2021-03-11, 02:44
Medlem
Något som kan peka mot Lambertz är att det i artikeln stod att han varit involverad i flera kända mål. Det intressanta är valet av ordet involverad. Det antyder någon slags inblandning men inte nödvändigtvis att han jobbat med målet som försvarare, åklagare eller domare. Hade det varit i någon av dessa funktioner han varit involverad kanske man formulerat det annorlunda?

Lambertz har ju inte haft någon av dessa funktioner, men ändå varit involverad i flera kända mål. Det här behöver ju inte betyda att det är han och jag har ingen annan anledning att tro att det är Lambertz än att det nämns i tråden. Intressant om det är han och ordvalet öppnar åtminstone för möjligheten.
Citera
2021-03-11, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Fast tingsrätten i Uppsala, har ingenting gällande GL..

Det är sekretess i domstolar tills häktning eller åtal lämnas in.
Citera
2021-03-11, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Våjne, våjne...en så beläst man inom juridiken och ändå slutade det så här illa.

Har det månne varit problem med att kunna förhöra det förmodade brottsoffret med tanke på den tid som har förflutit sedan händelsen? Rest tillbaka till hemlandet?

Äcklet får sina unga flickor via bordellmamman på Östermalm.
Citera
2021-03-11, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Äcklet får sina unga flickor via bordellmamman på Östermalm.

MÖ som det finns en tråd om?
Citera
2021-03-11, 06:54
Medlem
SalParadises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Anders W ryktas det om...

Fan vad less jag blir på sånt här. Om du av personliga incitament vill pissa på någon - välj en bättre tråd. Nån bygdeadvokat med egen låda är så långt ifrån en ”toppjurist” man kan komma (finns knappt någon advokat som skulle kunna gå under det epitetet...) - och frågan om vem det gäller är redan besvarad i tråden.

Sluta hitta på saker.
Citera
2021-03-11, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Anders W ryktas det om...
Nej
Citera
2021-03-11, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Verkar som Görans sexköp spårat ur.
Jaa...nu spånar jag bara, men är inte Göran Lambertz förlagan till James Fjong??
Kommentarer på det?
Citera
2021-03-11, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
MÖ som det finns en tråd om?

Jag antar att det i samband med husrannsakan på Östermalm när man tog flera mobiler som man fick fram bevis för våldtäkten så anmälan från i julas kunde utredas. Men utredarna kommer säkert lägga sekretess för att skydda bordellmamman. Tror det är en svensk tjej som är offret.
Citera
2021-03-11, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobotalent
Jaa...nu spånar jag bara, men är inte Göran Lambertz förlagan till James Fjong??
Kommentarer på det?

Jösses, GL var en totalt okänd 20+ när JF började kunna följas i Piff.
Citera
2021-03-11, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
https://www.theguardian.com/world/2005/may/28/gwladysfouche
Varför postar du det här? Det här var runt 2004 (född 1945 och i artikeln är han 59 år)
Citera
2021-03-11, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radovan P
Kan Wallin kallas toppjurist, och har han haft tunga uppdrag inom rättsväsendet samt varit inblandad i flera uppmärksammade rättsfall?

Nog för att tidningarna skarvar en del men så mycket brukar det inte vara.

Jag såg nu att han är ordförande i mellersta avdelningen Advokatsamfundet vilket kanske kan ses som ett tungt uppdrag. Men har han varit inblandad i uppmärksammade rättsfall?
Glöm det namnet.
Citera
2021-03-11, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Du är övertygande.
Ledsen men talar jag om hur jag vet så avslöjar jag mig själv. Inte läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in