir bara tydligare. Lindberg blev känd som Kapten Klänning för att han ivrade för kvinnor som chefer och han sågs nästan som en feminist. På samma sätt vill Lambertz visa hur starkt han står på utsatta kvinnors sida. Det blir nästan övertydligt. Vidrigt hyckleri.
Citera
2021-03-11, 10:31
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Jag har väldigt svårt att tro att detta var en äkta våldtäkt. Jag tror kvinnan varit så full att hon hade sex med honom med utsläckt medvetande, kanske i tron att han var någon annan och sen vaknade hon upp ur drömmen. Inte ovanligt, har själv upplevt det.

Vet inte vad du menar med "äkta" våldtäkt. Är väl inte direkt någon juridisk term.

Men om du tror att hon var i ett tillstånd av "utsläckt medvetande" så är det väl en solklar våldtäkt om någon förgriper sig på henne. Man har INTE sex med en medvetslös/sovande/icke kontaktbar person.

Nu har du ju tydligen varit med om det själv, antagligen då som den förgripande parten eftersom du ser så lättvindigt på ett sådant avskyvärt brott. Vidrigt.
Citera
2021-03-11, 10:31
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Står att hon är i 30 års åldern.
Läser man bara att det står student tror man ju att det är en naiv 20 åring som just gått ut gymnasiet.
Damen är väl runt 31-32 år.
Något som säkert fick Lambertz att tro att de var kompatibla i åldern.
Hon är förmodligen en lite egen kvinna som aldrigt haft en man, som inte fattar hur män kan vara funtade.
Det kan jag känna igen från mig själv, jag är 50+ och skulle utan vidare få för mig att en 25-åring skulle vara intresserad om hon log. Helt sjukt dålig insikt.
Citera
2021-03-11, 10:32
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nyheten toppar Ekot-sändningen nu...

Edit: Man sa också att: "efter häktningsframställan svarar åklagaren på frågor".

Jag hörde det, tänkte faktiskt på en HD-domare, var tvungen att kolla här.

https://sverigesradio.se/artikel/toppjurist-begars-haktad-for-valdtakt

GL, GL ...
Citera
2021-03-11, 10:33
Avslutad
GL är körd!
När en Åklagare begär ett f.d. Justitieråd i Högsta Domstolen häktad på sannolika skäl, då har Åklagaren bevis som räcker och blir över.
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-03-11 kl. 10:35.
Citera
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Kommer Marianne Östlund kallas som vittne i egenskap av Bordellmamma eller som ägare av mobilerna som togs vid husrannsakan när sonen greps för misshandel/utpressning/kidnappning.

Hur många fler höga personer kan polisen avslöja tack vare Marianne Östlunds mobiler?

Det där får du utveckla, vad har M@rianne Östl*nd med L@mbertz att göra? Och hur kom prostitution in i bilden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astmaanfall
Häktad på den högre misstankegraden. De bör alltså ha en del bevis vid detta laget.

Sannolika skäl
Sannolika skäl uttrycker hur stark misstanken är och är den högre graden av misstanke vid anhållande och häktning. Att det finns sannolika skäl för att den misstänkta personen har begått brottet är i allmänhet en förutsättning för att personen ska kunna häktas.

En trovärdig berättelse som målsäganden lämnat i polisförhör räcker i princip för att häkta någon på sannolika skäl. Särskilt vad gäller våldtäkt där det oftast inte finns några synliga skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in