Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Kan man inte på något vis ta sig därifrån på grund av skador så väljer man nog det skydd som finns i närheten? Skydd mot mörker? vind? regn? Det är vad jag tror. Hur tror du att han hamnade där? Om man nu bortser från att en person dragit in honom där eftersom polisen utesluter brott.
Skydd mot mörker lär det inte ge och inte regn heller. Ev. lite vind men då finns bättre sätt.
Det finns några detaljer som inte är logiska.
Man googlar inte på att köpa en kontantbiljett när man har ett tankat SL-kort. Anar dessutom att om han köpte en kontantbiljett så gjordes den med kontanter och inte kortbetalning som kunde spåras. Allt tal om ta med sig så lite som möjligt stämmer inte då ett SL-kort är en droppe i en vattenflaska i vikt.
Det var DAs första 5 mil löprunda som i vanliga fall inte brukade springa längre sträckor enligt bror och kollegor. Att då välja den typen av terräng där DA hittades finns inte på kartan. Man försöker klara distansen så enkelt är det.
Att bombtekniker var på plats finns bildbevis på där dekalen på jackan syns tydligt.
Får också titta på statistiken, runt 2000 män har tagit sitt liv senaste 2 åren och jag vet i alla fall ett par av dom där alla nära varit totalt oförstående. Hur många som under samma period ramlat ute i skogen och dött vet jag inte men borde vara ett ytterst fåtal.
Jag tror som jag trott tidigare att tragiskt nog har han tagit sig dit själv och tagit sitt liv.